۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۵۳۶۲۷

ثبت‌نام طرح ولایت تابستان ١۴٠٣ آغاز شد

ثبت‌نام طرح ولایت تابستان ١۴٠٣ آغاز شد
ثبت‌نام دوره طرح ولایت ویژه فعالان فرهنگی که قرار است به مدت ۴٠ روز در تابستان سال آینده در مشهد مقدس برگزار شود، آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دوره آموزش مبانی‌ اندیشه اسلامی با عنوان «طرح ولایت» دوره‌ای است که با هدف آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از اندیشه ولایت و تبیین ارزش‌ها و عقاید اسلام ناب محمدی (ص) به همت مرحوم علامه محمدتقی مصباح یزدی راه‌اندازی شد و سالیان متمادی است که برگزار می‌شود.

این دوره شامل ۶ سرفصل معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است.

ثبت‌نام طرح ولایت تابستان ١۴٠٣ آغاز شد

سیر محتوایی طرح ولایت از بنیادی‌ترین مسائل فلسفی شروع شده و تا مسائل اجتماعی و سیاسی مطرح در جامعه امروز امتداد می‌یابد.

اساتید دوره افرادی‌اند که در رشته‌های مرتبط با سرفصل‌های دوره تخصص داشته و در عین حال یک دوره ویژه تربیت مدرس این طرح را نیز گذرانده‌اند و نظام مباحث طرح ولایت را می‌دانند.

حجج اسلام مجتبی مصباح، عبدالله محمدی، صفدر الهی‌راد، قاسم شبان‌نیا و... برخی از اساتید برجسته و مولف کتب شش‌گانه این دوره هستند.

مباحث این دوره ایجابی و سلبی (انتقادی) است یعنی درباره هر موضوع، دیدگاه صحیح مبتنی بر عقل بیان شده و سایر آراء و مکاتب نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

متقاضیان شرکت در طرح ولایت انگیزه خود را رفع گره‌های ذهنی و تقویت پایه‌های اعتقادی عنوان می‌کنند و این نشان‌دهنده نیاز مبرم نسل جوان به چنین طرح‌هایی است‌.

استقبال از طرح ولایت طی سال‌های با استقبال مجموعه فرهنگی و دانشجویی همراه بوده است. به‌ ویژه در دوره‌های تابستان، ثبت‌نام متقاضیان چندبرابر ظرفیت پذیرش معمول است.

در طول این دوره ۴۰ روزه در کنار محتوای اصلی، برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی متنوعی نیز برگزار می‌شود.

مهلت ثبت‌نام در این دوره تا ١۵ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٣ است. این دوره از ٢٨ تیرماه ١۴٠٣ به مدت ۴٠ روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود که ویژه فعالان فرهنگی با حداکثر ٢۷ سال سن است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره به نشانی زیر مراجعه کنند:

http://Hamzevasl.ir

ارسال نظرات