۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۵۲۱۱۲

اعلام برنامه‌های ویژه شب و روز نیمه شعبان در مسجد جمکران

اعلام برنامه‌های ویژه شب و روز نیمه شعبان در مسجد جمکران
رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران ویژه برنامه‌های این مکان در ایام نیمه شعبان را اعلام کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین آبادی رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجدجمکران امروز (پنجم اسفند) در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار درباره برنامه‌های جشن نیمه شعبان در این مکان گفت: تاکنون بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی از میلاد امام حسین (ع) آغاز شده است اما به صورت ویژه در چهاردهم و پانزدهم شعبان میزبان خیل عظیم زائران از سراسر کشور و حتی برخی از کشور‌های دیگر در مسجد جمکران خواهیم بود.

وی افزود: بیش از ۵۵۰ مجموعه مردمی در قالب بیش از ۲ هزار غرفه از دیروز به ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و خدمات متعدد و متنوعی در بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل حرم کریمه اهل بیت (س) تا مسجد مقدس جمکران پرداخته اند.

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به محوریت مسجد جمکران در این ایام بر برنامه ریزی برگزاری جشن‌ها در محلات مختلف همچون اجرای برنامه‌های شاد در نقاط حاشیه‌ای شهر تاکید کرد و افزود: ایستگاه‌های مختلف صلواتی و فرهنگی به همت اقشار مختلف مردم در بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برپا خواهد شد.

وی افزود: حرکت مردمی به سمت مسجد جمکران با عنوان آماده باش لشگریان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ساعت ۱۴ روز ۱۴ شعبان از عمود شماره ۱۴ در حمایت از مردم غزه برگزار خواهد شد.

رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران گفت: از ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه امشب شهر قم و مسجد جمکران یکپارچه نورافشانی خواهد شد و از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد مراسم احیاء شب نیمه شعبان در مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: در روز نیمه شعبان هم شادپیمایی بزرگ روز امید برگزار خواهد شد و از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از عمود ۱۴ به سمت مسجد جمکران و در صحن مسجد جمکران برپایی جشن را خواهیم داشت. در عصر نیمه شعبان نیز محفل شعر مهدوی (ع) در مسجد جمکران برگزار خواهد شد و پایان بخش، مراسم چهاردهم و پانزدهم شعبان المعظم آیین شکرگزاری خادمین این مکان برگزار می‌شود.

رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران گفت: جشنواره‌های مختلف، مراسم و مواکب مختلف، غرفه‌های فرهنگی و برنامه‌های متعدد فرهنگی برای اقشار مختلف و سنین مختلف در این مکان برگزار می‌شود.

وی افزود:ما بر اساس ابلاغ سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار که سال پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و به دستور رئیس جمهور ابلاغ شد، امسال شاهد حضور یک ظرفیت ملی، پای کار جشن میلاد امام زمان (عج) در سطح ملی و بین المللی از سوی دستگاه‌های مختلف و بویژه مجموعه‌های مردمی در این مکان و به تبع توسعه این اتفاق در شهر‌های دیگر بودیم که نمونه آن شاهد برگزاری راهپیمایی روز امید در تمام کشور در روز نیمه شعبان خواهیم بود.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: مراسم احیاء شب نیمه شعبان به صورت سراسری در کشور، مسابقات متعدد در کل کشور و در دانشگاه‌ها و نیز مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد و این مهم نشان دهنده یک هم افزایی و همآهنگی در کل مجموعه‌ها برای برپایی جشن بزرگ میلاد حضرت حجت (عج) در روز نیمه شعبان است.

ارسال نظرات