۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۷۵۲۴۹۴
نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس:

هنرمندان گرمابخش فضای انتخاباتی جامعه هستند

هنرمندان گرمابخش فضای انتخاباتی جامعه هستند
سعادتمند با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما در پیچ تاریخی قرار داریم، ابراز کرد: هدایت مدیران و گرما بخشی به جریان سیاسی برای گذشتن از این پیچ تاریخی برعهده هنرمندان است.

سید هادی سعادتمند نویسنده کتاب های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن بیان اینکه هنر و هنرمند بخش اجتناب ناپذیری از یک جریان پویای جامعه است، اظهار داشت: هنرمندان مانند پاسبانان آتشکده ها هستند که برای اینکه افراد جامعه کنار هم قرار بگیرند آتش را گرم نگه می دارند.

سعادتمند با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما در پیچ تاریخی قرار داریم، ابراز کرد: هدایت مدیران و گرما بخشی به جریان سیاسی برای گذشتن از این پیچ تاریخی برعهده هنرمندان است و هنرمندان برای حفظ انرژی جامعه نقش اساسی ایفا می کنند.

نویسنده کتاب های دفاع مقدس با تاکید براینکه باید تعاملی بین هنرمند و سیاستمدار اتفاق بیفتد، افزود: جامعه هنری باید نقشی گرمابخش برای مدیریت سیاسی جامعه داشته باشد، داستان نویسان برای ترافیک شهر می توانند راه حل داشته باشند، کار هنر و هنرمند این است که عصبیت جامعه را فروکش کند و زمانیکه عصبیت جامعه فروکش کند خیلی ازمعضلات جامعه فروکش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نویسندگان پیش از اجرای سیاست ها روابط منطقی تصمیم ها را بررسی می کنند، گفت: نویسندگان به استاندارها، نمایندگان مجلس و سیاست گذارن این مشاوره را می دهد که تصمیم شما روابط منطقی را در پی دارد یا ندارد.

سعادتمند با اشاره به اینکه هنرمند هم‌پای سیاستمدار متوجه دغدغه ها و موانع جامعه می شود، اظهار داشت: هنرمند دغدغه مند، بخشی از جامعه است که مسئله او گرم نگه داشتن محور وجودی جامعه و عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب است.

نویسنده کتاب های دفاع مقدس ضمن بیان اینکه هدف هنرمند حفظ همبستگی جامعه است، افزود: هنرمند تلاش دارد که جامعه به سمت گسستگی پیش نرود، هنرمند می تواند تدابیری داشته باشد که جامعه دچار از هم گسیختگی نشود و معنای جامعه بودن خود را از دست ندهد.

ارسال نظرات