۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۴۲۳۹۰
آیت الله میرباقری:

منزلتی از قیامت در دوران ظهور حضرت ولی عصر محقق می‌شود

منزلتی از قیامت در دوران ظهور حضرت ولی عصر محقق می‌شود
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه منزلتی از قیامت در دوران ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق می شود، گفت: امام زمان(عج) به تعبیر امام رضا(ع) خورشید پشت ابر هستند که موجب روشن شدن عالم شده اند ولی حقیقت مقام امام قابل دسترسی نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در اجتماع بزرگ منتظران در تجدید بیعت با امام زمان(عج) که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: آن چراغی که نبی مکرم اسلام در عالم روشن کردند ما امروز باید از طریق امام زمان(عج) دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه هر کدام از ائمه بخشی از طرح بزرگ نبی اکرم(ص) که تا قیامت در عالم جریان دارد را اجرا می کنند، بیان کرد: قرآن کریم به دست پیامبر(ص) از طریق ائمه اطهار(ع) در ادوار مختلف جاری می شود و هر امت باید بر اساس برنامه امام زمان خود حرکت کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بخش عمده ای از قرآن و آرمان‌های انبیا به دست امام زمان(عج) محقق می شود، تصریح کرد: ظهور امام زمان به قدری مهم است که خداوند وعده آن را به 124 هزار پیامبر داده است.

وی با اشاره به اینکه منزلتی از قیامت در دوران ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق می شود، تاکید کرد: امام زمان(عج) به تعبیر امام رضا(ع) خورشید پشت ابر هستند که موجب روشن شدن عالم شده اند ولی حقیقت مقام امام قابل دسترسی نیست.

آیت الله میرباقری با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) در دوران غیبت نیز جامعه را هدایت کرده و امت را از بحران‌های دشمنان و شیاطین عبور می دهند، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت تربیتی که از سوی امام صورت می گیرد به نقطه ای می رسد که مردم عصر غیبت نسبت به مردم دیگر دوران ها فضیلت بیشتری دارند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات