۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۵۲۱۳۹

دیدار رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با رئیس دانشگاه رضوی

دیدار رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با رئیس دانشگاه رضوی
رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، شیخ غازی حنینه رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان به همراه شیخ محمد لبابیدی، مدیر روابط عمومی و رسانه تجمع مذکور ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام والسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی دیدار و گفت و گو کرد.
 
شیخ غازی حنینه در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت ها و پیشینه مجمع پرداخت که در سال 1992 زمان حمله اسرائیل به لبنان در کنگره علمای اسلامی در ایران حضور داشتند و با توجه به این حمله احساس نیاز به یک اتحاد و تجمع اسلامی از همه فرق مسلمین را متوجه شدند و سپس به تاسیس تجمع علمای مسلمین لبنان پرداختند.
 
وی با بیان ضرورت اتحاد بین همه مسلمانان و همه فرقه های شیعه و سنی از آئین نامه ها و بیانیه ها و کارهای صورت گرفته در زمینه تقریب و ایجاد وحدت در مقابل دشمنان اسلام سخن گفت.
 
رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با بیان اینکه حدود 350 شخصیت علمی جهان اسلام از کشورهای مختلف همچون لبنان، فلسطین، عراق و غیره عضو این تجمع هستند به تلاش های تقریبی که مانع بروز بسیاری از فتنه ها و آتش افروزی های دشمنان و بدخواهان در کشورهای اسلامی شده اشاره کرد.
 
وی از حضور در کنار محور مقاومت و همکاری در زمینه بسیج نیروها و همکاری با آنها سخن گفت و به نقش آفرینی خوبی که در بطلان دسیسه های دشمن دارند اشاره کرد.
 
شیخ غازی حنینه از همکاری با مجمع تقریب مذاهب ایران در دوره های مختلف آن و ارتباط فعال در این زمینه و ارادت ویژه به مقام معظم رهبری سخن گفت و دهه فجر انفلاب اسلامی را تبریک گفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری با تبریک دهه فجر این مناسبت را مختص نه فقط ایران که همه مظلومان و ستم دیدگان عالم دانست که می خواهند از زیر یوق ستمگران خارج شده و به ساحل سعادت، آرامش و آزادی زیر لوای قرآن و اسلام برسند و سعادتمند زندگی کنند.
 
رئیس دانشگاه رضوی ضمن استقبال از این گزارش و آرزوی توفیق الهی برای این تجمع به وحدت ستیزی ها و کارشکنی ها در این زمینه اشاره کرد.
 
وی وحدت ستیزی را به دوقسمت عوامل داخلی که عموما از روی جهل صورت می گیرد و بخش خارجی که از روی دشمنی است تقسیم کرد وبر لزوم هوشیاری و همگرایی در مبارزه با آن تاکید کرد./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات