۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۲۴۳
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

ویژگی های مؤمن حقیقی

ویژگی های مؤمن حقیقی
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مومن کسی است که اعتقادات صحیح، خضوع و خشوع در نماز، پرهیز از لغو و اهتمام در پرداخت زکات دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شب در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: خداوند در آیات ده گانه ابتدای سوره مومنون سیمای مومنین را ترسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای سنجش عیار مومن با این آیات می‌توان متوجه شد در چه جایگاه و موقعیت و درجه‌ای از ایمان قرار داریم، افزود: مومن کسی است که اعتقادات صحیح، خضوع و خشوع در نماز، پرهیز از لغو و اهتمام در پرداخت زکات دارد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با بیان اینکه انسان کامل کسی است که از چهار جهت رابطه اش با خدا را درون خود اصلاح کند، اظهار داشت: نماز اول وقت صحیح و با کیفیت نماد و رابطه خوب با خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان باید رابطه اش با خودش نیز خوب باشد چرا که اسلام به انسان اجازه نداده با خودش هر رفتاری که خواست انجام دهد، چون انسان از خودش نیست و از خدا است.

وی افزود: انسان رابطه اش با خود، جسم، روح و روان خود هم برای دنیا وهم برای آخرت خودش باید خوب باشد، از این رو انسان باید از جسم خود به خوبی نگهداری کند و از آنچه برای جسم او مضر است پرهیز کند.

امام جمعه موقت کاشان رابطه خوب با مردم را سومین نشانه مومن دانست و گفت: با مردم باید با احترام و محترمانه رفتار کرد و به مردم کمک و خدمت کرد، بویژه خدمت به نیازمندان و فقرا مهمترین ویژگی یک مومن است.

به گفته وی یک انسان مومن نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد و انسان مومن کسی است که رابطه اش با مردم خوب باشد بویژه رابطه اش با نیازمندان خوب باشد و یکی از راه‌های کمال خدمت به مردم است به ویژه خدمت به نیازمندان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: مومن خوب کسی است که اعتقادات صحیح داشته باشد و درعمل نیز رابطه خوبی با خدا و با مردم حتی با خودش نیز رابطه خوب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان معتقد هستند انسان باید چهار رابطه صحیح داشته باشد تا انسان کامل باشد، گفت: رابطه خوب با خدا، با خود، با مردم و با طبیعت باید رابطه خوب داشته باشد تا یک انسان کامل باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: رابطه خوب با طبیعت دو حالت دارد یکی که طبیعت سالم و خوبی که خدا در اختیار ما گذاشته است را خراب نکنیم و حالیت دوم نیز این است که طبیعت را آلوده نکنیم.

وی گفت: انسان کامال و خوب و خداپسند، کسی است که رابطه اش با طبیعت خوب باشد و طبیعت را نابود نکند چرا که امروز انباشت زباله‌ها در طبیعت یکی از معضلات است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: حالت دوم رابطه خوب با طبیعت رعایت نظافت طبیعت است چرا که مسلمان باید مظهر تمیزی و نظافت باشد ضمن اینکه نوع دیگر رابطه خوب با طبیعت استفاده فکری از طبیعت و تفکر در طبیعت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات