۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۵۳۴۹
امام جمعه رشت:

مردم در راهپیمایی 22 بهمن اجازه عرض اندام به خودباختگان داخلی ندادند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت گفت: اقیانوس ملت ایران در 22 بهمن امسال آن‌چنان موّاج بود که اجازه عرض اندام به رسانه‌های غربی و خودباختگان داخلی نداد.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت، در خطبه های نماز جمعه رشت، حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشانه بصیرت و بیداری ملت ایران خواند و اظهار داشت: اقیانوس ملت ایران در 22 بهمن امسال آن‌چنان موّاج بود که اجازه عرض اندام به رسانه‌های غربی و خودباختگان داخلی نداد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود پیشرفت های هسته ای، نانو تکنولوژی، صنایع لیزر، فضایی و شبیه سازی ایران را از برکات پیروزی انقلاب اسلام دانست و گفت: پیشرفت های علمی ایران در تاریخ 31 ساله انقلاب نشان داد، تحریم های بی شمار غرب در توسعه ایران تأثیری نداشته است.

امام جمعه رشت با بیان این‌که غرب مجبور است قدرت علمی دانشمندان ایرانی را قبول کند، از اقدام دولت برای آغاز غنی سازی اورانیوم حمایت کرد و ابراز داشت: غرب در موضع هسته ای ایران درمانده شده و باید ایران هسته ای را بپذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به هفته وقف، سنت وقف را یکی از احکام عالی اسلام برای گسترش فرهنگ دین دانست و گفت: بسیاری از مساجد، مراکز توسعه دین و علم از صدر اسلام تا کنون، نتیجه عمل به وقف است.

خطیب نماز جمعه رشت همچنین خواستار مشارکت واقفان گیلانی در ساخت حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت شد و ادامه داد: این حوزه علمیه از پروژه های بزرگ گیلان بوده و در شمال کشور بی مانند خواهد شد.

امام جمعه رشت با اشاره به نیاز انسان به تعلیم و تربیت اظهار داشت: اگر گرایش فطری انسان در مسیر صحیح هدایت نشود، انسان به زندگی و مکتب مادی جذب می شود.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که انسان با دانش محدود خود نمی تواند در همه ابعاد دانشمند باشد، افزود: خداوند فلسفه آفرینش انسان را می داند و برای رساندن انسان به کمال، برنامه هایی را در چارچوب استعدادهای انسانی تعیین کرده و از سوی پیامبران ابلاغ می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تکامل اخلاقی انسان را از دیگر اهداف بعثت پیامبران برشمرد و گفت: خداوند کسانی را برای هدایت انسان فرستاده که از نظر کمال اخلاقی در اوج و الگوی تقوا و پرهیزکاری بودند./950/پ202/س
 

ارسال نظرات