۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۵۳۸۸۴

واکنش امام جمعه تبریز به تعیین دستمزد کارگران

واکنش امام جمعه تبریز به تعیین دستمزد کارگران
امام جمعه تبریز گفت: تعیین حقوق کارگران باید به گونه ای منصفانه باشد که نه شاهد تعدیل نیرو از سوی کارفرمایان باشیم و نه شاهد ترک کار از سوی کاگران باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز در پیام نوروزی خود به چالش تعیین دستمزد کارگران پرداخت و اظهار داشت: عدم تعیین دستمزد مناسب کارگران موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای جوانان جهت تشکیل خانواده، فرزندآوری و تهیه مایحتاج زندگی شده است و امیدوارم با همت مسئولان بخشی از این مشکلات در سال جدید برطرف شوند.

وی گفت: تعیین دستمزد کارگران باید واقع‌بینانه و بر اساس قانون و متناسب با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: اگر حقوق و دستمزد کارگران برای آن‌ها به‌صرفه نباشد، آن‌ها تمایلی برای کار کردن نخواهند داشت و در نتیجه به شغل‌های کاذب و غیرمولد روی خواهند آورد که نتیجه آن آسیب به بخش تولید خواهد بود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: تعیین حقوق کارگران باید به گونه‌ای منصفانه باشد که نه شاهد تعدیل نیرو از سوی کارفرمایان باشیم و نه شاهد ترک کار از سوی کارگران باشیم و باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که تعادل بین این دو ایجاد شود تا در نهایت به رشد تولید کشور و تأمین آبرومندانه معاش کارگران کمک شود.

وحید نستوهی
ارسال نظرات