۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۵۴۳۷۹
آیت الله میرباقری:

خداوند به کسانی که در برابر مشکل آفرینی های دشمن صبر کنند، بشارت داده است

خداوند به کسانی که در برابر مشکل آفرینی های دشمن صبر کنند، بشارت داده است
آیت الله میرباقری با اشاره به ظهور حضرت حجت علائم زمانه امروز را عجیب و غریب توصیف کرد و با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: دشمن مشکلاتی مانند ترس و گرسنگی ایجاد می کند اما خداوند به صابران بشارت داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن بشارت بزرگی به انسان داده که در عین حال توبیخ بزرگی نیز با او است، گفت: در سوره ذاریات بیان شده که انسان برای بندگی خداوند خلق شده است که بشارت بزرگی است؛ برخی ها هستند که فضیلتشان در دنیا خریدن و خوردن است و اگر فقط برای لذت های دنیا خلق شده بودیم زیبا نبود. فرصت دنیا فرصت رسیدن به مقام بندگی است و و این مدال بر سینه رسول خدا نهاده شده که همه انبیاء شاگرد وی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه همه انسان ها پرستش می کنند، تصریح کرد: چه چیز بالاتر از اینکه انسان خداوند را بپرستد. اگر ما نظام کیهانی را شناختیم، تجربه بزرگی است اما چیزی گیر ما نمی آیند بلکه مهم این است که حقیقت عالم و عظمت خداوند دیده شود. عبادت فقط با معرفت خداوند محقق می شود و شب قدر برای این است که عمل انسان مضاعف بشود و بتواند به خدا برسد. اگر کسی خداوند را بشناسد عبد او می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بندگی خداوند امیدواری کامل به خداوند است، تأکید کرد: انسان باید دروازه دل را بر غیرخدا ببندد زیرا جای محبت های دیگر در این دل نیست؛ اگر انسان عبد شود از غیر خداوند بی نیاز می شود. در حدیثی از سیدالشهدا در خصوص راه بندگی نیز آمده است امام هر زمان را که حلقه اتصال به خداوند است باید پیدا کرد. سعید از شهدای کربلا ایستاد تا 13 تیر به بدنش اصابت کرد و در آخر بدون طلبکاری از امام حسین پرسید که آیا به تو وفا کرده ام. خداوند این قلب را برای معرفت امام خلق کرده است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان، امیدوارکننده ترین آیه قرآن را آیه «لا تقنطوا» دانست و افزود: کار شیطان این است که انسان را مأیوس کند اما خداوند همه گناهان را می بخشد حتی اگر بسیار گسترده شود؛ خداوند همه ذنوب را می بخشد چرا که رحمت و مغفرت دارد. خداوند راه بندگی را باز کرده و امام را در عالم قرار داده است و بیان کرده که اگر با امام باشیم همه گناهان بخشیده شود که سه مرحله دارد: در ابتدا باید انسان انابه کند و برگردد و برای او اصلاح کند.

آیت الله میرباقری با اشاره به آیه «وَ اتَّبِعُوا أَحْسَنَ ما أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ» بیان داشت: نماز، روزه و حج به تنهایی انسان را به مقصد نمی رساند بلکه در تعابیر مختلفی در قرآن امام را محور همه این ها معرفی شده و امامِ این طرح و کتاب که توسط خداوند بیان شده باید محور تبعیت ما قرار گیرد؛ اگر انسان خود را به امام نرساند، یک دفعه می بیند که کار تمام شده است همانطور که عده ای فرصت ها را از دست دادند و در سپاه امام حسین قرار نگرفتند. در آیه ای «جنب الله» به امام تأویل شده که در مقام قرب بوده و هر کس به سمت امام برود به سمت خدا رفته است.

وی با بیان اینکه هر کس که به دنبال معرفت امام باشد به آن دست پیدا می کند، تصریح کرد: اگر در دنباله روی از امام کوتاهی کنیم حتما حسرت خواهیم خورد؛ ما باید به دنبال امام زمان برویم و با طرح او پیش برویم و از همه انبیاء تعهد گرفته شده که در مسیر و طرح امام عصر حرکت کنند و همه منتظر بودند حتی رسول اکرم؛ برای اینکه انبیاء امت خود را به امام زمان برسانند در ابتدا با جهاد کبیر امت خود را حفظ می کردند و در مرحله دوم که درگیری پیش می آمد جلوی مستکبرین می ایستادند، از این رو باید بدانیم که طرح امام برای مقابله با مستکبرین چیست.

استاد برجسته حوزه علمیه به تلاش مستکبران و طرح ریزی آن ها برای همه انسان ها پرداخت و افزود: اگر بخواهیم در راه خدا راه برویم، دشمن با گرسنگی، ترس و قتل برای ما مشکل ایجاد می کند اما به کسانی که در این راه صبر کنند، بشارت داده شده است. امشب باید با خداوند قرارهای محکمی بگذاریم زیرا امام زمان با همه ملائکه که باید فرامین را اجرا کنند، مقدرات را تعیین می کند و تک تک ما تحت نگاه حضرت هستیم. حضرت صاحب الزمان ما را دعوت کرده و صدا زده است و باید التماس کنیم که کنار ایشان بمانیم. علائم عجیب و غریبی آمده و امیدواریم که این سالها سال ظهور حضرت باشد.

ارسال نظرات