۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۵۳۱۸۸
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا:

حل مسائل اقتصادی و فرهنگی مهمترین درخواست مردم از منتخبان مجلس دوازدهم است

حل مسائل اقتصادی و فرهنگی مهمترین درخواست مردم از منتخبان مجلس دوازدهم است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که مهمترین دستورالعمل مجلس دوازدهم برای برطرف کردن مشکلات مردم حل مسئله اقتصادی و فرهنگی است، تصریح کرد: باید تلاش نمایندگان در چارچوب حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم باشد تا گامی موثر در این راستا برداشته شود.

حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به این که مسئله اختلاف افکنی، از جمله مسائلی است که دشمنان انقلاب اسلامی و مسلمانان، همواره در پی آن بوده و هستند اظهار داشت: دشمنان در چندین سناریو در تلاشند تا مسئله انتخابات را برای نظام اسلامی مسئله ساز و بحران ساز کنند.

وی افزود: درگذشته وقتی دشمنان با ابزار تحریم به پیش آمدند، مردم ایران از این امر استقبال نکرده و دشمنان به ناچار به سمت ایجاد اختلاف میان نمایندگان و تنش آفرینی در بین آنان رفتند و اگر داوطلبانی که منتخب مردم شدند به این مسئله مهم توجه نداشته باشند – به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی – شیرینی انتخابات را که نوعی پیروزی بر دشمنان بود در کام ملت تلخ خواهد کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به تلخ کامی ملت ایران در فتنه 88 و برخی از انتخابات قبل و بعد از این تاریخ خاطرنشان کرد: متاسفانه در انتخابات سال 88 با وجود این که شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بودیم؛ اما آن نتایجی که کشور به دنبال آن بود، حاصل نشد و دشمنان از این مسئله به نفع خود، سوء استفاده کردند.

وی افزود: طبیعی است که اگر در انتخابات فعلی نیز، نمایندگان منتخب به این مسئله توجه نداشته باشند، نه تنها شیرینی انتخابات به کام ملت تلخ می شود؛ بلکه دشمنان نیز از این مسئله سوء استفاده کرده و همانند سابق، برای رسیدن به منافع نامشروع خود با زیر سوال بردن منافع ملی، به سود خود، بهره برداری می کنند.

حجت الاسلام ملک زاده مهمترین دستورالعمل مجلس دوازدهم برای برطرف کردن مشکلات مردم را حل مسئله اقتصادی و فرهنگی عنوان و بیان داشت: باید تلاش نمایندگان در چارچوب حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد تا با حل مشکلات معیشتی مردم، گامی موثر در این راستا برداشته شود.

وی افزود: مسئله ساماندهی فضای مجازی یکی از مسائلی است که باید مجلس شورای اسلامی آن را به جد پیگیری کند؛ چراکه فضای مجازی امنیت جامعه در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به خطر انداخته است و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در مسئله تسهیل ازدواج جوانان نقش آفرین بوده و در این راستا گام های موثری بردارند.

حجت الاسلام ملک زاده تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید گفتمان فرهنگی و انقلابی را در اولویت قرار دهند که این مسئله باید از مدارس آغاز شود و مجلس شورای اسلامی می تواند با ایجاد قوانین و طرح های لازم در این زمینه، تسهیلگری کند تا ما بتوانیم در مقابل هجمه های گسترده دشمنان ایستاده و بر توطئه های آنان پیروز شویم.

ارسال نظرات