۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۵۲۰۴۵
استاد دانشگاه مدرسه عالی شهید مطهری تاکید کرد؛

لزوم تبیین جایگاه مردم در نظام اسلامی و تأثیر آنان در تغییر و تحولات جامعه

لزوم تبیین جایگاه مردم در نظام اسلامی و تأثیر آنان در تغییر و تحولات جامعه
حجت الاسلام لواسانی با بیان این که با بی تفاوتی، پراکندگی و انزواطلبی نمی توان تحول آفرید، بر لزوم تبیین جایگاه مردم و تاثیر آنان در تغییر و تحولات جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام سعید لواسانی استاد دانشگاه مدرسه عالی شهید مطهری با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با اشاره به حاکمیت رسانه های غربی در افکار عمومی مردم جهان اظهار داشت: این حاکمیت، عملا سبب ایجاد حس مثبت برای کشورهای غربی شده اما برای دیگر کشورهای جهان، حس منفی را به ارمغان آورده که نتیجه آن، ترویج بی هویتی در میان افراد آن جامعه شده است.

وی افزود: یکی از نِمودهای احساس بی هویتی در جوامع، این است انسان ها نسبت به سرنوشت خود با دلایل مختلفی، بی تفاوت می شوند و این همان هدفی است که دشمنان در حال پیگیری آن هستند.

استاد دانشگاه عالی شهید مطهری بیان داشت: تغییر و تحول در کف خیابان ها اتفاق نیفتاده و با بی تفاوتی، پراکندگی، انفعال و انزواطلبی نیز نمی توان تحول آفرید؛ بلکه با حضور فعالانه و امیدوارانه، عاقلانه و عالمانه در صحنه ها، می توان تحول را رقم زد.

حجت الاسلام لواسانی تاکید کرد: باید به جوانان و مردم جامعه روشنگری کرد که سرنوشت شما با نقش آفرینی خودِ شما است؛ همان کاری که امام راحل کردند و امروز نیز باید نقش مردم در تغییر و تحولات جامعه و پیشرفت و پس رفت آن، به خوبی تبیین شود.

وی افزود: باید رسانه ها و فعالان فضای مجازی پای کار آمده و با روشنگری و تبیین جایگاه مردم در نظام اسلامی و نقش آنان در تغییر و تحولات را به عموم افراد جامعه انتقال داده و با جهاد تبیین در این زمینه، نقش موثری در باشکوه برگزار شدن انتخابات پیش رو ایفا کنند.

ارسال نظرات