۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۵۳۱۸۰

چینی‌ها در تهران بر اساس چه فرمولی خانه می‌سازند؟

چینی‌ها در تهران بر اساس چه فرمولی خانه می‌سازند؟
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن با طرف چینی، گفت: بناست تا با ورود تکنولوژی جدید ساخت مسکن در تهران آغاز شود.
یکی از موضوعاتی که در جریان سفر شهردار تهران به سرزمین چین مطرح شد؛ توافق با چینی‌ها برای بحث یوزانس در مسکن بود. این مذاکرات قرار است با شرکت‌های بخش خصوصی چین انجام شود. موضوع این توافق‌ها این است که چینی‌ها با ورود به بازار مسکن پایتخت، با روش‌های صنعتی سازی، مسکن بسازند؛ ورود همزمان تکنولوژی و سرمایه برای ساخت این مسکن‌ها نیز از تعهدات آن‌ها خواهد بود.شهردار تهران در این خصوص معتقد است که شهرک الگو را چینی‌ها نمی‌سازند بلکه فقط از فناوری و منابع آن‌ها استفاده می‌کنیم و اجرای این شهرک‌ها توسط شرکت‌های متخصص داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. همچنین این شهرک‌ها متناسب با اقتضائات بومی اسلامی - ایرانی طراحی می‌شود.در همین رابطه سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص توافقات صورت گرفته در رابطه با ساخت مسکن توسط طرف چینی در پایتخت اعلام کرد: با توجه به مذاکراتی که با طرف چینی صورت گرفته است به مرحله قرارداد و پس از آن عملیات اجرایی نزدیک شده‌ایم. وی با اشاره به موضوعات مورد بحث در مذاکرات اخیر با طرف چینی افزود: در این جلسه شرکت‌های طرف حساب چینی مشخص شدند و نحوه تامین مالی تا حدودی شفاف‌سازی شد. بناست تا طرح‌های مورد نظر برای رسیدن به مرحله اجرا ارائه شود.
هدایت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه توافق در خصوص ساخت مسکن توسط چینی‌ها در تهران چه دستاوردی دارد بیان کرد: بناست تا این واحدها با تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید ساخته شود. یکی از هدف‌های همکاری با طرف چینی در ساخت مسکن نیز ورود این تکنولوژی و ساخت مسکن با کیفیت بالا به کشور بود.مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: در کنار ورود تکنولوژی جدید ساخت مسکن در پایخت، کاهش زمان ساخت واحدها برای مدیریت ششم شهری در اولویت قرار دارد. وی با اشاره به مزایای روش تامین مالی از سوی طرف چینی عنوان کرد: استفاده از روش یوزانس در این توافق‌نامه در نظر گرفته شده و ما می‌توانیم بعد از مدتی منابع را با سود به طرف چینی بازگردانیم. تا زمانی که موعد پرداخت برسد از منابع چینی‌ها استفاده خواهیم کرد. به گفته هدایت در پروژه ساخت مسکن از پیمانکاران ایرانی استفاده خواهیم کرد و باعث ایجاد اشتغال در تهران می‌شود.مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه پروژه مذکور باعت افزایش عرضه مسکن در پایتخت خواهد شد عنوان کرد: با آغاز این پروژه از کمک شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد.
منبع: فارس
ارسال نظرات