۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۵۳۶۶۶
استاد حوزه علمیه:

آیت الله یثربی عالمی مردم دار و تربیت شده مکتب اهل بیت بود

آیت الله یثربی عالمی مردم دار و تربیت شده مکتب اهل بیت بود
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: آیت الله سید مهدی یثربی شخصیتی مردم دار، عالم و تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد یکشنبه شب در هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان که در مسجد جامع حبیب بن موسی کاظم (ع) کاشان برگزار شد گفت: بر اساس روایات، هرکس سرمایه عمر خود را در دنیا درست هزینه کند در آخرت پشیمان نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه جوانان قدر عمر خود و جوانی خود را بدانند و از آن بهترین بهره برداری را داشته باشند افزود: بزرگانی همچون علامه ملا محسن فیض کاشانی‌ها با به جا گذاشتن آثار با برکت علمی و دینی از عمر با برکت خود خوب استفاده کرده و نام خود را ماندگار کردند. 

به گفته وی مرگ یک واقعیت انکار ناپذیری است که انسان از زمان و زمین و زمینه مرگ خود آگاهی ندارد و باید انسان از فرصت تکرارنشدنی عمر خود درست استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای زندگی کرد که تا زنده هستیم مردم در پیرامون ما قرار داشته باشند و بعد از مرگ نیز اندوهگین باشند اظهار داشت: مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی از شخصیت‌هایی بود که با علاقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) تا زنده بود با مردم و همراه با مردم و در کنار آنها بود و پس از مرگ نیز نامش زنده و ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد حضور مردم مومن دارالمومنین کاشان در هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی را همچون روز‌های نخست رحلت این عالم بزرگ دانست و از ایشان به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کاشان نام برد و گفت: آیت الله سید مهدی یثربی شخصیتی مردم دار، عالم و تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) بود.

وی به لزوم همنشینی با بزرگان اشاره کرد و همنشینی با بزرگانی که به لحاظ علمی و دینی بالاتر هستند را مهم قلمداد کرد و افزود: انسان‌ها با هم نشینان خود شناخته می‌شوند و هرکسی را لایق همنشینی با خود ندانید. 

آیت الله سیدمهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان و نماینده دو دوره مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۰۴ شمسی در کاشان چشم به جهان گشود و از محضر مدرسان و استادانی، چون حضرات آیات حاج شیخ محمود نجفی، بروجردی، امام خمینی (ره)، سلطانی طباطبایی، نجفی مرعشی، سیدمحمد محقق داماد، گلپایگانی و اراکی، بهره برد.

تأسیس چندین مدرسه علمیه، مرکز اعزام مبلغ به شهر‌ها و روستاها، صندوق اندوخته جاوید، احداث کتابخانه، تأسیس رضویه کاشانی‌ها در مشهد مقدس و ساخت بیش از صد‌ها مسجد، حسینیه، درمانگاه، حمام، خانه عالم و خوابگاه دانشجویی، از جمله خدمات ارزشمند آیت الله یثربی است.

آیت الله یثربی در شامگاه شنبه ششم ماه رمضان سال ۱۴۲۷ هجری قمری برابر با هشتم مهرماه سال ۱۳۸۵ به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در جوار شهیدان در گلزار شهدای کاشان (دارالسلام) به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، ائمه جمعه شمال استان اصفهان، مسؤولان شهرستان و طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع حبیب بن موسی کاظم (ع) کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات