۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۷۵۳۵۰۸

افتتاح ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم

افتتاح ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.
 

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از پروژه های مسکن مهر پردیس با بیان اینکه امسال کارهای مناسبی در بخش مسکن توسط بخش دولتی و بخش خصوصی انجام شده است گفت :  سال ۹۸ و۹۹ در حالی پشت سر گذاشتیم که رشد تولید مسکن منفی ۱۳ و مکفی ۱۵ را تجربه کرد.

وی ادامه داد: به گواه آمار این عددها حاکی از عقب ماندگی در تولید مسکن کشور بود که اثرات آن را در صنایع شاهد بودیم. در ۸ ماهه امسال رشد بخش مسکن به مثبت ۳.۸ رسید. در بخش مسکن نیازمنددثبت رکوردهای بیشتری هستیم تا به خانه دار شدن مردم و تعادل در قیمت بازار برسیم.

بذرپاش بیان کرد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرده است که نشان از تلاش و پشتکار دولت در بخش مسکن است.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور از دولت های قبل به دولت سیزدهم ارث رسیده بود گفت: با همکاری تمامی دستگاه ها تا به امروز ۱۲۴هزار واحد مسکن مهر توسط دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتمام واحد‌های مسکن مهر و تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی واحد‌های احداث شده در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد افزود: سیاست دولت کاهش مداخله در ساخت مسکن از طریق واگذاری زمین به متقاضیان است. به همین دلیل در تلاش هستیم تا بخش خصوصی را در ساخت مسکن فعال‌تر از گذشته کنیم تا مردمی سازی سرلوحه اجرای مسکن در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه سیاست ما در نهضت ملی مسکن فاصله گرفتن از مداخله دولت و حداکثر سازی عملیات در عرصه ساخت است گفت: کیفیت بالا کاهش قیمت تمام شده و کاهش زمان ساخت از سیاست‌های پیش روی ما در ساخت مسکن است و دراین ساخت و ساز‌ها از الگوی ایرانی و اسلامی بهره می‌بریم همچنین فعال کردن بخش خصوصی از طریق واگذاری زمین به مردم ارائه تسهیلات و کمک به ساخت مسکن سیاست اجرایی دولت و مجموعه وزارت راه وشهرسازی است.

۸ هزار هکتار اراضی برای مسکن مهر تامین شد

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برای تامین مسکن مهر در مجموع ۸ هزار هکتار زمین تامین شد گفت: این در حالیست که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن چندین برابر این میزان و در اجرای طرح واگذاری زمین به متقاضیان در بخش شهری حدود ۶۰ هزار هکتار و در بخش روستایی حدود ۴۰ هزار هکتار زمین تامین شده است.

او گفت: این اراضی در مراحل آماده سازی و واگذاری به متقاضیان قرار دارد و بخشی از آن‌ها نیز واگذار شده است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در تامین مالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزایش تسهیلات در بخش مسکن روستایی و مسکن شهری رخ داد که توانست قدرت خرید مردم در بخش مسکن افزایش دهد افزود: همچنین نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور از دولت‌های قبل به دولت سیزدهم ارث رسیده بود گفت: با همکاری تمامی دستگاه‌ها تا به امروز ۱۲۴هزار واحد مسکن مهر توسط دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس که امروز افتتاح شد از طریق مولد سازی دارایی‌ها در وزارت راه و شهرسازی و با منابع صندوق ملی مسکن به میزان ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه شد گفت: تصمیم دولت در تکمیل واحد‌های باقی مانده مسکن مهر اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تصمیمی شجاعانه است.

او گفت: به گواه آماری که از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی تهیه شده است ۸۰ درصد تعاونی‌های مسکن با مشکلاتی مواجه هستند و این نشان می‌دهد که ساخت بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کاری بزرگ در بخش مسکن به شمار می‌رود.

وی گفت: همچنان که دولت در تلاش است تا تولید مسکن و تحویل واحد‌ها به موقع انجام شود همه باید تلاش کنند تا واحد‌های مسکونی تحویل شده در بازار مسکن عرضه شود، زیرا عرضه این واحد‌ها سبب تعادل در قیمت‌ها خواهد شد.

بذرپاش اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی را قانونی مترقی و تجربه شده در کشور‌های پیشرفته عنوان کرد و گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی سبب تعادل در بازار مسکن و کاهش سوداگری می‌شود.

وی از دیگر سیاست‌های دولت تامین سرانه‌های شهری در واحد‌های تحویل شده به مردم عنوان کرد.

برچسب ها: مسکن اقتصاد تورم
ارسال نظرات