۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۷۵۲۷۹۷

این نمایشگاه‌ها مردم را می‌کُشند

این نمایشگاه‌ها مردم را می‌کُشند
برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب،خیابان‌ها را قفل و مردم را گرفتار می‌کند. عضو شورای شهر تهران احمدصادقی می‌گوید که «حین و پس از برگزاری رویدادهایی که منجر به ترافیک گسترده در پایتخت می‌شود، آمار مرگ و میر افزایش می‌یابد.»
«باید چه چیزی بگوییم که بدانند برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در داخل شهر مردم را می‌کُشد و یا به بیمارستان و تیمارستان می‌فرستد،» این را مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران می‌گوید.
در حالی که با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب، شهروندان ساعت‌ها در ترافیک کیلومتری گرفتار می‌شوند، باز هم سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «خبر از برگزاری این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌۱۴۰۳ در مصلی تهران داد.»
 
بیش از 2 دهه است که ماجرای خروج نمایشگاه‌ها از تهران مطرح شده و حتی در این باره چند مصوبه شورای اسلامی شهر در ادوار مختلف داشته است. 2 سال پیش هم اعضای ششم شورای شهر دوباره «طرح الزام جابه‌جایی نمایشگاه پرمخاطب را تصویب کردند اما این طرح نصفه و نیمه تاکنون اجرا شده است.»
 
در ایام برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل شهر به گفته برخی از اعضای شورای پایتخت، زمان رسیدن آمبولانس و اورژانس و ...افت محسوسی پیدا می کند و تعداد زیادی از مراکز خدماتی و درمانی با مشکلات گسترده‌ مواجه می شوند.نمایشگاه های پرمخاطب علاوه بر مصلی در نمایشگاه بین المللی واقع در سئول (بزرگراه چمران) هم برگزار می شود و بارها رئیس شورای شهر تهران در این باره هشدار داده است.
 
درحالی که قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علی رمضانی می گوید که «پس از بررسی و بازدید از گزینه‌های موجود تصمیم بر این شد که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار شود،» در مقابل رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می‌گوید «در تصمیم گرفته شده مردم دیده نشده‌اند» شهروندان از برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل شهر بسیار گله مند هستند و ما بارها تذکر دادیم ولی توجهی نشد.
به گفته کارشناسان، نمایشگاه ها باید به شهر آفتاب منتقل شود. شهرداری تهران در اوایل دهه 90 اقدام به ساخت شهر آفتاب در جنوب پایتخت به وسعت چند منطقه تهران کرده و زیرساخت‌های لازم (مترو، پارکینگ، سالن و ..) برای برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در آن وجود دارد.
منبع: فارس
ارسال نظرات