۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۵۴۲۷۶
آیت الله رجبی:

راه اصلاح مفاسد، موالات اهل بیت است/ برخی در ماجرای کمک به مردم غزه با دشمن همنوایی می‌کنند

راه اصلاح مفاسد، موالات اهل بیت است/ برخی در ماجرای کمک به مردم غزه با دشمن همنوایی می‌کنند
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دلبستگی به دنیا را به تدریج باعث انکار حق دانست و گفت: برای طی کردن مسیر الی الله باید محبت و معرفت جهت درستی داشته باشد، محبت و معرفت نادرست مسیر را منحرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه خیلی از بزرگان در امور معنوی و دنیوی از لطف و شفاعت اهل بیت علیهم السلام کمک گرفتند، گفت: سید حسن نصرالله در بحرانی‌ترین شرایط جنگ ۳۳روزه با توسل به حضرت زهرای مرضیه پیروز شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه غفلت باعث دوری از توسل به اهل بیت علیهم السلام برای حل مشکلات است، اظهار داشت: در آخرت شفاعت اهل بیت علیهم السلام بسیار گسترده است و شامل همه افراد می‌شود؛ در قیامت اعمال امت با اعمال امیرالمومنین سنجیده می‌شود و بدون شفاعت سعادت دشوار است.

آیت الله رجبی با تاکید براینکه علامه مصباح یزدی برای مسائلی که در مورد حفظ دین بود به اهل بیت علیهم السلام توسل داشتند، ابراز کرد: عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام انسان را به هر چیزی که بخواهد می‌رساند؛ شخصیتی مانند امام راحل (ره) برای ارادت بیشتر به اهل بیت علیهم السلام و شنیدن روضه ترکی، زبان ترکی یاد گرفتند.

وی ضمن بیان اینکه اجر پیامبر صل الله علیه و آله اظهار محبت به اهل بیت علیهم السلام است، افزود: این محبت به نفع محبین است؛ بدون محبت اهل بیت، راه درست تقرب الی الله طی نمی‌شود و مجالس عزاداری بروز محبت اهل بیت علیهم السلام است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه مساجد نماد یاد خداوند هستند، تصریح کرد: اگر کسی مرض یا غرضی نداشته باشد نسبت به ساخت مساجد و هزینه برای اربعین ایراد نمی‌گیرد، مسلمان نسبت به ظلم آرام نمی‌گیرد؛ کسانی که به کمک به مردم مظلوم غزه ایراد می‌گیرند قطعا اهداف دشمن را دنبال می‌کنند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه راه حل اصلاح مفاسد، موالات اهل بیت علیهم السلام است، تاکید کرد: برای طی کردن مسیر الی الله باید محبت و معرفت جهت درستی داشته باشد، محبت و معرفت نادرست مسیر را منحرف می‌کند.

وی دلبستگی به دنیا را به تدریج باعث انکار حق دانست و افزود: منافقین ابتدا برای مبارزه با آمریکا تشکیلاتی به راه انداختند، اما بعد از انقلاب به دامن آمریکا پناه بردند؛ کسی که خداوند را نشناسند عبادت او گمراهی است؛ برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام جزئی از معرفت الی الله است و معرفت اهل بیت علیهم السلام اساس همه چیز است.

ارسال نظرات