۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۵۴۳۳۱
رئیس ستاد زکات کاشان خبر داد؛

جمع آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در شهرستان کاشان

جمع آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در شهرستان کاشان
اصفهان –حجت الاسلام سهراب زاده از جمع آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در شهرستان کاشان در سال گذشته خبرداد و گفت: این میزان زکات در دو اداره کاشان و راوند کاشان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان در سال جاری گفت: در شهرستان کاشان دو اداره زکات کاشان و اداره زکات راوند کاشان فعال هستند.

وی میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته شهرستان کاشان را ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ ۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان توسط اداره کاشان و ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان توسط اداره راوند کاشان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده با اشاره به اینکه ازمبلغ ۱۳ میلیارد زکات جمع آوری شده در شهرستان کاشان ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره بوده است گفت: از این مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص به اداره کاشان و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان اختصاص به اداره راوند کاشان دارد.

به گفته وی ۱۰ میلیارد تومان مابقی زکات جمع آوری شده از سوی کشاورزان و اختصاص شجره طیبه، گلکاران گل محمدی، گلابگیران، صنایع شهرستان کاشان، تولید کنندگان پوشاک و بسته معیشتی جمع آوری شده است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان ادامه داد: زکات جمع آوری شده در شهرستان کاشان هزینه مصارف تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن، خرید بسته‌های معیشتی، تهیه لباس و پروژه‌های عام المنفعه در شهرستان و چهار بخش تابعه شهرستان و ۴۸ روستا هزینه شده است.

وی برگزاری نخستین جشنواره زکات در شهرستان کاشان را یکی از رخداد مهم شورای زکات در سال گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: در این جشنواره مقالات علمی از سراسر کشور دریافت و مسابقاتی نیز برگزار و جوایزی اهدا شد.

حجت الاسلام سهراب زاده از تشکیل کارگروه زکات فطره شهرستان کاشان در آستانه عید سعید فطر در فرمانداری ویژه کاشان خبرداد و گفت: این کارگروه کار ساماندهی جمع آوری زکات فطره را برعهده دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات