۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۵۴۲۶۷
آیت الله حسینی خراسانی:

سطح زندگی مسؤولین باید با فقیرترین مردم یکی باشد/ موانع مشارکت مردم برای تحقق شعار سال برداشته شود

سطح زندگی مسؤولین باید با فقیرترین مردم یکی باشد/ موانع مشارکت مردم برای تحقق شعار سال برداشته شود
آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به فرمایش امیرمؤمنان هم سطح بودن زندگی کارگزاران حکومت با زندگی مردم را سبب رفع شدن معضل حجاب، معضلات فرهنگی و مشکلات معیشتی دانست و همچنین سبب پیشگیری از اعتراض عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی در مراسم ویژه شب بیست و یکم در حرم حضرت معصومه با تسلیت شهادت پیشوای عدالت خواهان - امیرمؤمنان اظهار داشت: امشب یکی از استثنایی ترین فرصت های آسمانی است که خداوند در اختیار بندگانش قرار داده است و لازم است همه مردمان از این فرصت بهره برداری کنند.
 
وی در ادامه با قرائت آیات شریفه قرآن در خصوص توبه، بیان داشت: امشب شبی است که خطابات امیدبخش در قرآن عزیز باید به سمع و اطلاع بندگان خوب خدا که اینچنین آمده اند، قرائت کنیم از این رو آیه «لا تقنطوا من رحمت الله» را باید مورد توجه قرار داد.
 
عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر عدم ناامیدی از رحمت خدا، خداوند را آمرزنده همه گناهان دانست و تاکید کرد: در شب بیست و یکم باید این خطاب را بشنویم که امیرمؤمنان به عنوان امام مجاهدین و قرآن ناطق بیان می کند در سراسر آیات قرآن آیه ای امیدبخش تر و فراگیر تر از «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً» نیست.
 
وی در ادامه تشریح آیه اظهار داشت: همه می توانند به دامن خداوند برگردند حتی مشرکان. مومن و کافر و انقلابی و ضد انقلاب ندارد و وقت آن است که همه پشیمانی خود را به درگاه خداوند اظهار کنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده از فرصت بازگشت به سوی خدا در شب قدر، اضافه کرد: توحید، بندگی، قران، سلامت، امنیت، عدالت و انسانیت همان است که علی گفته است. حقیقت توحیدی که از غیر راه علی باشد، شرک است. ما خیرخواه همه هستیم اما توحید ناب در کلام علی و فرزندان علی بیان شده است.
 
آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه امیرمؤمنان هم در محراب عبادت و هم در عرصه جنگ یگانه الگوی تاریخ است، تصریح کرد: بندگی خدا در کلام «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» آمده است و در دنیای امروز ملتی ستمدیده تر و مظلوم تر از فلسطین نیست از این رو لازم است در جمعه پیش رو در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.
 
عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: ملتی که حکومتش نشأت یافته از فرهنگ علی ابن ابی طالب است و سخنش سخن برپایی دولت علی است باید کلام امیر را بشنود.
 
وی اصلاح جامعه را در گرو اصلاح مسؤولین دانست و افزود: مسؤولین باید به عنوان یک دستورالعمل اسلامی و دینی از امیرمؤمنان بشنوند که فرمود: «اگر می خواهید جامعه اصلاح شود باید مدیران کشور اصلاح شوند» و اگر قرار است دولتمردان اصلاح شوند باید که مردم در مسیر درستی که انتخاب کرده اند پایدار بمانند. مسؤولین با حضور مطالبه گرانه ملت اصلاح می شوند.
 
آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه مردم از مسؤولین رفع موانع پیشرفت را خواستار هستند، بیان داشت: رهبری عزیز فرمود مطالبه منطقی مردم مسؤولین را اصلاح می کند و اگر مدیری کاهل باشد و خودش ببیند که نمی تواند از امور بر آید، کنار می کشد. مسؤولین در نظام اسلامی باید در تراز ملت مسلمان باشند و ملت مسلمان نیز در تراز اسلام باشد.
 
وی با اشاره به قدردانی از زحمات و موفقیت های مسؤولین، گفت: رهبر انقلاب سال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تعیین کرده که از مسؤولین مشارکت مردم را مطالبه می کنیم و می خواهیم موانع مشارکت مردم را بردارید.
 
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مطالبه اصلی از مردم برای مشارکت نیست بلکه از مسؤولین مطالبه داریم موانع امر را بردارند، اظهار داشت: برای مردمی شدن اقتصاد لازم است که مردم مشارکت کنند که لازم است کارگزاران پس از برداشتن موانع حمایت کنند نه اینکه با مردم رقابت کنند.
 
وی ادامه داد: مسؤولین باید درس بندگی را از بزرگ بنده خدا یاد بگیرند که فرمود خداوند بر مدیران و دولتمردان و کارگزاران و والیان امور واجب کرده است سطح زندگی خود را با سطح زندگی ضعیف ترین افراد جامعه تنظیم کنند. اگر این تراز اصلاح شد، فقر به خانواده های فقیر فشار نمی آورد و اعتراض آن ها شکل نمی گیرد که کف خیابان ها جمع شوند و اگر چنین شد ماندگاری حکومت دوام خواهد داشت؛ اگر سطح زندگی مسؤولین با مردم یکی باشد معضل حجاب، مشکلات فرهنگی و معیشتی حل می شود.
 
سخنران حرم حضرت معصومه در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه راهبردی گام دوم شرط مشروعیت کارگزاران را طهارت اقتصادی دانسته است و کسی که چنین ویژگی ندارد حق قبول مسؤولیت را نیز ندارد. کسی که ثروت داشته و با زحمت و ارث پدر خودش به املاک و اموال زیادی رسیده است، نوش جانش اما این فرد حق ندارد در نظام اسلامی در حد وزارت و نمایندگی مسؤولیت قبول کند و امیدواریم این اتفاق بیافتد. کسانی که نتوانند همراهی کنند کنار می کشند و مردم آن ها را کنار می گذارند. این نظام با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری پیش می رود.
ارسال نظرات