۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۵۲۴۴۰

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و نهاد‌های حوزوی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و نهاد‌های حوزوی برای حضور پرشور مردم در انتخابات
رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علما و نهادهای حوزوی طی رهنمودها و بیانیه هایی ملت شریف ایران را برای حضور در پای صندوق های رأی دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علما و نهادهای حوزوی طی رهنمودها و بیانیه هایی ملت شریف ایران را برای حضور در پای صندوق های رأی در یازدهم اسفند ماه دعوت کردند.

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

رهبر انقلاب: دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور انتخاب افراد و مجلس قوی است

رهبر انقلاب، دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور را انتخاب افراد قوی، تشکیل مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات و پیشرفت کشور خواندند و افزودند: مجلس قوی، قادر به انجام کارهای بزرگ و برداشتن گام‌های بلند خواهد بود همچنانکه انتخابات قوی و پر شور ریاست جمهوری، دست رئیس‌جمهور را برای انجام کارهای بزرگ باز می‌کند.

ایشان رشد سیاسی شرکت‌کنندگان بخصوص جوانان را دستاورد دیگرِ انتخابات دانستند و گفتند: رشد سیاسی و افزایش قدرت تحلیل جوانان در خلال انتخابات، بسیار ارزشمند است چرا که باعث شناخت دشمن و شیوه‌ها و اقدامات او و در نتیجه شناخت راههای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های بدخواهان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان خطاب به آحاد مردم تأکید کردند: بدانید انداختن رأی در صندوق که کاری آسان است نتایج بزرگی در پی دارد بنابراین از این فرصت باید استفاده کرد.

ایشان با یادآوری باور و اعتقاد خود به نقش پیشران و پیشرو جوانان در میدان‌های مختلف، نقشی‌آفرینی و شوق‌انگیزی آنها در میدان انتخابات را نیز ضروری دانستند و گفتند: جوان‌ها، هم در انتخابات شرکت کنند هم با استدلال و بیان منطقی، پدران و مادران و اطرافیان خود را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

رهبر انقلاب با تاکید براینکه ما با افرادی که به هر دلیلی واقعاً قادر به شرکت در انتخابات نیستند، حرفی نداریم در مورد کسانی که نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند، گفتند: اما متاسفانه برخی افراد نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند و دیگران را نیز به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می‌کنند، به نظر من این افراد بهتر است قدری فکر کنند.

ایشان خطاب به اینگونه افراد افزودند: رأی ندادن هیچ فایده ونتیجه‌ای ندارد اما حداقل در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد اگرچه ما معتقدیم رأی دادن حتماً فایده و دستاورد دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین یک اثر عینی رأی ندادن گفتند: رأی ندادن هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند ضمن اینکه برای خود فرد هم ضرر دارد چون اگر رأی ندهید، دیگران رأی می‌دهند و فردی را که شما مایل به انتخاب او نیستید انتخاب می‌شود در صورتی که شما با رأی خود می‌توانستید جلوی انتخاب این فرد را بگیرید.

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات، نشانه بیدار بودن یک ملت است

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم جشن نیمه شعبان که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، این روز مبارک را تبریک گفت و افزود: در روایات وجود مبارک امام زمان علیه السلام به نور آفتاب پشت ابر تعبیر شده که اگرچه دیده نمی شود اما آثارش را دارد. تاریکی شب از بین می رود و گیاهان در پرتو همین نور غیر مستقیم تربیت می شوند و تمام آثار نور از این آفتاب پشت ابر گرفته می شود.

 این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به آیه «قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ» گفت: در شرح این آیه آمده است که مراد از «آب جاری» امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف است. مقدار زیادی از آب جاری در قنات ها و چشمه ها است و وقتی بیرون آمد دیده می شود و تشبیه امام علیه السلام به آب جاری به این دلیل است هر کجا آب باشد، حیات است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه های سنگین طلاب حوزه های علمیه پس از ملبس شدن به لباس روحانیت تاکید کرد: انتظارات مردم از شما پوشیدن این لباس بیشتر می شود و شما هم سعی کنید که تغییر وضعیت پیدا کنید.

وی در ادامه ضمن تأکید بر شرکت همه در انتخابات خاطرنشان کرد: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان دعا کرد که طلاب بتوانند زیر سایه امام زمان علیه السلام توفیق عمل به وظایفشان را پیدا کنند.

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

آیت الله نوری همدانی: مردم با حضور در انتخابات همچون همیشه دشمنان را مأیوس و ناکام خواهند کرد 

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی ضمن دعوت عموم مردم برای مشارکت و حضور پرشور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز یازدهم اسفند امسال، این انتخابات را از ابعاد مختلف بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

وی با تحسین بصیرت و حضور ملت در صحنه های مختلف، اظهار داشت: همیشه مردم متدین و متعهد ایران اسلامی با وحدت و اتحاد خودشان قدم برداشتند و با کمک و توفیق پروردگار غالب بودند و این همان جریان انتخابات سابق است.

این مرجع  تقلید ادامه داد: دشمنان این بار به قول خودشان نقشه هایی علیه ما دارند؛ اما ملت عزیز ایران با توکل به خداوند متعال و وحدت و اتحاد خودشان همیشه غالب بوده‌اند و نقشه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کرد: ما از همه ملت عزیز ایران که همیشه لطف خداوند همراه آنها بوده و همیشه پیروز و غالب بودند، می خواهیم که در این انتخابات شرکت کنند که انشاالله مانند همیشه دشمنان را مأیوس کنند و غالب خواهیم شد.

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

آیت‌الله سبحانی در پیامی: برای حل مشکلات کشور باید در انتخابات شرکت کرد

حضرت آیت الله سبحانی در بیانیه ای مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا را سپاسگزاریم که در این روزهای عزیز و گرامی که به برکت اعیاد مبارک مـاه شعبان، نزولات آسمانی بخش اعظم کشور را فرا گرفته و امت اسلامی را مشمول رحمت بیکران خود قرار داد.

با توجه به اینکه ایام پیش رو، ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی است که رکن مهمی در نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود، از عموم مردم و طبقات مختلف درخواست می‌شود، برای اصلاح امور و حلّ مشکلات کشور، افراد مؤمن، لایق و متعهد و آگاه را انتخاب نموده تا به خواست خداوند متعال، از این طریق آنچه که مشکلات معیشتی و غیره دامنگیر شده است برطرف گردد، بالاخص که طرف مخالف، خواهان عکس آن است و قیام بر این امر مهم، پاسخ عملی بر خواسته آنهاست.

قم – جعفر سبحانی

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

آیت الله جوادی آملی: همه باید در انتخابات حضوری فعال داشته باشند

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از مسئولین شهرستان آمل، با تأکید بر اهمیت حضور پرشور در انتخابات، اظهار داشت: باید در همه مناسبت ها و عناوینی که در استقلال مملکت، امنیت مملکت و بزرگی این مملکت دخیل هستند مانند انتخابات و غیر انتخابات، حضور فعال داشته باشیم.

 وی بیان داشت: امروز همه ما موظفیم وحدت خود را حفظ کنیم، نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم. ما هم امیدواریم ذات اقدس الهی، شهدای ما را با شهدای صدر اسلام محشور بکند، یک؛ و ما را حق شناس و قدردان خون های پاک شهداء قرار بدهد، دو؛ در همه مناسبت ها و عناوینی که در استقلال مملکت، امنیت مملکت، بزرگی این ممکلت دخیل اند مثل انتخابات و غیر انتخابات حضور فعال داشته باشیم، سه؛ و این نکته را بدانیم که ما مردان ایران، مردان بزرگی هستیم، شناسنامه داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم؛ این وکلای ما، این مسئولین ما، باید بدانند که این گونه اداره کردن ها با گرانی و امثال ذلک، در شأن ملت ما نیست و نباید ملت این قدر رنج بکشند، ما آن قدرت داریم که بتوانیم خودمان را خوب اداره کنیم.

 استاد برجسته تفسیر قرآن اظهار داشت: در همه مسائل اجتماعی ما باید به فکر استقلال کشور، امنیت کشور، عظمت کشور و جلال و شکوه کشور باشیم و نبینیم که خدای ناکرده یک جهانی نسبت به دین و امثال ذلک بی مِهر است، برای اینکه شرف ما به وسیله همین ها است؛ حالا یکی از نمونه ها مسئله انتخابات است.

 حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اگر همه مانند شهداء فکر بکنند، نه بیراهه می روند و نه راه کسی را می بندند و نه کاری را که از آنها بر نمی آید قبول می کنند و نه خدای ناکرده دست شان به جیب کسی می رود و نه به فکر اختلاس و اینها خواهند بود!

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

بیانیه علمای برجسته حوزه علمیه خراسان درباره انتخابات

پنج نفر از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان آیات مرتضوی شاهرودی، اشرفی شاهرودی، رجبعلی رضازاده، سیدان و مروارید با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت مشارکت در انتخابات یازدهم اسفندماه تاکید و نکاتی مهمی را متذکر شدند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بِسم اللّه الرَّحمن الرَّحیم

«إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا»

با توجه به فرارسیدن موسم انتخابات همزمان برای تعیین وکلای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نکات ذیل به آگاهی ملت شریف ایران می‌رسد:

الف) این انتخابات، تجسم حقّ یکایک مردم در وضع مقرّرات حاکمیّت و تعیین شخص حاکم در اسلام است و علاوه بر آن، مصداق تکلیف مؤمنان در تعاون بر اقامۀ حقّ و برّ و تقوا، و از اعمال صالحی است که مهلت اعاده و قضا ندارد. مردم عزیز و فداکار ما بدانند که مطالبه‌ ما از مسئولان به خصوص نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی بر جای خود باقی است. اما از آنجا که دشمنان اسلام و ایران، به تضعیف توان و همبستگی داخلی و تضعیف اقتدار خارجی کشور طمع بسته‌اند، بایستی با مشارکت در انتخابات، خیال خام بدخواهان ملّت را نقش بر آب کرد و کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه را در برابر آسیب‌ها و هجمه‌ها علیه اسلام و ایران، بیمه کرد.

ب) ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی می‌گذرد و کمتر انسان منصفی است که سال‌های قبل از انقلاب اسلامی را درک کرده باشد و امروز به رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف اذعان نکند. هموار کردن مسیر پیشرفت کشور آنچنان که ملت شریف ایران سزاوار آن هستند و برطرف کردن ضعف‌ها، نیازمند متخصصانی متعهد برای امر خطیر قانونگذاری و نظارت بر آن است. لذا جمعیت عظیم مؤمنان کشور بررسی و پرس و جو برای انتخاب اصلح را وظیفه خود بدانند.

ج) ضمن توصیۀ نامزدهای محترم و حامیان آنها به رعایت اخلاق و انصاف، امیدواریم این انتخابات را رقابتی برای خدمت و انتخاب اصلح بدانند و مراقب این حدیث منقول از حضرت ختمی‌مرتبت باشند که: هر کس جلودار امور مسلمین شود در حالی که می‌بیند در میان آنان کسی شایسته‌تر از او وجود دارد، به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است[۱].

د) از برگزیدگان مردم در پایان انتخابات، انتظار می‌رود ضمن رعایت تقوا و ملاحظه منافع عامه مردم، با استفاده از مشورت دائمی با متخصصان و گزارش مستمر و شفاف به مردم و نخبگان، به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده و در صورت عدم امکان تحقق وعده‌ها، علل و عوامل آن را صادقانه با ولی‌نعمتان خود در میان گذاشته و راه چاره بجویند.

از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم عزّت ملت ایران را که برآمده از انقلاب اسلامی به رهبری داهیانه امام راحل عظیم الشأن و حاصل ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و خادمان و خانواده‌های فداکار است، از گزند دشمنی‌ها و انحرافات، مصون و محفوظ نگاه دارد و طول عمر باعزت به رهبری عزیز و فرزانه و مزید توفیق به همه خادمات ملّت، عنایت فرماید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

مشهد مقدس، جوار حرم رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء

۷ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی؛ برابر با ۱۶شعبان المعظم ۱۴۴۵ هجری قمری

آیت‌الله سید حسن مرتضوی شاهرودی

آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی

آیت‌الله رجبعلی رضازاده

آیت‌الله سیدجعفر سیدان

آیت‌الله مهدی مروارید

 

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

پیام جامعه مدرسین در دعوت از ملت شریف ایران به حضور پرشور در انتخابات

جامعه مدرسین در پیامی از ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند دعوت به عمل آورد. در بخشی از این پیام آمده است: «تبیین اهمیت انتخابات و بسیج مردم به سمت صندوق‌های رأی یک جهاد ارزشمند و مبارک است و إن‌شاءالله به مدد الهی در رونق بخشیدن به این مجاهدت ملی فعال باشیم».

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران یک مفهوم ارزشمند و هویت ساز است. اسلام ناب محمدی – صلی الله علیه و آله – با حمایت و پشتیبانی گسترده مردم در میهن اسلامیمان ایران، به حاکمیت رسید و اسلام خواهی مردم، ایران را به عزت و اقتدار رسانده است.

انقلاب اسلامی نشان داد، شأن حضور مردم در تعیین سرنوشت خود یک شأن نمایشی و تشریفاتی نیست و مردم با حضور در انتخابات‌ها، قدرت و اراده خود را در انتخاب حاکمان، مدیران و نمایندگان به منصه ظهور می‌رسانند.

امسال در آستانه تحقق یک حماسه‌ی بزرگ در زمینه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم؛ هر کدام از این دو مجلس، نقش مؤثری در استحکام بخشی به نظام اسلامی دارند.

ملت شریف ایران برخلاف ادعای برخی جریانات سیاسی و بدخواهان، پای کار نظام اسلامی هستند و هرگز اسیر روایت سازی‌های دشمنان نشده و نخواهند شد و انتخابات پیش رو را همچون دیگر حماسه آفرینی‌ها، در تاریخ عزت و عظمت ایران ثبت خواهند کرد.

إن‌شاءالله که بتوانیم شکر نعمت جمهوری اسلامی و نعمت انتخابات را به جا بیاوریم و در این مدت باقیمانده تا انتخابات وظایف و تکالیف خود را نسبت به انقلاب اسلامی، و مردم به نحو احسن ادا کنیم.

تبیین اهمیت انتخابات و بسیج مردم به سمت صندوق‌های رأی یک جهاد ارزشمند و مبارک است و إن‌شاءالله به مدد الهی در رونق بخشیدن به این مجاهدت ملی فعال باشیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید و تکریم از ملت شریف ایران، ضمن دعوت به مشارکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از صاحبان سخن و جهاد گران عرصه تبیین می‌خواهد ضمن تشریح معیارهای انتخاب اصلح با تواصی سیاسی و امر به معروف، به تبیین حق و تکلیف بودن انتخابات بپردازند و اهمیت و تأثیر گذاری انتخاب صالحان را یاد آور شوند.

اهمیت مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌طلبد افرادی را به نمایندگی خود برگزینیم که بیشترین قرابت فکری را با آرمان‌های انقلابمان دارند و در این زمینه توجه ویژه به معیارهای انتخاب اصلح در کلام امام بزرگوار – قدس سره – و رهبر معظم انقلاب – مدظله العالی – یک امر ضروری و روشنگر است.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

بیانیه مجلس خبرگان رهبرى به مناسبت انتخابات ۱۱ اسفندماه

مجلس خبرگان رهبری در آستانه یازدهم اسفندماه روز برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای حضوری پرشور و آگاهانه در صحنه این انتخابات مهم و سرنوشت ساز دعوت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه یازدهم اسفندماه روز برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای حضوری پرشور و آگاهانه در صحنه این انتخابات مهم و سرنوشت ساز دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا»

مردم انقلابى و امت آگاه و آزاده ايرانى! 11 اسفند يكى ديگر از صحنه‏ هاى بزرگ آزمايش الهى در کشورمان رقم خواهد خورد.

جمعه ­پیش رو، روزى است كه ملت غيور ايران اسلامى با انتخاب نمايندگانى معتقد به ارزش‏های دینی، پای بند به مبانی راحل عظیم الشأن و رهبر فرزانه انقلاب و آرمان‏هاى انقلاب اسلامى، دردآشنا، كارآ و توان‏مند، بار ديگر سرنوشت خود را رقم خواهد زد و براى مسؤوليت خطير نمايندگى مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، كسانى را انتخاب خواهند کرد كه اين پست‏ ها را امانتی الهى و عرصه خدمت دانسته و از آراء مردم صيانت نمايند. پس در اين روز مهم بايد از نشاط و تحركى كه از رقابت‏ هاى انتخاباتى در جامعه بوجود آمده است با انتخاب افراد اصلح به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق مطالبات مردم بهترين استفاده را نمود.

مجلس خبرگان رهبرى، با تقدير و سپاس از عموم ملت رشيد ايران كه خود را براى «حضورى آگاهانه» و دشمن شكن آماده ساخته است، با تأكيد بر رعايت اخلاق سياسى و حق‏ الناس از سوى داوطلبان محترم و هواداران آنها از همگان دعوت مى‏كند تا با حضور حداکثری همراه با بينش و بصيرت و در نظر گرفتن سوابق داوطلبین انتخابات به فردی كه در «تعهد به مبانى و ارزش هاى اسلامى»، «التزام به قانون اساسى» و اصل مترقی ولايت‏ فقيه، درايت و مديريت، از شايستگى بيشترى برخوردار هستند، رأى دهند تا به خواست خداوند متعال، نمایندگان این دو مجلس مهم با رأيى بالا، از پشتوانه قوى ‏ترى برخوردار بوده و طبق مسؤولیت ­هایی که در قانون اساسی بر عهده آنان گذارده شده در راستای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی و حل مشكلات كشور، توفيق بيشترى يابند. ان شاء الله

احمد جنتی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

بیانیه تحلیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

متن بیانیه تحلیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۲ بدین شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُکمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها وَ إِذا حَکمْتُمْ بَینَ النَّاسِ أَنْ تَحْکمُوا بِالْعَدْلِ»؛ خداوند به شما فرمان میدهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می کنید، به عدالت داوری کنید. (نساء/۵۸)

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای حفظه‌الله تعالی:

«بعضی از ایام زندگی انسان، این خصوصیت را دارد که سرنوشت بخش عمده‌ای از زندگی را یا بخشی از زندگی را در آن، انسان تعیین می‌کند. اگر بخواهیم تشبیه کنیم، مثل «لیلةالقدر» که هر سال، لیلةالقدر برای انسان سرنوشت‌ساز است. هنگام انتخابات هم برای یک ملت، برای یک دوره‌ای، برای برهه‌ای سرنوشت‌ساز است. لذا این لحظه را من شخصاً قدر می‌دانم و توصیه به ملت عزیزمان هم می‌کنم که قدر بدانند و با رأی خودشان، اراده‌ خودشان، همت و خواست خودشان، تکلیف تقنین در چهار سال آینده را ان‌شاءالله روشن کنند.»

دین اسلام، یک دین کاملا اجتماعی و سیاسی است و بر خلاف نگاه سطحی برخی که تعلیمات و دستورهای اسلام را تنها ویژه شأن فردی انسان مانند نماز و روزه و اجتناب از معاصی می پندارند، در تمام شئون زندگی سیاسی و اجتماعی انسان حضور دارد و برای آن دستور و برنامه ارائه کرده است.

حضور مردم در پای صندوق انتخابات و انتخاب شخص یا اشخاصی شایسته برای تصدی مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، یک وظیفه اجتماعی به معنای دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور است؛ چنانچه قرآن کریم بر این مهم تاکید نموده است؛ «إنَّ اللهَ لایُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إذا أَرادَ اللهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ» (رعد/۱۱)؛ همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند و هرگاه خداوند برای قومی آسیبی بخواهد، پس هیچ برگشتی برای آن نیست و در برابر او هیچ دوست و کارساز و حمایت کننده‌ای برای آنان نیست. و نیز به معنای سپردن امانت مسئولیت به فرد اصلح و مسلط ساختن وی بر سرنوشت کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی است که با رأی مستقیم مردم رقم می‌خورد و بنابر آیه فوق یک وظیفه ی شرعی است و کسی که تعهد دینی دارد، نمی تواند شانه از انجام این تکلیف دینی خالی کند.

از طرفی شرکت کردن در انتخابات، به معنای سلب زمینه سلطه ی کفار و مستکبرین بر مملکت اسلامی است که قرآن کریم تحت هیج عنوانی استیلای آنان بر مومنین را نمی پذیرد؛ «وَ لَن یَجْعَلَ اللهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلا» (نساء/۱۴۱)؛ هیچ گاه خداوند راهی برای پیروزی و تسلط کافران بر مسلمانان قرار نداده است. لذا هر کس امنیت ایران اسلامی را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند.

مردم عزیز ایران اسلامی به توفیق الهی در مسیر نورانی حرکت کشتی انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی و رسیدن به ساحل ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه و در لبیک به ندای رهبر عزیزمان همچون گذشته، علاوه بر دعوت دیگران به حضور آگاهانه، حماسی و پرشور در عرصه بزرگ و سرنوشت ساز انتخابات پیشِ‌رو، در این نمایش بزرگ اقتدار و انتخاب افراد اصلح، با نیت الهی شرکت کرده و به نکات ذیل توجه خواهند نمود.

۱. شرکت در انتخابات، یک «جهاد» واقعی در برابر دشمنان است و طبق وعده الهی، این جهاد مخلصانه ملت ایران می تواند مسیر حرکت به سمت قله های پیشرفت را تسریع نماید: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِین»‏؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند قطعا هدایتشان خواهیم کرد و خدا با نیکوکاران است. (عنکبوت/ ۶۹)

۲. مشارکت بالای مردم در انتخابات یعنی «اظهار قدرت» بیشتر به دشمنان آشکار و پنهان و این «اظهار قدرت» در برابر دشمنان اسلام و انقلاب «بازدارندگی» ایجاد خواهد کرد؛ چنانچه قرآن کریم دراینباره فرموده است؛ «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ؛ در برابر آنها (دشمنان) آنچه توانایی دارید از" قدرت" آماده سازید (و همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد) تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و (همچنین) گروه دیگری (از دشمنان) غیر از اینها را که شما نمی ‏شناسید و خدا می‏ شناسد(نیز خواهند ترسید).»( انفال/ ۶۰)

امروز هر برگ رأی به منزله تیری است در پیکره دشمن که اگر از آن غفلت شود، چه بسا طمع دشمن برای تهاجم را بیشتر خواهد کرد؛ « وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً واحِدَةً؛ کافران دوست دارند که شما از سلاح ها و متاع های خود غافل شوید و دفعتاً به شما حمله ور شوند.» (نساء/ ۱۰۱)

۳. پیشرفت ایران اسلامی و حل مشکلات با وجود این همه دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی بدون حضور مردم رخ نخواهد داد. چنانچه خداوند متعال از حضور مردم در صحنه و یاری آنها در کنار نصرت خود، به عنوان دفع کننده خدعه و مکر دشمنان یاد میکند: «وَ إِنْ یُرِیدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِینَ»؛ و اگر بخواهند تو را فریب دهند خدا برای تو کافی است او همان کسی است که تو را با یاری خود و مومنان تقویت کرد. (انفال/ ۶۲)

۴. نقش خواصّ تأثیرگذار و همراهی آنان با ولیّ خدا در تحقّق حضور حداکثری در انتخابات، بسیار مهمّ و تعیین کننده است. اگر خواصّ سیاسی، به یاری ولیّ خدا شتافتند و در بزنگاه‌های سرنوشت سازی همچون انتخابات، مجذوب شعارهای فریبنده جریان نفاق و بیماردلان سیاسی نشده و مردم را برای حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب افرادی اصلح برای اداره امور کشور که بیشترین قرابت فکری را با مبانی و ارزشهای اسلامی و انقلابی داشتند، دعوت کنند، آنگاه بی تردید سرعت پیشرفت نظام اسلامی به سمت تحقّق آرمان هایش، چند برابر خواهد شد.

۵. انتخابات عرصه قیام مردم برای تحقق آرمان «عدالت» در همه سطوح اداره کشور است. بدون حضور مردم و انتخاب نامزدهای متخصص، متعهد، عدالتخواه و فسادستیز که عملکردشان مملوّ از مصادیق عدالتخواهانه، تحول چرخش آفرین و تلاش برای مبارزه با فساد است، نمی توان توقع «برپایی عدالت» داشت.

۶. با وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی، انقلاب دچار «بن بست» نشده است و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله ما به قله ها نزدیک شده ایم. بن بست را منافقان و بیماردلانی القاء می کنند که خودشان در مقاطعی از تاریخ انقلاب عامل به وجود آمدن مشکلات بودند تا مردم را از نظام اسلامی دلسرد کنند: «هُمُ الَّذِینَ یَقُولُونَ لا تُنْفِقُوا عَلی‏ مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّی یَنْفَضُّوا»؛ آنها(منافقین) کسانی هستند که می‏ گویند: به افرادی که نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله هستند انفاق نکنید تا (از نزد او) پراکنده شوند.» (منافقون/ ۷)

ایران اسلامی با وجود همه مشکلات و مانع تراشی ها از سوی استکبار جهانی پیشرفت‌های کم نظیر و بعضاً بی نظیر در ۴۵ سال گذشته در عرصه های مختلف فرهنگی، زیرساختی، پزشکی، ورزشی، علمی، صنعتی، منطقه ای، بین المللی، نظامی و ... داشته که به توفیق الهی با حضور آگاهانه ملت، سرعت پیشرفت کشور مضاعف خواهد شد.

در پایان مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن درود فرستادن بر ارواح مطهر شهیدان و بر روان پاک و مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف، از تحمل و همراهی‌های بی دریغ و بی‌نظیر مردم سلحشور کشور عزیزمان در برابر سختی‌ها و دشمنی‌های معاندان، کمال سپاس و قدردانی را دارد و با تاسی به سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه الله به صراحت اعلام می‌دارد: «امروز قرارگاه حسین بن علی علیهماالسلام، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند؛ اگر دشمن این حرم را از بین بُرد، حرمی باقی نمی‌ماند؛ نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم.»

والسلام علیکم و علی عباد الله الصالحین

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

 

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

در بیانیه دعوت ۴۱۵ نفر از اساتید حوزه علمیه قم مطرح شد؛

حضور در انتخابات؛ واجب شرعی و عقلی/ جلوه‌ای دیگر از صحنه نبرد حق و باطل

جمعی از اساتید سطوح و خارج حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای از مردم برای مشارکت در انتخابات دعوت به عمل آوردند.

در این بیانیه که تا کنون به امضای 415 نفر از اساتید حوزه علمیه قم رسیده است، حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نماد پیوند امّت و امام توصیف شده و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را یک واجب شرعی و عقلی دانسته اند.

دعوت از آحاد ملّت بصیر ایران اسلامی با هر سلیقه و گرایشی موضوعی است که در فراز پایانی این بیانیه به آن تأکید شده است و با توجه به نسل‌کشی صهیونیسم در غزه، حضور مردم در صحنه را جلوه دیگری از رویارویی جبهه حق و باطل برشمرده‌اند.

متن کامل بیانیه به انضمام اسامی امضاء کنندگان آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم‌اﷲ‌الرحمن‌الرحیم

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَ إِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعاً بَصِيراً (النساء 58)

45 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و ملّت بزرگ ایران تحت تدابیر داهیانه رهبر و پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینیاعلی‌الله‌مقامه‌الشریف ، و خلف صالح آن عزیز رهبر معظم و معزز انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای أدام‌الله‌ظله، در مسیر نورانی حرکت به سوی قلّه‌های رفیع عظمت و شکوه معنوی و مادی قرار گرفته و گامی بزرگ در جهت ظهور موفور السرور منجی عالم، حضرت بقیةاللّه‌الأعظم عجل‌الله‌فرجه‌الشریف و تحقّق تمدن نوین اسلامی برداشته است.

سختی‌ها و فراز و فرودهای این حرکت الهی نتوانسته و نخواهد توانست اراده این ملّت را سست نماید. از سوی دیگر، دشمنی دشمنان و سرزنش خناسان که از ابتدای نهضت تا امروز ادامه داشته، حقانیت این حرکت را بیش از پیش برای همگان به اثبات رسانیده است.

اکنون پیش روی ما و آحاد این ملّت عظیم که با گام‌های استوار، خود را برای صبح ظهور مهدی آل محمد صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین مهیّا می‌سازد، آزمونی دیگر قرار گرفته و این بار نیز به کوری چشم بدخواهان، ملّت بصیر ایران در مسیری گام خواهند نهاد که موجب غیظ دشمنان خواهد شد و مایه امید دوستان.

حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماد پیوند امّت و امام، و نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در راستای سپردن امانت قانون‌گذاری و نظارت به وکلای امین و کاردان، هر چند همیشه یک واجب شرعی و عقلی است که ضرورت آن را هر عقل سلیمی به وضوح درک می‌کند؛ لکن تلاش دشمنان اسلام و ایران اسلامی در این روزها برای رویگردانی مردم از انتخابات، بهترین نشانه برای اهمیت مضاعف دوره کنونی انتخابات بوده و این حضور را مصداق آیه کریمه وَ لاَ يَطَئُونَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ قرار داده که به فرموده قرآن کریم، قطعا عملی صالح در پرونده مؤمنین خواهد بود و إِنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ. (التوبة 120)

ما اساتید حوزه علمیه قم از آحاد ملّت بصیر ایران اسلامی با هر سلیقه و گرایشی خواستاریم، امروز که با نسل‌کشی صهیونیسم در غزه، رویارویی حق و باطل در سرتاسر جهان به اوج خود رسیده است، بار دیگر با حضور خود در این صحنه نبرد حق و باطل، هم عبادت اجتماعی خود را به انجام رسانند و هم به دستور قرآن کریم با "تواصی به حق" دیگران را نیز به این واجب الهی دعوت نمایند.

از خداوند منّان عزّت روزافزون ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را خواست

والسلام علیکم وعلی عبادالله الصالحین

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

سپاه پاسداران در بیانیه ای؛ انتخابات ضامن ارتقای قدرت ملی است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفندماه، انتخابات را ضامن ارتقای قدرت و امنیت ملی، افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات و بهبود وضعیت و مسیر پیشرفت کشور و باطل سازی نقشه‌ها و آرزوهای شوم دشمنان ایران عزیز و مقتدر دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: انتخابات به‌ عنوان مظهر مردم سالاری دینی از میدان‌های باشکوه تجلی حضور مردم در صحنه تعیین سرنوشت ملت و مملکت اسلامی با نگاه به آینده و پیشرفت کشور و ساخت ایران قوی و تجلی پای بندی ایرانیان به اهداف و آرمان‌های بلند و تمدنی انقلاب و نظام اسلامی است و برگزاری 40 انتخابات طی 45 سال گذشته، حکایت از مردمی بودن نظام و اعتماد و باور مردم به صندوق‌های رای و همچنین اراده آنان در به رخ کشاندن وحدت ملی به دشمنان در عین تفاوت سلیقه یا گرایش سیاسی دارد.

این بیانیه می‌افزاید: مشارکت حداکثری و در عین حال مومنانه و آگاهانه پای صندوق‌های رای ، یکی از عناصر و اولویت‌های اساسی برگزاری انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی ایران اسلامی بوده که همواره تولید قدرت، اقتدار و اعتبار برای کشور بویژه در برهه‌های حساس را در پی داشته است؛ به‌گونه‌ای که حضور پرشور مردم به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام‌اسلامی، ناامیدسازی‌دشمن ‌و شکست پروژه‌های آن‌ را رقم زده است.

این بیانیه 11 اسفند ماه را فرصتی ارزشمند برای ثبت پیروزی درخشان دیگری در کارنامه افتخارآمیز ملت ایران و تجلی غلبه شعور و آگاهی آنان بر عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای جبهه تبلیغاتی سلطه و صهیونیسم برای تزریق ناامیدی و جلوگیری‌ از شرکت مردم در انتخابات پیش رو توصیف و تصریح کرده است: حضور مسئولانه پای صندوق‌ها و استفاده از حق قانونی و مؤثر و تعیین‌کننده رای دادن، راه‌حل مشکلات و هموارسازی مسیر اصلاح ، بهبود و تقویت وضعیت موجود برای شتاب بخشیدن حرکت پیشرفت کشور به شمار می رود و بی تردید همه مردمان این سرزمین چه آن خیل عظیمی که به فرموده شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی را همچون حرم دانسته و حفظ این حرم و این سرزمین پاک و سربلند را بر خود واجب می‌دانند و چه آنها که با نگاه والای میهن‌دوستی تحمل شاد شدن دشمن این آب و خاک را ندارند، یا آنها که دلسوزانه به دنبال حل مشکلات و رفع موانع هستند و یا حتی آنها که از نارسایی‌ها یا برخی کم کاری‌ها گلایه دارند؛ راهی بهتر از شرکت در انتخابات برای دفاع از این حرم و ناکامی دشمنان این میهن عزیز و حل مشکلات و موانع نخواهند یافت.

این بیانیه با طرح این سوال که اگر انتخابات در ایران بی‌اهمیت، بی اثر، ظاهری و نمایشی است؛ دلیل این همه مانع تراشی و تلاش دشمن برای تخریب ذهنی، تردید افکنی و دلسرد کردن مردم چیست؟ خاطرنشان کرده است: اهمیت انتخابات ناشی از این درک اساسی و عمیق است که در نظام جمهوری اسلامی، مردم و حضور آنها در صحنه مهم‌ترین اهرم قدرت کشور و نظام سیاسی محسوب می‌شود و حافظه تاریخی ایران عزیز گواهی می‌دهد از همان ابتدای پیروزی انقلاب و تاسیس نظام مقدس اسلامی حتی در اوج بی‌ثباتی و تلاش گروهک‌های ضد انقلاب برای تجزیه کشور و سپس وقوع جنگ تحمیلی 8 ساله تا به امروز مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی به ویژه در میدان های انتخابات پیام‌ها و جلوه‌های معناداری داشته است و ترفندهای دشمن در سلب عمل آنان به مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی خود را ناکام گذارده‌اند.

این بیانیه با یادآوری این حقیقت که سپاه هموار خود را سپر بلای ملت قهرمان، تیزهوش و فهیم ایران می داند و در این راه مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است؛ بر تلاش مجدانه این نهاد انقلابی و مردمی برای تامین امنیت پایدار و همه جانبه برگزاری انتخابات پیش رو که به مانند گذشته در مشارکت و هم افزایی با سایر دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور تبلور خواهدیافت تاکید و خاطرنشان کرده است: بی تردید به هر میزان که مشارکت مردم ایران پای صندوق‌های رای بالاتر باشد تاثیر آن بر محاسبات دشمن بیشتر و اراده بدخواهان ایران و ایرانی برای تداوم راهبرد تهدید، تحریم و فشار حداکثری را با تردید و ناکامی مواجه می‌سازد.

این بیانیه در پایان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت مومن، انقلابی، رشید و زمان شناس ایران به ویژه نسل جوان آینده‌ساز برای حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و تاکید بر نقش آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تضمین امنیت همه جانبه این رویداد بزرگ ملی و حضور پاسداران انقلاب و بسیجیان سلحشور در این آزمون خطیر تاریخی دوشادوش ملت، آورده است: به توفیق الهی، با تاسی به وصایای جاودان معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) و در لبیک به دعوت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، با حضور پرشور و حداکثری ملت شریف و مقتدر ایران پای صندوق های رای، حماسه بزرگ دیگری در تاریخ این سرزمین پدید خواهد آمد و به پشتوانه رای آگاهانه و مسئولانه مردم، با انتخاب نمایندگانی توانمند، مسئولیت پذیر، چابک و شجاع و برخوردار از روحیه انقلابی، جهادی و مردمی، مجلسی کارآمد، متعهد، متخصص، قوی و تاثیرگذار برای حل مشکلات و نارسایی‌های موجود در صحنه اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم و توانمندسازی اقشار کم درآمد تشکیل و با نگاه هوشمندانه و بدون انفعال برابر تهدیدات و ترفندهای دشمنان در تعامل و هم افزایی با دولت، قوه قضاییه و نیروهای مسلح مسیر امنیت، ثبات و پیشرفت کشور برای تحقق ایران قوی و تمدن ساز را قدرتمندتر از گذشته پشتیبانی و مورد حمایت قرار خواهد داد.

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

دعوت سازمان بسیج مستضعفین از ملت ایران برای حضور حداکثری در انتخابات

سازمان بسیج مستضعفین در پیامی از ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند دعوت به عمل آورد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها

خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید (سوره مبارکه النساء آیه ۵۸)

انقلاب اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه گذشته در مقام عمل نشان داد که شأن حضور مردم در تعیین سرنوشت خود، یک شأن تبلیغاتی، نمایشی و تشریفاتی نیست و مردم با حضورشان در انتخابات‌ها، قدرت و اراده خود را در انتخاب حاکمان، مدیران و نمایندگان به منصه ظهور می‌رسانند.

یقین داریم که ملت شریف و نجیب ایران در آوردگاه انتخابات پیش رو در روز جمعه ۱۱ اسفند، همچون دوره‌های گذشته و بلکه پرشورتر و حماسی‌تر، پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند آمد و این انتخابات را همچون دیگر حماسه آفرینی‌های ۴۵ سال گذشته، در تاریخ پرافتخار ایران ثبت خواهند کرد.

هجمه عَلنی و بی‌سابقه تبلیغاتی دشمنان قسم‌خورده ملت بزرگ ایران برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند، نشان‌دهنده اهمیت حضور مردم در این رویداد بزرگ است؛ بدون تردید، مشارکت حداکثری و حضور همه‌جانبه آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران در انتخابات ۱۱ اسفند، از یک سو تأثیر بسزایی در پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی، تحقق ایران قوی در ساحت‌های مختلف و ساخت ایرانی آبادتر خواهد داشت و از سوی دیگر مشاهده این حضور گسترده، دردناک‌ترین تصویر خلق‌شده برای دشمنان لجوج و مستکبر ایران عزیز خواهد بود و توطئه‌ها و نیرنگ‌های آنها علیه ملت ما را خنثی خواهد کرد.

همانگونه که مقتدای ما امام خامنه‌ای عزیز فرمودند «مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، در افزایش اقتدار و امنیت و همچنین مصونیت ایران، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت»، ما نیز یقین داریم که این حضور همه‌جانبه، علاوه بر تسهیل رفع مسائل و مشکلات داخلی، در عرصه بین‌المللی نیز وحدت و یکپارچگی مردم ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند و دست برتر و بالاتر در عرصه دیپلماسی را در اختیار دولتمردان، سیاست‌مداران و دیپلمات‌های ایرانی قرار می‌دهد.

سازمان بسیج مستضعفین ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به حضور حداکثری، گسترده و دشمن‌شکن پای صندوق‌های رای، تاکید می‌کند که همچون سنوات و دوره‌های گذشته، در این دوره از انتخابات نیز هیچگونه جانب‌داری یا حمایتی را از داوطلبان و لیست‌های انتخاباتی انجام نداده و نخواهدداد.

دعوت بیش از ۱۵ هزار استاد دانشگاه برای شرکت در انتخابات/ حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به افزایش کارآمدی می‌انجامد

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و دولتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

طی نامه‌ای صورت گرفت؛ دعوت بیش از ۱۵ هزار استاد دانشگاه برای شرکت در انتخابات

بیش از ۱۵ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور طی نامه‌ای ضمن اعلام حضور فعال در انتخابات از آحاد مردم و هموطنان عزیز و فهیم، خصوصاً اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور و همچنین رای اولی‌ها برای حضور گرم در پای صندوق‌های رای دعوت کردند.

در متن این دعوت نامه آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»

یقیناً خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنچه را در درون شان است تغییر دهند.(رعد-آیه۱۹)

محضر شریف ملت بزرگ و فهیم ایران

سلام علیکم بما صبرتم و نعم عقبی دار

مردم بزرگ ایران چنانچه استحضار دارید انتخابات فرصت و مجال‌ ارزنده‌ای جهت تحقق اراده‌ی عمومی و مشارکت همگانی در سرنوشت کشور است و مشارکت مسئولانه و آگاهانه مسیری مطمئن جهت هر گونه تغییر و تحول به سوی پیشرفت و تمدن نوین اسلامی است. چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم عزیز خوزستان فرمودند: «شکی نیست که انتخابات مهم ترین و موثرترین راه و روش اعمال اراده مردم در اداره امور کشور و نظارت بر کار مسئولان و کارگزاران برای تحقق مطالبات و حل مشکلات بوده و مبدأ و معبر تحول آفرینی در کشور است.»

ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی!

اصل شرکت در فرآیند انتخابات بعنوان حق و تکلیف فردی، ملی و دینی نشان‌دهنده بلوغ اندیشه و عمل در یک جامعه رشدیافته در راستای اعتلای مردم‌سالاری دینی قلمداد می شود که خود بخش بزرگی از راه‌حل مشکلات کشور است. بدیهی است هر چه مشارکت حداکثری و آگاهانه‌تر باشد و در بستر رقابتی سالم و ایمن شکل بگیرد از یکسو کارآمدی مجلس و از سوی دیگر ضریب امنیت کشور افزایش و میزان تهدیدات سخت و نرم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی کاهش می یابد. لذا بر همه اقشار اجتماعی و به ویژه نخبگان و دانشگاهیان فرض است تا نسبت به حضور در انتخاباتی پر شور که مسیر انتخاب نمایندگانی در تراز شایستگی این ملت و انقلاب اسلامی را هموار می سازد، کنش و اهتمام فعالانه داشته باشند.

ما اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ضمن اعلام حضور فعال در انتخابات یازدهم اسفندماه و گزینش نامزدهای اصلح در ساعات اولیه رای گیری، از آحاد مردم و هموطنان عزیز و فهیم، خصوصاً اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور و همچنین رای اولی ها دعوت می کنیم تا با حضور گرم در پای صندوق های رای و انجام فریضه جهاد تبیین به منظور همراه سازی چهره به چهره نزدیکان، دوستان و آشنایان به تعالی کشور، تعیین سرنوشت جامعه، اصلاح نابسامانی ها، رفع مشکلات و پی گیری مطالبات و آرمان ها از مسیر کنشگری فعال در انتخابات مدد رسانده و نقش آفرینی نمایند.

ملت مومن و انقلابی ایران

تردیدی نیست که مشارکت و حضور پرشور در پای صندوق های رای هم به گستاخی دشمنان ملت ایران خاتمه بخشیده و هم به افزایش کارآمدی و توان تصمیم سازان کشور بویژه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می افزاید. لذا اصلح گزینی و انتخاب نمایندگانی متخصص و متعهد لازمه حل مشکلات کشور و قدم در مسیر تحول به حساب می آید. از همین رو، نکاتی چند را به استحضار شما ملت شریف می رسانیم:

۱- انتخابات ادوار پیشین نشان دهنده این مهم است که مشارکت تا حدود زیادی تابع میزان آرایی است که پیش از ظهر به صندوق‌های رای ریخته می‌شود، ضروری به نظر می‌رسد تا صبحگاهان در پای صندوق‌های رای حضور یافته و زمینه شادی روح بلند شهیدان بویژه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی را فراهم سازیم.

۲- به منظور ادای دین خویش نسبت به فریضه امروز جهاد تبیین تلاش نمائیم تا دانسته‌ها و اطلاعات خویش را عاشقانه و عالمانه در اختیار عزیزانی که از اطلاعات و شناخت کمتری برخوردارند، قرار داده و زمینه حضور آگاهانه آنها در پای صندوق‌های رای را فراهم سازیم.

۳- در انتخاب نامزدها حداکثر تلاش خویش را برای شناسایی افراد مومن، انقلابی و کارآمد به عمل آورده و مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) چنانچه قادر به انجام این عمل نبوده از دیگران و افراد مورد وثوق سوال کنیم و در شهرهایی که لیست ها جایگزین اشخاص شده‌اند، وفق رهنمودهای معظم‌له به لیست دهندگان توجه کرده و تنظیم کنندگان انقلابی و مومن را ملاک قرار دهیم.

۴- در انتخاب اعضای خبرگان رهبری دقت لازم را صورت داده تا نامزدهایی به مجلس راه پیدا کنند که خود مومن، انقلابی، دارای مواضع ضد استکباری و ادامه دهنده راه حضرت امام(ره) و حقیقتا انعکاس دهنده فضائل این ملت بزرگ باشند.

در پایان مطالبه ما و همه آحاد ملت از منتخبین علاوه بر عمل عالمانه در قانون گذاری و نظارت دقیق بر سیستم اجرایی کشور، پیشگامی در شفافیت و پاسخگویی، پیگیری مطالبات به حق مردم، اصلاح ساختارهای معیوب، استفاده نظام‌مند از ظرفیت بدنه‌ نخبگانی و تمرکز بر دغدغه‌های معیشتی خواهد بود. لذا خطاب به منتخبین فردای انتخابات اعلام می‌داریم که در قدرشناسی از این مردم نجیب می‌بایست فرصت حضور، نمایندگی و نقش‌آفرینی در نظام اسلامی را مغتنم بشمارید. ما اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور اعلام می‌داریم که با تمام ظرفیت های تخصصی خود جهت خدمت به مردم و کارآمدی نظام حکمرانی کشور بدون ذره ای چشمداشت در کنار قانونگذاران و دولتمردان خواهیم بود.

به یاری پروردگار متعال با حضور و حماسه آفرینی شما عزیزان در پای صندوق های رای، یازدهم اسفند ماه امسال نیز مانند انتخابات سال های گذشته به روزی ماندگار و پر افتخار برای ملت ایران و مایه سرشکستگی و نومیدی برای دشمنان نظام اسلامی تبدیل خواهد شد. ان شاءالله.

«ومن الله التوفيق وعليه التكلان»

 

بیاینه دفتر تبلیغات اسلامی: حضور پرشور در انتخابات باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد
 
جشن پیروزی چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی ایران با رویداد مهم و سرنوشت ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مقارن شده است. مقارنتی که می تواند در تحقق پیشرفت کشور و حل مشکلات آن و به تبع آن تقویت اقتدار ملی کشور کمک شایانی نماید و مظهر مردم‌سالاری است.
 
دشمنان قسم‌خورده ملت بزرگ ایران اسلامی نیز همچون تلاش های بیهوده گذشته، برای کاهش مشارکت مردم در این انتخابات و تضعیف جایگاه مردمی نظام، هجمه تبلیغاتی بی‌سابقه‌ای را تدارک دیدند که مردم شریف ایران اسلامی با مشارکت حداکثری و گسترده، باز هم پاسخ آن ها را آنگونه که شایسته است، خواهند داد.
 
بی شک این حضور علاوه بر آن که باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد؛ بسترساز ادامه مسیر رو به رشد و پیشرفت کشور و خنثی‌ساز توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل می باشد.
 
انتخاب نمایندگانی از متن مردم که باتقوا، متخصص، توانمند، هوشمند، پاک‌دست، شجاع و فساد ستیز باشند، امکان اصلاح ریل‌گذاری سیاست‌های کشور و قانون‌گذاری عالمانه و نظارت مؤثر در جهت مبارزه با فساد و ضعف مدیریت‌ها را فراهم خواهد کرد.
 
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یادگار امام راحل عظیم الشأن و اولین نهاد انقلابی، فرهنگی و تبلیغی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن پاسداشت یاد و خاطره خون شهدای گرانقدر بویژه نمایندگان شهید مجلس شورای اسلامی و پایبندی به آرمان‌های امام راحل(ره) و ارزش‌های نظام و انقلاب و منویات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، خیل عظیم مردم متدیّن، انقلابی و ولایتمدار را همچون گذشته به حضور و مشارکت پرشور در انتخابات دعوت می‌کند.
 
همچنین نمایندگان ولی فقیه، علمای بلاد، مراکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مجمع نمایندگان طلاب، بسیج اساتید و نخبگان، بسیج طلاب و روحانیون، تشکل ها، مدارس علمیه و سایر نهادهای حوزوی نیز مردم را به حضور باشکوه و گسترده در پای صندوق های رای دعوت کردند.
 
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، طی روزهای اخیر شمار کثیری از علما و اساتید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین و شخصیت های برجسته حوزوی در مصاحبه های جداگانه با خبرگزاری رسا به تبیین برکات و آثار حضور مردم در پای صندوق های رای پرداخته اند که خبرگزاری رسا به منظور رعایت قانون تبلیغات انتخاباتی در این گزارش به اسامی آنها اشاره ای نکرده است. 
میثم صدیقیان
ارسال نظرات