۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۵۳۱۰۵
آیت الله خاتمی:

منتخبین مردم به نصایح رهبری گوش دهند/ حضور مردم در انتخابات یک جهاد بود

منتخبین مردم به نصایح رهبری گوش دهند/ حضور مردم در انتخابات یک جهاد بود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نصیحت رهبر معظم انقلاب به منتخبین مجلس دوازدهم از آنان خواست به این نصیحت ها گوش کرده و با جار و جنجال و تنش کام ملت را تلخ نکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، روز اول ماه رمضان را آغاز سال نو اولیاء الله دانست و بیان داشت: در این ماه با گرسنگی به یاد گرسنگی اهالی غزه و اطفالی که از گرسنگی جان می دهند باشیم.

امام جمعه موقت تهران ماه رمضان را ماه نزول همه کتاب های الهی مثل زبور و تورات توصیف کرد و گفت: سعی کنیم با قرائت ادعیه این ماه از سفره معنوی رمضان بهره ببریم.

مردم با حضور در انتخابات بار دیگر به جمهوری اسلامی رأی آری دادند

آیت الله خاتمی در خطبه دوم با اشاره انتخابات ۱۱ اسفند گفت: از حضور مجاهدانه و هدفمند مردم در انتخابات و از تلاش های وزارت کشور تشکر می‌کنم و همچنین از استانداران، فرمانداران، ناظران انتخابات، مسئولان امنیتی و نیروی انتظامی که اجازه ندادند مشکل امنیتی در روند برگزاری انتخابات ایجاد شود نیز تشکر دارم. صدا و سیما برای موضوع انتخابات سنگ تمام گذاشت و تلاش هایشان قابل تقدیر است.

وی حضور مردم پای صندوق های رأی را با توجه به شرایط امروز کشور جهاد و بیعت با امام و شهدا توصیف و سپس تأکید کرد: مردم با حضور در انتخابات بار دیگر به جمهوری اسلامی رأی آری دادند. در این انتخابات چهار راهبرد اعلامی رهبر انقلاب در مورد انتخابات محقق شد چرا که در حوزه امنیت، انتخابات با امنیت کامل برگزار شد. همچنین در مقوله سلامت در اکثر حوزه‌ها انتخابات در سلامت کامل برگزار شد و در حوزه‌هایی هم که تخلف گزارش شده، شورای نگهبان حتما دقیق بررسی می کند و حق به حقدار می‌رسد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه انتخابات 11 اسفند را رقابتی توصیف کرد و ادامه داد: در همه حوزه ها، چهره ها و سلایق مختلف حضور داشتند و انتخابات به نحو رقابتی برگزار شد.

حضور مردم در ۱۱ اسفند یک حماسه بود

خطیب نماز جمعه تهران مشارکت ۴۱ درصدی مردم در شرایط فعلی را به چهار دلیل مشارکت قابل قبولی توصیف کرد و بیان داشت: حضور مردم در این شرایط یک حماسه بود. در بمباران تبلیغاتی رسانه های بیگانه و فضای مجازی در چند ماه منتهی به انتخابات با هزار زبان از مردم خواسته شد در انتخابات شرکت نکنند. با این بمباران، این حجم از حضور مردم حجم قابل قبولی است و وقتی آن ها پیش بینی حضور 25 درصدی را داشتند، حضور ۴۱ درصدی مردم مشت محکمی به دهان دشمنان زد.

وی در بیان سومین دلیل قابل قبول بودن مشارکت 41 درصدی در انتخابات اخیر، اظهار داشت: با این حجم از مشکلات اقتصادی و گرانی‌های فزاینده، مردم به دلیل اینکه نظام و انقلاب شان را دوست داشتند و نمی خواستند نظام دشمن شاد بشود، آمدند و این حضورشان یک جهاد ستودنی بود. حضور بدون اجبار مردم پای صندوق‌های رأی چهارمین نکته قابل توجه مشارکت است چرا که در انتخابات ها نه هیچ گونه اجباری در کار بود، و نه جریمه ای برای عدم شرکت وجود دارد. آنهایی که انتخابات ما را با کشورهای دیگر مقایسه می کنند، نمی گویند در کشورهای دیگر حضور در انتخابات اجباری است و اگر مردم شرکت نکنند جریمه شده و از امتیازات محروم می شوند.

امام جمعه موقت تهران پیروز حقیقی انتخابات را ملت ایران و بازنده قطعی را نیز دشمنان دانست و با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات، خطاب به مسئولان تأکید کرد: مردم آمدند و وظیفه خودشان را انجام دادند، حالا نوبت مسئولین است که حرف آنها را بشنوند و جلوی گرانی های افسارگسیخته را بگیرند. مردم ایران وفادار به انقلاب هستند و وفاداری خود را نشان داده‌اند. باید بر قیمت‌ها نظارت کنید اینطور نباشد که هر کس به هر قیمتی که دلش می‌خواهد بفروشد و پاسخگو نباشد.

مجلس دوازدهم نصیحت رهبر انقلاب را به گوش گیرد

وی با بیان اینکه کسب رأی مردم یک امتحان است، اضافه کرد: کسی که میلیاردی برای ورود به مجلس خرج می‌کند، این پول‌ها را از کجا می‌آورد؟ امیدوارم که مجلسی ها که در معرض امکانات هستند تقوای الهی داشته باشند. نصیحت مقام معظم رهبری را بشنوند که مجلس جدید نشاط جدید است و با جار و جنجال و تنش این جشن را تلخ نکنند. مقام معظم رهبری این نصیحت را داشتند و نمایندگان این را به گوش گیرند.

آیت الله خاتمی در سخنان خود یاد و خاطره آیت‌الله امامی کاشانی را گرامی داشت و گفت: آن مرحوم حدود ۵۰۰ خطبه در نماز جمعه خواند و شما از حضورش بهره بردید. ایشان عالم مصطلح حوزی و شاگرد امام در فقه و اصول و شاگرد علامه طباطبایی در فلسفه بود. یادگار مرحوم امامی کاشانی کتاب «خط امان» در ۱۶ جلد درباره امام زمان (عج) است که زحمت بسیاری برای کامل کردن این کتاب کشید. وی از هسته‌های اولیه جامعه روحانیت مبارز بود و تا آخر نیز ولایتی ماند و ارادت ویژه به مقام معظم رهبری داشت.

برای شهدا و خانواده‌های معظم آنان حریم نگه دارید

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به روز احسان و نیکوکاری از لزوم توجه به سیل زدگان گرامی سیستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: مسئولان به خوبی در صحنه آمدند و باید از رئیس جمهور تشکر ویژه کنم که با شور و علاقه برای نظارت بر روند امدادرسانی در جمع مردم این استان حاضر شد.

وی با بیان اینکه اگر مردم غزه می‌خواستند کشف حجاب کنند دنیا به حمایت از آنان می‌‎‌آمد، تصریح کرد: سومین روز از ماه ششم هجمه به غزه است؛ در غزه دو تابلو به نمایش گذاشته شد؛ طفل‌کشی، زن کشی و جنایت و ویران‌ کردن سرزمین غزه توسط اسرائیل و حامیانش که در راس آن آمریکا قرار دارد. تابلوی دیگر اوج مقاومت و پایداری مردم غزه است؛ اگر مردم غزه می‌خواستند کشف حجاب کنند دنیا به حمایت از آنان میآمد اما اینجا جنگ ایمان و کفر است و جنایتکاران می‌خواهند کفر را تقویت کنند. به مردم غزه اطمینان می‌دهم که شما پیروز میدان خواهید بود و به فضل خدا جانیان صهیونیسم و حامیان آنها از بین خواهند رفت.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه هفته آینده سالگرد انفجار در نماز جمعه تهران توسط منافقان کوردل و جنایتکار است، گفت: صحنه دیگری اتفاق افتاد و امام فرمودند که مردم زمان ما از زمان پیغمبر بهتر هستند، مردم ایران تکه‌های بدن عزیزان خود را بر در و دیوار و درختان نماز جمعه دیدند اما نماز را ترک نکرده و شعار دادند: «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست». خطیب نماز جمعه آن روز نیز رهبر معظم انقلاب بودند که با طمانینه به خطبه‌های نماز جمعه و اقامه نماز ادامه دادند.

ارسال نظرات