۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۷۵۳۱۳۷
حجت الاسلام قادری مطرح کرد؛

موفقیت چشمگیر حجت الاسلام ربّانی در دو عرصه تبلیغ دین و تربیت فرزندان خدمتگزار به دین

موفقیت چشمگیر حجت الاسلام ربّانی در دو عرصه تبلیغ دین و تربیت فرزندان خدمتگزار به دین
مراسم نکوداشت عالم مجاهد و پدر بزرگوار شهید، حجت الاسلام والمسلمین میرزا ابوالقاسم ربانی از علمای اصفهان، با حضور علما، اساتید و مردم متدین در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت عالم مجاهد و پدر بزرگوار شهید، حجت الاسلام والمسلمین میرزا ابوالقاسم ربانی از علمای اصفهان، با حضور علما، اساتید و مردم متدین و علاقه‌مندان ایشان در مسجد سلماسی قم برگزار شد.
 
در این مجلس، که آیت الله حسینی بوشهری رئیس محترم جامعه مدرسین، نمایندگان آیت الله فاضل لنکرانی و نمایندگان آیت الله محسن فقیهی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریفی رئیس دانشگاه قم، اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره، مدیر و معاونان مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، بعضی از اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین و جمعی از اساتید و طلاب و مردم شریف و علاقه‌مندان آن عالم ربانی حضور داشتند، حجت الاسلام قادری، ضمن بیان برخی از فعالیت ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین میرزا ابوالقاسم ربّانی، ایشان را در دو عرصه تبلیغ دین و تربیت معنوی جامعه و نیز تربیت فرزندانی صالح و خدمتگزار به دین بسیار موفق دانستند.
 
این عالم ربانی که پدر شهید و از روحانیون بسیار محبوب و موفق اصفهان بود، از مبارزان انقلابی و و مبلغان مرجعیت حضرت امام خمینی ره بعد از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی محسوب می‌گردید. ایشان در جبهه‌ها حضور فعال داشتند و فرزندشان به درجه رفیع شهادت نائل شد. معظم له از طرف مراجع وقت، نظیر آیات عظام امام خمینی، خوئی، میلانی و فاضل لنکرانی نمایندگی تام الاختیار در منطقه داشت.
 
این عالم مجاهد از همان ابتدای تحصیل علوم حوزوی، به امر خطیر تبلیغ مشغول شد و با عنایات اهل بیت (ع) حدود 10 مسجد فعال در آن دیار بنا کرد و دسته های عزاداری باشکوه در ایام محرم راه اندازی نمود و ایام فاطمیه را در آنجا احیا کرد.  
 
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پیامی به مناسبت ارتحال این عالم مجاهد، «همراهی با مردم متدین و انقلابی اصفهان و شریک غم و شادی مردم بودن و حضور در دفاع مقدس و تقدیم یک فرزند به انقلاب و اسلام» را از وجوه بارز موفقیت ایشان دانسته است.
 
همچنین آیت الله محسن فقیهی در پیام تسلیت خود، ایشان را الگوی خوبی برای اساتید و طلاب در امر تبلیغ و مردم داری معرفی کرده اند. لازم به ذکر است که آیت الله رجبی رئیس مؤسسه امام خمینی ره، آیت الله مهدوی عضو خبرگان رهبری و نیز رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پیام‌هایی جداگانه به فرزندان فاضل ایشان، مصیبت فقدان آن عالم ربّانی را تسلیت گفتند.
ارسال نظرات