۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۴۵۰۵۳

چند پیام مهم سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان

چند پیام مهم سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان
سخنان دبیرکل حزب الله لبنان که بعد از نزدیک به یک ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه ایراد شد بازتاب های بین المللی زیادی داشت و حاوی نکات و گزاره های مهمی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سخنان دبیرکل حزب الله لبنان که بعد از نزدیک به یک ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه ایراد شد حاوی نکات و گزاره های مهمی بود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

۱. بازدارندگی همه جانبه: سید حسن نصرالله به خوبی این موضوع را تشریح کردند که مقاومت در همه ی ابعاد قابلیت اقدام و عملیات علیه دشمن را دارد و به همین جهت نیز آمریکایی ها را تهدید کرد که در صورت هرگونه اقدامی علیه حزب الله ناوهای آن در دریای مدیترانه مورد هدف قرار خواهد گرفت. این امر نشات گرفته از تهدیداتی است که در اوایل جنگ علیه غزه، آمریکایی ها به حزب الله در بحث ورود به جنگ هشدار دادند و همچنین صهیونیست ها نیز اعلام کردند که بعد از حماس به سراغ حزب الله خواهند رفت. سخنان دبیرکل حزب الله ناظر بر همین مساله بود که هر نوع تهدیدی را در هر سطوحی پاسخ خواهند داد.

۲. حمایت همه جانبه از محورمقاومت: سید حسن نصرالله به طور واضح اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه شکست حماس را در غزه نخواهند داد و غزه در شرایط فعلی به عنوان نوک پیکان محور مقاومت محسوب می شود.

۳. هماهنگی همه جانبه: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود به این موضوع به طور واضح اشاره داشتند که یک هماهنگی کاملی براساس تفویض اختیارات جداگانه به هر محور وجود دارد که در روزهای گذشته نیز شاهد اقداماتی از مقاومت اسلامی در عراق و مقاومت در یمن بوده ایم. این سطح از هماهنگی و رویه وحدت نشان دهنده انسجام و هماهنگی محور مقاومت در اضلاع مختلف است. از این منظر بود که بعد از سخنان سید حسن نصرالله، گرو ههای مقاومت در عراق و یمن اعلام همبستگی و هماهنگی دوباره به مقاومت و حزب الله کردند.

۴. منافع همه جانبه: سخنان سنجیده و به دور از هیجان سیدحسن نصرالله برحسب شرایط فعلی منطقه و به دور از هرگونه احساسات بود که در آن مهمترین نکته ای که وجود داشت، توجه به منافع همگانی محور مقاومت و اقدامات گام به گام این محور و حزب الله در تعیین شرایط جنگ و زمان آن بود. سطح تهدیدهای دبیرکل حزب الله علیه دشمن براساس توجه به منافع محور مقاومت و متناظر با وضعیت موجود منطقه ای بود که دشمن را همچنان در یک حالت ابهام قرار داده است.

۵. جنگ همه جانبه: دبیرکل حزب الله لبنان بر روی این امر تاکید داشتند که در صورت ادامه حملات و جنایت های صهیونیست ها و آمریکا در غزه، جنگ نیز وسعت بیشتری در ابعاد زمانی و حتی مکانی به خود خواهد گرفت و سطح اقدامات گروه های مقاومت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این امر برای بسیاری از کشورهای منطقه و حتی خود آمریکایی ها نیز ناخوشایند است؛ زیرا بارها آمریکایی ها اعلام کردند که به دنبال تشدید و توسعه تنش نیستند. حتی کشورهای اروپایی نیز ازتشدید تنش واهمه گسترده دارند؛ زیرا هر نوع تشدید و توسعه تنش منجر به صدمه دیدن منافع آنها در سطح منطقه ای و حتی جهانی خواهد شد.

حسین عجمی
ارسال نظرات