۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۵۳۷۹۱
امام جمعه موقت کاشان:

حضرت خدیجه هیچگاه اسیر ثروت نشد

حضرت خدیجه هیچگاه اسیر ثروت نشد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه (س) هیچگاه اسیر ثروت نشد بلکه امیر بر ثروت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در نهمین شب از ماه مبارک رمضان که در پایگاه شهدای ملامحسن فیض، مسجد آیه الله رضوی کاشانی برگزار شد، به نقش ایمان در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: در آخرت تنها دین است که فریادرس انسان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها ادعای دینداری دارند، افزود: تمام آنهایی که دشمن اهل بیت(ع) بودند همه ادعا دینداری داشتند، از این رو نخستین سؤال در قیامت از دین و دینداری انسان‌ها است.

به گفته وی خداوند انسان‌ها را در دنیا در معرض امتحان قرار می‌دهد و دیندار واقعی به نجات امیدوار است و خداوند نیز کریم و بزرگ است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه چون همه ادعای دینداری دارند خداوند نیز برای اثبات دینداری آنها را امتحان می‌کند، اظهار داشت: خداوند انسان را در عرصه‌های مختلف بار‌ها و بار‌ها امتحان می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: انسان‌ها در آزمون‌های الهی از گردنه‌ها و پیچ‌های سخت زیاد ریاست، قدرت و شهوت باید عبور کند تا بتواند نمره قبول دینداری را از خداوند دریافت کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار دفاع از حق را یکی از عرصه‌های آزمون الهی نام برد و با اشاره به اینکه برخی در آزمون فتنه‌های اخیر از مسیر حق خارج شدند، گفت: برخی در فتنه‌های اخیر یا از جبهه مقابل دفاع کردند و یا ساکت شدند و این سکوت آنها سبب شد تا از مسیر حق خارج شوند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان یک دیندار واقعی نام برد و گفت: خداوند حضرت خدیجه (س) را با امتحانات سخت امتحان کرد و این بانوی بزرگ اسلام از همه امتحانان با سربلندی خارج شد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه برخی اسیر نفس و برخی نیز امیر بر نفس هستند و به نفس خود اجازه نمی‌دهند تا هر کاری خواست انجام دهد، ادامه داد: حضرت خدیجه (س) هیچگاه اسیر ثروت نشد بلکه امیر بر ثروت بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: حضرت خدیجه بعد از ازدواج با پیامبر همه ثروت خود را به پیامبر اکرم (ص) بخشید و پیامبر نیز همه اموال و ثروت حضرت خدیجه (س) را در راه اسلام و تقویت اسلام و قرآن هزینه کرد تا حضرت از این امتحان نیز سربلند خارج شود.

به گفته وی حضرت خدیجه در دفاع از حق از تنهایی نترسید و با وجود اینکه زنان قریش او را به دلیل انتخاب اش سرزنش می‌کردند، اما حضرت خدیجه اعتنایی نکرد و از مسیر حق خارج نشد و در این مسیر از کمی رهرو و هیاهوی داخلی و خارجی نترسید.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مومن واقعی کسی است که نه از هیاهوی درونی ترس و واهمه داشته باشد و نه از هیاهوی خارجی ترس و واهمه داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات