۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۷۵۲۷۵۸
وزیر آموزش و پرورش:

بن‌مایه دفاع مقدس و مقاومت، چاشنی تمام برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش است

بن‌مایه دفاع مقدس و مقاومت، چاشنی تمام برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش است
صحرایی گفت: هر برنامه فرهنگی و تربیتی که در آموزش‌وپرورش انجام می‌شود، باید دارای بن‌مایه‌ فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه شورای معاونین و مدیران کل استان‌های وزارت آموزش‌وپرورش که با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش در راستای فرهنگ عظیم و عزیز ایثار و شهادت فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ایثارگر بودن و در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت قرار داشتن، ویژگی همه فرهنگيان است که این ویژگی در آن‌ها برجسته است.

صحرایی با بیان اینکه مدیران آموزش‌وپرورش‌ نیز همواره دارای روحیه انقلابی و پیرو مکتب ایثار و شهادت هستند، تصریح کرد: هر برنامه فرهنگی و تربیتی که در آموزش‌وپرورش انجام می‌شود، باید دارای بن‌مایه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت باشد. اگر اردو و هر اقدام دیگری انجام می‌دهیم، باید همراه با این چاشنی باشد و این یک مسئله مهم است.

وی ادامه داد: تربیت راوی برای مجموعه آموزش‌و‌پرورش یک اتفاق مهم است که باید تحقق پیدا کند. ما در مجموعه آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه پیشنهاد شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زودی تکمیل و ابلاغ خواهیم کرد.

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سرودهای انقلابی که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجموعه آموزش‌وپرورش است، گفت: خوشبختانه تحقق این مطالبه امسال در ایام انتخابات توانست فضای مناسبی را برای کشور ایجاد کند. آموزش‌وپرورش در این مدت با سرودهای متنوع محتواهای خوبی را برای جامعه تولید کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش از برگزاری همایش ۱۲۰ هزار نفری برای اجرای سرود «سلام فرمانده ۳» با عنوان فرمانده مهدی میدان آمده است، خبر داد و در ادامه به حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و افزود: دشمن تمام ظرفیت خود را به میدان آورده بود تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، اما به فضل الهی و با حضور پرشور مردم موفق شدیم دشمن را ناامید کنیم.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی لطیفی» معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تشریح گزارشی از وضعیت متون درسی مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت پرداخت.

«زهرا پناهی‌روا» مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از اقدامات ستاد ملی دفاع مقدس و مقاومت این وزارتخانه را ارائه کرد و از پیش‌بینی و اجرای ۱۴ هزار و ۹۱۹ برنامه ثبت‌شده خبر داد.

در بخش دیگر این مراسم، «حامد علامتی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گزارشی از اقدامات کانون داد و با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موضوع حفظ و انتقال مفاهیم دفاع مقدس و مقاومت در چند حوزه عملیات دارد، گفت: ابزار ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هنر است و امسال در این زمینه، فیلم سینمایی «باغ کیانوش» را به جشنواره فجر رساندیم.

وی تولیدات متنوع این کانون در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را مورد اشاره قرار داد و افزود: قصه‌گویی، تولید کتاب داستان کودک، رمان نوجوان و بخش ویژه افزایش صدبرابری تولیدات دفاع مقدس برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس و مقاومت در دستور کار است.

در بخش دیگر این مراسم، «فرشته حشمتیان» دبیر ستاد روایت پیشرفت به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد ملی، منطقه‌ای و استانی و موضوع راهیان پیشرفت در تمام حوزه‌های نخبگانی برگزار می‌شود و معلمان باسابقه، اساتید، معلمین جوان، دانشجویان و دانش آموزان هدف این رویداد هستند.

ارسال نظرات