۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۵۲۱۶۹
گزارش؛

میزبانی مسجد مقدس جمکران از زائرانش در هوای برفی

میزبانی مسجد مقدس جمکران از زائرانش در هوای برفی
عاشقان و دلدادگان امام زمان با وجود هوای بارانی و برفی شهر قم در نیمه شعبان همچنان خود را به مسجد مقدس جمکران می رسانند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ماه شعبان تنها ماه قمری است که شهادت هیچ یک از ائمه در آن رخ نداده است بلکه از ابتدای تا نیمه این ماه با ولادت امام عاشقان حضرت حسین بن علی علیه السلام آغاز و با ولادت یگانه منجی عالم بشریت عجل الله تعالی فرجه الشریف به پایان می رسد.

شاید پس از راهپیمایی 22 بهمن، نیمه شعبان پرکارترین روز برای همه خبرنگاران باشد چرا که این مسیر دلداگی لبریز از صحنه ها و لحظاتی بود که هر کدامشان ارزش به تصویر کشیدن را داشت و هر قاب هزاران سخن برای گفتن و عاشقی کردن با ارباب عالمیان و امام خوبی ها داشت.

مسیر بلوار پیامبر اعظم و مسجد مقدس جمکران از عصر شنبه تا عصر یکشنبه میزبان میلیون ها زائر و دلخسته ای هستند که بار دیگر به قم سفر کرده اند تا با امام خود نجوا ها کنند و اشک ها در این شب مقدس از فراق یار بر گونه جاری نمایند.

هر کدام از این دو مسیر سوژه ها و جذابیتی های خاص خود را دارند که باید برای هر کدام خبر جداگانه نگاشت، ما هم در خبرگزاری رسا، بخشی از جذابیت های این حضور و مراسمات را به تصویر کشیده و به قلم در آوردیم که می توانید از اینجا مطالعه کنید.

بلوار پیامبر اعظم میزبان 550 موکب از شهر ها و کشورهای مختلف بود اما میدان سلام هم میزبان برنامه شبکه نسیم صداو سیما بود و هم کودکان و هم بزرگسالان را پای این برنامه جمع کرده بود، میدان سلام میزبان خاله نرگس و علی‌اکبر حائری در استیج شبکه نسیم مسیر پیاده‌روی مسجد مقدس جمکران بود اما دومیهمان ویژه هم داشت. پدر شهیده ریحانه سلطانی نژاد معروف به کاپشن صورتی ( ترور حادثه کرمان) و پدر شهید آرمان علی وردی بود.

تعداد بازدید : 6

اما از حال و هوای بلوار پیامبر اعظم (ص) در شب نیمه شعبان که بگذریم، مسجد مقدس جمکران هم حال و هوایی ویژه و خاصی را رقم زده بود. مسجد برنامه های متنوعی را برای اقشار مختلف و سنین مختلف تدارک دیده بود.

گوشه ای از حیاط اختصاص به کودکان با سرگرمی های متنوع و نقاشی داشت، گوشه ای دیگر مشاوره ازدواج، مشاوره قضایی، مشاوره اعتقادی و پرسش و پاسخ به سوالات دینی برپا شده بود.

در صحن دیگری موکب های پذیرایی آماده خدمت به زائرین بودند و مراسم اصلی نیز در شبستان کربلا برگزار شده بود و از ساعت 11:30 شب نیز مراسم پایان بخش در صحن اصلی مسجد با حضور هزاران زائر و عاشق برگزار شد.

زیبا و دیدنی شد آنگاه که نور افشانی با طنین لبیک یا حیدر، لبیک یا مهدی و نم نم باران همراه گشته بود و گویی این قطرات نوید بارش برف و باران در روز نیمه شعبان به عنوان یک هدیه الهی را می داد.

تعداد بازدید : 5

صبح روز ولادت منجی عالم بشریت اگر چه هوا با بارن و قطرات ریز برف و وزش باد همراه شده بود اما موکب داران از ساعت هشت صبح آماده پذیرایی از زوار بودند و این هوا هم مانع این حضور چشمگیر نگشت.

عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان در زیر بارش برف رحمت الهی مسیر ۷ کیلومتری حرم حضرت معصومه(س) به جمکران را شادپیمایی می‌کنند و مواکب نیز تا شامگاه امشب پذیرای زائران خواهند بود.

از زحمات بی دریغ عزیزان شهرداری نباید غافل شد چه آنهایی که یکسره مسیر را پاکیزه نگه می داشتند و چه رانندگان سرویس های حمل و نقل عمومی که تا پایان مراسم نیمه شعبان سرویس‌دهی حمل‌ونقل عمومی در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران به صورت ویژه انجام خواهد گرفت.

در پایان این گزارش باید چنین  به مولای خود بگویم: آقا جان دیشب پیر و جوان، مرد و زن؛ همه و همه دست به دعا برداشتند به امید آنکه این آخرین نیمه ماه شعبانی باشد که بدون حضور تو ای امام مهربانی ها ولادتت را جشن می گیریم.

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

دل بی‌ تو به جان آمد وقت است که بازآیی

دایم گل این بُستان شاداب نمی‌ماند

دریاب ضعیفان را در وقتِ توانایی

تعداد بازدید : 6
نویسنده: حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات