۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۷۵۴۲۸۳

سردار زاهدی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید/ واکنش‌ها به حمله اسرائیل

سردار زاهدی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید/ واکنش‌ها به حمله اسرائیل
سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت و جمعی از پاسداران در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسیدند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، منابع خبری از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه خبر داده‌اند؛ براساس اعلام این منابع، در این حمله ۷ نفر شهید شدند اما سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلامت کامل به سر می‌برد.
 
سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید.
 
سردار محمدرضا زاهدی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید/ واکنش های به حمله رژیم صهیونیستی
 
وزارت دفاع سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.
 
طبق این بیانیه، این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.
 
گفتنی است، سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان بود. او در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.
 
سردار زاهدی در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود. این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت.
 
سردار زاهدی از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را نیز برعهده داشت.
وی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.
 
معاون سردار زاهدی از شهدای امروز دمشق است
برخی منابع مطلع اعلام کردند «سردار حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی نیز از شهدای امروز حمله رژیم صهیونیستی به دمشق است.
 
سفیر ایران در سلامت کامل به سر می‌برد
براساس اعلام منابع خبری، حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و خانواده وی در اثر این حمله آسیبی ندیده‌اند.
 
 
تعداد بازدید : 5
سفیر ایران: اقدام اسرائیل پاسخ قاطع ما را همراه خواهد داشت
«حسین اکبری» سفیر ایران در دمشق گفت: این ساختمان با جنگنده‌های اف‌۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم.
 
وی ادامه داد: بعد از این همه جنایت در ۶ ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد.
 
سفیر ایران در دمشق بیان کرد: شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: تاکنون آواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعدا منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلا نمیتوانیم اسامی را اعلام کنیم.
 
گفت‌وگوی تلفنی فیصل مقداد و حسین امیرعبداللهیان 
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مکالمه با وزیر خارجه کشورمان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
 
وزیر خارجه سوریه حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد
فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه حمله ارتش اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
 
ما این حمله پلید تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را که به شهادت شماری از بی‌گناهان منجر شد، محکوم می‌کنیم.
 
بیانیه رسمی وزارت دفاع سوریه 
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.
 
سازمان ملل در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه: نگرانیم
«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.
میثم صدیقیان
ارسال نظرات