۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۵۴۴۵۳

انتشار فصلنامه حوزه ویژه صدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم + لینک

انتشار فصلنامه حوزه ویژه صدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم + لینک
شماره ۱۹۱ فصلنامه حوزه ویژه صدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دبیر خانه صدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم در طی دو سال گذشته مقالات متعددی در رشته های مختلف دانشی و عملکردی تولید و در مراحل نهایی سازی است.

بر اساس این گزارش در این میان برخی از مقالات درباره تطور دانش ها در حوزه قم و یا درباره شخصیت و آرا آیت الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی ره نگارش و در نشریات پژوهشی و غیر آن منتشر شد.

فصلنامه حوزه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم از جمله نشریاتی است که شماره ۱۹۱ را ویژه صدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم و زندگی و اندیشه موسس آن، آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره) اختصاص داده است.

برخی از مقالات این شماره: رفتارشناسی سیاسی آیت اللّه حائری؛ حوزه علمیه قم در عصر شیخ عبدالکریم حائری؛ قانون در جادۀ نجف قم تهران: مروری بر نقش حوزه های علمیه در قانون گذاری از مشروطه تا امروز؛ علمای حوزۀ علمیه قم، از ارتحال میرزای قمی تا رحلت آیت اللّه مؤسس؛ کنش های سیاسی شیخ مؤسس در دورۀ زعامت بر حوزۀ علمیه قم؛ تطوّر تاریخی حوزۀ علمیه قم؛ آیت اللّه حائری یزدی و تخصصی شدن علوم و فنون؛ مصاحبه با حضرت آیت اللّه حاج سید علی آقا محقق داماد؛ آموزه های ناگفته از رفتار اجتماعی سیاسی آیت اللّه العظمی حائری و گفت وگو با استاد عبدالحسین حائری است.

انتشار فصلنامه حوزه ویژه صدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم + لینک

علاقمندان برای مشاهده نشریه اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظرات