۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۵۳۲۹۹

اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مساجد استان کرمان

اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مساجد استان کرمان
مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان، گفت: بیش از ۵۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان به مساجد سطح استان اعزام می‌شوند که تعدادی از آنها غیربومی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید شهابی در نشست خبری با موضوع طرح مسطورا (زندگی با آیه‌ها) از ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدواریم ماه رمضان بستری برای رشد معنوی برای همه ما باشد و با این روحیه معنوی سال جدید را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان حدود 4 هزار مسجد وجود دارد که بیش از یک سوم این مساجد امام جماعت ثابت دارند، گفت: در ماه مبارک رمضان فعالیت مساجد بیشتر می‌شود و حضور مردم هم در مساجد پررنگ‌تر می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان با بیان اینکه بیش از 500 مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان به مساجد سطح استان کرمان اعزام می‌شوند که تعدادی از آنها غیربومی هستند، افزود: گروه جهادی از مبلغین از شمال کشور در فهرج و گروه جهادی مبلغین از تهران در جنوب استان کرمان مستقر شدند که در ایام ماه مبارک رمضان تبلیغ دین اسلام را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع نیمی از مساجد استان کرمان آمادگی حضور مردم و اجرای برنامه در ماه مبارک رمضان را دارند، ادامه داد: ویژه برنامه‌هایی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده که هر ساله برگزار می‌شود.

شهابی با بیان اینکه جمع خوانی قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهمی است که مورد استقبال و مورد توجه مردم است و در این ایام همه مساجد جزءخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: در همه شهرستان‌ها نیز در یک مکان مراسم جمع خوانی قرآن کریم به صورت ویژه برگزار می‌شود که در شهر کرمان در حسینیه ثارالله و در گلزار شهدای کرمان این آیین با قرائت قاریان برجسته استان برگزار می‌شود و برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه ماه مبارک رمضان ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را داریم که برگزاری جشن‌های رمضان در این ایام برگزار می‌شود، افزود: ماه مبارک رمضان به شب‌های قدر آن مشهور است و مردم منتظر فرارسیدن این شب‌ها هستند و هر طور شده خود را به این مراسم می‌رسانند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان با بیان اینکه جلسات وعظ و خطابه مبلغین بعد از نماز ظهر و عصر در سطح مساجد برگزار می‌شود و در این جلسات احکام الهی و موضوعات روز مورد بحث قرار می‌گیرد، ادامه داد: افطاری ساده در مساجد و حسینیه‌ها رونق می‌گیرد و مردم و خیرین در این روزها سعی می‌کنند که در ثواب افطاری روزه‌داران شریک شوند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) دو امانت قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت (س) را بین ما گذاشتند و ما موظف هستیم که ضمن تکریم و امانتداری کامل از آنها نسبت به گسترش آن در جامعه تلاش کنیم، بیان کرد: قرآن کریم کتاب زندگی است و نباید نگاه ما به قرآن کریم سطحی باشد.

شهابی با بیان اینکه طرح مسطورا برای ارتباط بیشتر مردم با قرآن کریم در حال برگزاری است و در این طرح تبیین، حفظ و زندگی با 50 فراز نورانی قرآن کریم در نظر گرفته شده است، گفت: نام مسطورا با این هدف انتخاب شده که سطر سطر با آیه‌های قرآن باشیم.

ارسال نظرات