۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۵۲۵۷۵
رییس ستاد انتخابات اصفهان:

شاهد استقبال خوب مردم از انتخابات خواهیم بود

شاهد استقبال خوب مردم از انتخابات خواهیم بود
اصفهان _ جان‌نثاری با اشاره به عادی بودن شرایط برگزاری انتخابات در اصفهان گفت: شاهد استقبال خوب مردم از انتخابات خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، رییس ستاد انتخابات استان اصفهان، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به حدود یک سال برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات، گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کمال امنیت در حال اجرا است، بجز ساعات اولیه با توجه به بارش‌های اخیر در مناطق صعب‌العبور، انتخابات در تمامی ۳۱۶۱ شعبه اصفهان آغاز شد و این فرآیند با صحت و سلامت هم اکنون با حضور پرشور مردم در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: امیدوار هستیم که انتخابات تا ساعات پایانی با صحت و سلامت به خوبی ادامه داشته باشد. همه سیستم‌ها در شعب نصب نیست و معمولا یکی دو ساعت قبل از رأی گیری از شعب خارج می‌شود و به شعب منتقل می‌شود و باتوجه به شرایط آب و هوایی ممکن است تأخیری پیش بیاید و یک تعداد اندکی از دستگاه‌ها نیز در احراز هویت مشکلاتی به لحاظ فنی داشت که کاملا رفع شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه مشکلات فنی در حد یکی دو درصد شعب بوده است، خاطرنشان کرد: همه کد و رمزها و دستگاه‌ها در اختیار وزارت کشور نیست و ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که قابل پیش‌بینی بود و به سرعت رفع شده و مهم این است که مشکلات رسوب نکند که خوشبختانه اکنون همه مشکلات برطرف شده و همه شعب اخذ رأی در استان اصفهان فعال هستند.

جان‌نثاری به وجود مناطق صعب‌العبور در مناطقی از استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با همکاری نیروهای مسلح، مسؤولان شهرستان‌ها و بخش‌های خصوصی به خوبی خدمت رسانی به این مناطق انجام شده و یک مورد نیز در فریدونشهر با بالگرد اعزام صندوق رأی اعزام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین تعرفه‌های رأی اقدامات لازم به خوبی انجام شده است و ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط رأی تعرفه تأمین شده است و هیچگونه مشکلی در این زمینه نیست، در زمینه امنیت انتخابات نیز تدابیر امنیتی معمول مطابق همه انتخابات گذشته اخذ شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان، اظهار کرد: طبق قانون زمان انتخابات ۱۰ ساعت است و اگرچه از مردم درخواست شده است که در ساعات اول اقدام به رأی دادن کنند ولی بهرحال ممکن است فرآیند حضور مردم طولانی بشود و امکان تمدید ساعت اخذ رأی وجود دارد و در شهرستانهای بزرگ که تعداد کاندیداها زیاد است و شعب در مدارس یا ادارات وجود دارند در صورت طولانی شدن شمارش رأی و تداخل با زمان فعالیت اداره یا مدرسه، امکان تعطیلی آنها وجود دارد.

جان‌نثاری در خصوص میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد: ما موظف هستیم بر اساس قانون شرایط انتخابات را فراهم کنیم و خیلی دنبال این نیستیم که برآوردی برای حضور داشته باشیم بلکه ما مجری قانون هستیم و تلاش کردیم به نحو شایسته و احسن وظایف خود را اجرایی کنیم، اما مردم هرگز نظام اسلامی را تنها نگذاشته و به وظایف خود عمل کرده‌اند، با توجه به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن‌های اعیاد شعبانیه قطعا در این انتخابات هم برخلاف شایعات و عملیات رسانه‌ای دشمن شاهد حضور مردم خواهیم بود./1304/

ارسال نظرات