۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۵۳۹۷۰

اتحاد ایران، چین و روسیه به کابوس غرب تبدیل شده است

اتحاد ایران، چین و روسیه به کابوس غرب تبدیل شده است
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد پیشرفت در اتحاد سه کشور ایران، چین و روسیه به کابوس کشور‌های اروپایی و آمریکا تبدیل شده است.

روزنامه اکونومیست در گزارشی اعلام کرد اتحاد ایران، چین و روسیه به کابوسی برای کشورهای غربی تبدیل شده است. از نظر این روزنامه سه کشور مذکور در اتحادهای بین‌المللی جدا از غرب عضو می‌شوند و اقداماتی را انجام می‌دهند که غرب در جریان آن نیست.

در ادامه گزارش اکونومیست آمده است: آن‌ها در گروه بریکس عضو هستند و تجارت دوجانبه بین آنها در حال رشد است و برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد بلوک‌های معاف از عوارض گمرکی، سیستم‌های پرداخت جدید و مسیر‌های تجاری  که مسیرهای تحت کنترل غرب را دور می‌زنند، درحال انجام است. این تهدیدی برای تبدیل به یک کابوس برای آمریکا و متحدانش است.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد: فشار تحریم‌های غرب منجر به اتحاد سه کشور در برابر دشمن مشترک و حمایت از ایده جهانی چندقطبی شد، جایی که آمریکا دیگر در آن حکمرانی نخواهد کرد. محور ضدغربی به کشور‌ها این امکان را می‌دهد که تحریم‌ها را دور بزنند، در جنگ‌ها پیروز شوند و دیگر بازیگران را به سمت خود جذب کنند.

اکونومیست با اشاره به سابقه روابط تاریخی سه کشور مذکور اعلام کرد روابط آن‌ها را رقابتی برای کنترل راه‌های تجاری آسیا می‌داند، اما آمریکا موجب تغییر در ماهیت روابط این سه شده است و آن‌ها پیوندهای اقتصادی قوی‌تر را اساس اتحاد خود می‌دانند.

ارسال نظرات