۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۷۵۲۲۷۷
حجت الاسلام افروغ:

لزوم فعال کردن کنشگران و نیروهای انقلابی برای انتخابات

لزوم فعال کردن کنشگران و نیروهای انقلابی برای انتخابات
حجت الاسلام افروغ مهمترین استراتژی و وظیفه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات را فعال کردن کنش گران و نیروهای انقلابی دانست و گفت: کنم افراد کاملا موافق یا مکتبی کنشگری در جامعه ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام افروغ دبیر انجمن جامعه شناسی حوزه علمیه قم در نشست علمی راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات با بیان اینکه در بررسی فضای رسانه ای کشور به دو مولفه کشور قدرتمند و قدرت ملی خواهیم رسید، گفت: کشور قدرتمند دارای تسهیلات نظامی، جغرافیای خوب و آب و خاک مناسب است و هر رهبری می تواند این کشور را به خوبی اداره کند.

دبیر انجمن جامعه شناسی حوزه علمیه قم اضافه کرد: قدرت ملی بین حاکمیت و جامعه اتصال برقرار می‌کند اما جامعه قدرتمند به نحوی است که در بحران ها مردم انتظار دارند که حاکمیت با اعمال قدرت مشکلات را حل کند و در حل مشکلات دخالت نمی کنند.

لزوم فعال کردن کنش گران و نیروهای انقلابی برای انتخابات

حجت الاسلام افروغ با تاکید براینکه مهمترین استراتژی و وظیفه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فعال کردن کنش گران و نیروهای انقلابی است، مطرح کرد: طبق آمار مردم در انتخابات پنج طیف هستند، افراد کاملا مخالف، کاملا موافق، موافق، مخالف و میانه که افراد کاملا موافق وظیفه دارند که افراد کاملا مخالف، مخالف و میانه را فعال و ضریب دهند.

وی با اشاره به اینکه حدود هشتاد درصد از افراد جامعه را گروه موافق، میانه و مخالف تشکیل می دهد، اظهار داشت: طبق آمار حدود 48 درصد این افراد احتمالا در انتخابات رأی می دهند و بقیه آنها یا اصلا رأی نمی دهند یا به کسان دیگری رأی می دهند.

لزوم فعال کردن کنش گران و نیروهای انقلابی برای انتخابات

دبیر انجمن جامعه شناسی حوزه علمیه قم با تاکید براینکه باید افراد این گروه 48 درصدی را با استفاده از نیروهای کاملا موافق فعال کرد، گفت: با اطلاع عرض می کنم افراد کاملا موافق یا مکتبی کنشگری در جامعه ندارند برای دلیل اینکه بعضی از آنها اعتقادی به کنشگری ندارند و بعضی دیگر خود را در این میدان تنها می بینند.

حجت الاسلام افروغ از شبکه کنشگری در تقریبا بیست استان کشور خبرداد و تاکید کرد: در این شبکه افراد مکتبی و کاملا موافق جمهوری اسلامی فعال و توانمند خواهند شد؛ بزرگوارانی که در قم حضور دارند اگر وارد میدان شوند امید مردم بیشتر خواهد شد.

ارسال نظرات