۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۷۵۳۵۱۰

پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر حوزوی در عرصه تبیین اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی تجلیل شدند

پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر حوزوی در عرصه تبیین اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی تجلیل شدند
مراسم تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برترحوزوی در عرصه تبیین اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم برگزار شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، مراسم تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برترحوزوی به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم برگزار شد؛ در این مراسم که پنجشنبه ۱۷ اسفند در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلام دفتر قم برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین حامدی قائم مقام معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه پردیسان طی سخنانی با تاکید بر لزوم گسترش پژوهش پیرامون اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، این امر را یک انجام وظیفه و تکلیف دانست و بر تسری آن به فضای عمومی حوزه تاکید کرد.

وی همچنین افزود: ظرفیتی که در فرمایشات، اندیشه‌ها و مبانی فقهی رهبر انقلاب وجود دارد می‌طلبد که حوزه علمیه اهتمام بسیار ویژه‌ای به مسئله پژوهش در اندیشه‌های ایشان داشته باشد.

مراسم تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برترحوزوی  برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه حجابِ معاصرت با رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شده تا به آراء و مبانی فکری و فقهی ایشان آنطور که باید در حوزه پرداخته نشود، گفت: اکنون یک فضایی در این عرصه باز شده تا حداقل مطالب درسی ایشان در درس خارج حوزه تبیین شود و طلابی بیایند با آن مبانی آشنا بشوند که البته این فضا باید هرچه بیشتر گسترش پیدا کند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی، مسئول موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم گفت که این موسسه علاوه بر فعالیت در زمینه ترویج اندیشه رهبر معظم انقلاب، در عرصه پژوهش، تربیت، آموزش و اعزام مربی و مبلغ نیز فعالیت‌های مختلفی دارد.

وی با اشاره به فعالیت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی شعبه قم در راستای تبیین اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب، افزود: نظام موضوعات اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حال آماده شدن به شکل یک کتاب است تا در اختیار سایر پژوهشگران در مجامع دیگر قرار بگیرد.

مراسم تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برترحوزوی  برگزار شد.

وی با بیان اینکه موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم در حال تلاش برای انتقال این فضا به سازوکار‌های رسمی مرکز مدیریت و تسری دادن آن به بقیه مراکز مدیریتی استان است، گفت: ما به دنبال این هستیم که پایان نامه‌های سطح ۳ بتوانند یک توصیف خوبی از بیانات رهبر انقلاب داشته باشند تا بتوانیم در رساله‌های سطح ۴ الگو‌ها و مدل‌هایی را در مورد مبانی اندیشه‌های رهبر انقلاب ارائه بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرامی‌پور، مسئول اداره پژوهش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی شعبه قم نیز در سخنانی به ارائه گزارش پرداخت و گفت: ما تلاش کردیم تا بخشی از پایان‌نامه‌های حوزوی را به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص بدهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ پژوهشگر در این رابطه از موسسه موضوع گرفته‌اند، افزود: این موضوعات در ۱۸ بسته متنوع موضوعی آماده شده و در حال حاضر ۳۱۸ موضوع اخذ شده و حدود ۱۹۵ نفر از طلاب در حال تدوین طرح‌نامه هستند. ۶۲ طرح‌نامه مصوب گردیده و ۴۷ موضوع هم تاکنون دفاع شده است.

مراسم تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برترحوزوی  برگزار شد.

گرامی‌پور با اشاره به دریافت درخواست‌های همکاری در این رابطه از سوی طلاب شهر‌های مختلف کشور گفت: ما از شهر‌های مختلف درخواست داشتیم ولی، چون این موضوعات مصوب شهر قم بودند نمی‌توانستیم به دوستان شهرستانی موضوع بدهیم، اما با رایزنی‌های انجام‌شده در آینده نزدیک موضوعات در اختیار طلاب سراسر کشور نیز قرار خواهد گرفت.

گرامی‌پور با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نوشتن طرح‌نامه، خاطرنشان کرد: بنای ما بر این بود که این موضوعات را به افراد دغدغه‌مندی بدهیم که حدی از مسیر را طی کرده باشند، لذا در هنگام واگذاری موضوعات مصاحبه‌هایی داشتیم و در مرحله طرح‌نویسی دقت فراوانی به خرج می‌دادیم. نتیجه کار این شد که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های نهایی آثاری قابل دفاع شده‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از نویسندگان تعدادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر در عرصه تبیین اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر با اهدای لوح و جوایز قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظرات