۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۵۲۹۳۴
منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

تنها راه تحقق وعده مسکن ۴ میلیونی دولت، مردمی سازی مسکن است/ عملکرد شهرداری قم مثبت نیست

تنها راه تحقق وعده مسکن ۴ میلیونی دولت، مردمی سازی مسکن است/ عملکرد شهرداری قم مثبت نیست
رئیسی با بیان این که من آدم هیچ کس نبوده و برای هیچ کس نیز تعهدی ندادم گفت: من صرفا سخنگوی خود بوده و پاسخ گوی اعمال و افکار خود به مردم هستم و قطعا استقلال خود را به هیچ گروهی گره نمی‌زنم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمنان رئیسی منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد از همه مردم قم برای شرکت در انتخابات و انتخاب وی به عنوان نماینده و وکیل خود در مجلس شورای اسلامی، تقدیر و تشکر کرد.
 
وی افزود: حاضر شدن مردم در پای صندوق‌های رای، لبیک به امر ولی امر مسلمین بود و ما وکیل همه مردم هستیم و سعی می‌کنیم برای حل مشکلات مردم استان قم در درجه اول و در مقیاس ملی برای همه مردم عزیز ایران، تلاش و کوشش کنیم.
 
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از مردم درخواست دارم، ما را دعا و همیاری کنند؛ چراکه کار ما دشوار است؛ مخصوصا مسئله مسکن که مسئله‌ای سخت و دشوار می باشد؛ چراکه منافع برخی از افراد به خطر خواهد افتاد.
 
من تنها یک قول به مردم دادم
رئیسی با اشاره به ادعای کذب برخی از کانال‌ها در پیام رسان‌های اجتماعی اظهار داشت: برخی از کانال‌ها از قول من این گونه نوشتند که محمدمنان رئیسی در جمع اهالی رسانه گفت «به قول‌هایی که در انتخابات داده ام، عمل می‌کنم» درحالی که من تنها یک قول به مردم دادم و آن این است که در پیگیری حل مسائلی که با مردم مطرح کرده ام؛ به ویژه مسکن، در حد توان خود، برای پیگیری آن‌ها هیچ کوتاهی نکنم و از شرافتم در این راه هزینه کنم؛ البته حل این مسائل هم از عهده من به تنهایی بر نمی‌آید و نیاز به دعا و همیاری و نظارت‌های لازم از سوی مردم دارد و امروز نیز بر عهد خود هستم و خواهم بود.
 
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه بیان داشت: نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم؛ مخصوصا در حوزه مسکن که همیاری‌های رسانه‌ها در این زمینه را بسیار موثر می‌دانیم.
 
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه به سوابق خود در سال‌های گذشته پرداخت و ابراز کرد: من دوسال عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت بودم و دکترای معماری از این دانشگاه دارم. فوق لیسانس شهرسازی از دانشگاه تهران دارم. علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، مدت سه سال نیز دانش فقه شهرسازی خواندم.
 
وی افزود: سوابق اجرایی بنده از همه مهمتر این است که مدتی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران و عضو شورای معاونین شهرداری تهران بودم و اکنون مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی دانشگاه قم هستم.
 
رئیسی با اشاره به دلایل انتخاب وی توسط مردم قم به عنوان منتخب خود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از دلایل انتخاب اینجانب به دلیل گفتمان نویی بود که مطرح شد و به دلیل نو بودن مسئله مسکن، انتخاب رویکرد تحولی و بیان مسئله و درد مردم و نیز تلاش‌های خالصانه دوستان و دغدغه‌مندان سبب شد تا یکی از منتخبان مردم قم، من باشم.
 
تنها راه تحقق وعده مسکن ۴ میلیونی دولت، مردمی سازی مسکن است/ استقلال خود را به هیچ گروهی گره نمی‌زنم
 
جهل مرکب مدیران در حوزه مسکن
وی با اشاره به این که تصور اشتباهی شکل گرفته است که اداره شهرسازی فشرده نسبت به شهرسازی افقی، به صرفه‌تر است اظهار داشت: این تصور، تصور اشتباهی است و این نوعی جهل مرکب در حوزه مدیران است و دلیل آن نیز این است که آنان تنها، هزینه‌های آشکار را می‌بینند و از هزینه‌های پنهان غفلت می‌کنند؛ درحالی که بخش عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به شهرسازی، هزینه‌های پنهان است و احصای هزینه‌های پنهان نیز نیاز به تحلیل دارد که من حاضر هستم با هرکسی در این زمینه مناظره کنم.
 
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: با احتساب هزینه‌های پنهان، قطعا شهرسازی عمودی به صرفه نیست و باید با تغییر ریل گذاری صحیح، جهل مرکب مدیران برطرف شود.
 
وجود سوداگران مسکن یکی از دلایل اصلی گسترش مسکن عمودی
وی همچنین وجود سوداگران مسکن را یکی از دلایل اصلی گسترش مسکن عمودی دانست و ابراز کرد: وجود افرادی که ذی نفع در تداوم وضع موجود هستند نیز یکی از دلایل اصلی گسترش مسکن عمودی است و بسیاری از افراد روی مسکن سرمایه گذاری می‌کنند؛ چنانکه اکنون هزاران مسکن خالی در استان تهران وجود دارد.
 
من از هیچ جایی استعفا نکردم
رئیسی با اشاره به شایعه سازی برخی از افراد مبنی بر استعفای ۷ باره وی در دو سال اخیر خاطرنشان کرد: من از هیچ جا استعفا نکردم و حتی از شهرداری تهران نیز استعفا ندادم؛ چراکه به خاطر انتقادات جدی که به نوع درآمدزایی شهرداری تهران داشتم – به دلیل نگاه گفتمانی خود- دو طرف (شهرداری و من) به این نتیجه رسیدیم که تداوم همکاری همدیگر، مقدور نیست و از شهرداری خارج شدم؛ بنابراین تا به حال حتی یک خط نیز استعفا نامه ننوشتم.
 
من آدم هیچ کس نبوده و برای هیچ کس نیز تعهدی ندادم
وی عنوان کرد: من آدم هیچ کس نبوده و برای هیچ کس نیز تعهدی ندادم و صرفا تنها سخنگوی خود بوده و پاسخ گوی اعمال و افکار خود هستم و قطعا استقلال خود را به هیچ گروهی گره نمی‌زنم.
 
رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی میان پیشرفت اسلامی و توسعه، خط افتراق قوی کشیده است اظهار داشت: این دست فرمانی که در شهرداری‌های کشور درحال انجام و پیش برده می‌شود، با نگاه توسعه محور است؛ نه پیشرفت محور و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید «امروز بلندترین برج منطقه در بی عُرضه‌ترین کشور است...» که این کلام بسیار دقیقی است که خیلی حرف برای گفتن دارد.
 
تنها راه تحقق وعده مسکن ۴ میلیونی دولت، مردمی سازی مسکن است/ استقلال خود را به هیچ گروهی گره نمی‌زنم
باید به سبک زندگی مردم توجه داشته باشیم
 
وی افزود: اینکه پل و تقاطع غیر هم سطح ساخته و مانور عملیات میدانی و فیزیکی انجام دهیم، اما از درون و محتوا، سبک زندگی مردم را متلاشی کنیم، خوب نیست و باید خط کش‌های ارزیابی مدیران شهری عوض شود. باید دید که چه کسی توانست به مردم شهر آرامش دهد، چه کسی توانست نرخ طلا را مدیریت و به پایین آورد.
 
لزوم تعیین تکلیف منوریل استان قم
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف منوریل استان قم بیان داشت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که یکی از هزینه‌های پنهانش این است که سرمایه اجتماعی نظام را در شهری که مبدا انقلاب اسلامی بوده است، مثل یخ، آرام آرام ذوب می‌کند و برای آن دو راهکار وجود دارد. یا باید جمع آوری شود و از وضعیت بالقوه به بالفعل تبدیل شده و در خدمت مردم قرار داده شود که البته جمع شدن آن نیز شدنی نیست و یا رها شود که رها کردن آن نیز به معنای آب کردن سرمایه اجتماعی است و لازم است دولت این پروژه را پروژه ملی ببیند و با توجه به این که توسعه شهر قم به سمت جنوب است، می‌تواند در آینده مثمر ثمر بوده و حتی با حل مباحث اقتصادی آن، به بهره وری رسد.
 
ارزیابی بنده از عملکرد شهرداری قم مثبت نیست
رئیسی بیان داشت: ارزیابی بنده از عملکرد شهرداری قم مثبت نیست، شهرداری قم در کنار بسیاری از شهرداری‌ها، توسعه محور بوده و پیشرفت محور نیست، اینکه ده‌ها پل و تقاطع احداث کنیم ولی همزمان سبک زندگی مردم را نابود کنیم به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
 
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه تحقق وعده مسکن ۴ میلیونی دولت، مردمی سازی مسکن بود که متاسفانه به دلایلی از این مسئله غفلت کرد.
ارسال نظرات