۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۲۳۲۶

درگیری شدید مقاومت با نظامیان اسرائیلی در جنین

درگیری شدید مقاومت با نظامیان اسرائیلی در جنین
نظامیان صهیونیست بامداد امروز چهارشنبه در چارچوب تشدید حملات علیه کرانه باختری به شهر جنین و اردوگاه آن یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند.
رژیم صهیونیستی که در آستانه ماه مبارک رمضان بر شدت حملات خود به شهرهای کرانه باختری افزوده است، بامداد چهارشنبه (28 فوریه) با ده‌ها خودروی نظامی و بیل مکانیکی به شهر جنین و اردوگاه آن یورش برد. همزمان با یورش نظامیان اسرائیلی به این شهر، پهپادهای رژیم صهیونیستی نیز در آسمان این شهر و اردوگاه آن به پرواز درآمدند و آژیرهای خطر در این شهر به صدا درآمد. منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از این یورش بامدادی اشغالگران گزارش دادند که خودروهای نظامی اشغالگران، عامدانه اقدام به تخریب جاده‌های این شهر کردند.بر اساس این گزارش، رزمندگان مقاومت نیز با اشغالگران در اردوگاه جنین درگیر شدند.
اشغالگران سه شنبه شب نیز در روستای رمانه در غرب جنین و در نزدیکی ایست بازرسی نظامی اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی با شماری از شهروندان فلسطینی درگیر شدند و اقدام به شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور و تیراندازی به سوی فلسطینیان کردند.نظامیان اسرائیلی همچنین ایست‌های بازرسی جبع، قلندیا و حزما در شمال قدس اشغالی را بستند تا مانع تردد شهروندان فلسطینی شوند. بامداد سه‌شنبه نیز در درگیری با فلسطینیان در اردوگاه الفارغه و طوباس در کرانه باختری سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.منابع آگاه هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری، فرمانده کتیبه طوباس، وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی احمد دراغمه و دو نفر دیگر به نامهای أسامة جبر الزلط و محمد سميح بيادسة به شهادت رسیدند و سه نفر دیگر در اردوگاه الفارعه مجروح شدند.
 
نظامیان صهیونیست این روزها در سایه تداوم نسل‌کشی در غزه، به صورت مکرر به شهرها و اردوگاه‌های فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند تا از این طریق اوضاع را تحت کنترل درآورند زیرا جبهه کرانه باختری منبع دائمی نگرانی صهیونیست‌ها است بویژه که برخی از گروه‌های مقاومت در کرانه باختری از طرح «کشاندن درگیری‌ها به قلب اسرائیل» با هدف توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.
منبع: فارس
ارسال نظرات