۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۵۴۵۰۸
جلیلی:

مدعیان آزادی از جنایات اسرائیل دفاع می‌کنند!

مدعیان آزادی از جنایات اسرائیل دفاع می‌کنند!
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مدعیان زندگی و آزادی جهان، دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی را سرلوحه برنامه خود قرار داده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی امروز و همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس در حرم رضوی اظهار داشت: امروز نه تنها مسلمانان بلکه همه مردم جهان توجه بیشتری به روز قدس دارند امروز در دنیا در خیابان‌های لندن و پاریس و واشنگتن آزادگانی هم به میدان می‌آیند و آزادی قدس را فریاد می‌زنند، چه اتفاقی افتاده است؟ امروز همه فریاد آزادی قدس سر می‌دهند امروز مردم دنیا می‌بینند، امروز جهان بیدار شده است.
 
وی افزود: روز قدس جلوه دشمنی با دشمنان خدا است، اما قدس امسال ویژگی دیگری هم دارد، از یکسو بر اساس سنت امام راحل(ره) که از مردم و مسلمانان خواستند همگام با شبهای قدر و در آخرین جمعه رمضان برای آزادی قدس راهپیمایی کنند و از سوی دیگر توجه بیشتر آزادگان جهان در تمام دنیا به قدس است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اعلام برائت از رژیم صهیونیستی از سوی مردم دنیا، گویای این حقیقت است که بیش از 70 سال افرادی در دنیا مناسباتی درست کرده‌اند و تأمین امنیت دنیا را در قالب توان خود تعریف می‌کنند.
 
جلیلی عنوان کرد: آنها در برابر وحشیانه‌ترین رفتارها نه تنها سکوت بلکه پشتیبانی می‌کنند؛ امروز مدعیان زندگی و آزادی جهان، دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی را سرلوحه برنامه خود قرار داده‌اند و نسبت به حمایتهای مالی و نظامی از این تجاوزها دریغ نمی‌کنند.
 
وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با این متجاوزان کمک میلیاردها دلار برای تجهیزات نظامی به آنان می کند واین درحالی است که هزاران زن و کودک در بدترین شرایط به شهادت می رسند و از این جنایت صرفا طرفداری می کنند ،بعد هم بایدن بلافاصله در تلاویو حاضرشده و وعده می دهد و در برگشت تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از این جنایتکاران در حد اعلا می‌کند، آنان حتی قطعنامه های شورای امنیت را آمریکا وتو و 14 میلیارد دلار در یک قلم کمک به صهیونیستها ارسال می‌کنند.
 
جلیلی گفت: ملت ما نیز شاهد دیدن مدعیان امنیت و آزادی در جهان که با ریختن اشک تمساح اعلام نگرانی از زنان و زندگی در کشورمان سر می‌دادند  نیز در 2 سال گذشته بود، اما تمام مردم جهان شاهدند در آمریکا، فرانسه و انگلیس که همین بازیگران در پرده دوم این نمایش وقتی با موشک به بیمارستان حمله و هزاران زن و کودک کشته می‌شوند، همین مدعیان حقوق زن و زندگی نه تنها سکوت می‌کنند بلکه در کنار جنایتکاران می ایستند و با گرفتن عکس یادگاری وعده کمک می‌دهند.
 
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی کشور ، آواره کردن مردم یک سرزمین و اخراج آنان از سال 1948 و رقم خوردن غده سرطانی تحت عنوان رژیم صهیونیستی را حاصل زیاده خواهی‌ها و مناسبات قدرتهای بزرگ دانست و عنوان کرد: مدعیان آزادی و زندگی به راحتی هر چه لازم باشد را  "وتو" می‌کنند و آزادی فلسطین را خواسته خود نمی‌دانند بنابراین آنچه امروز اهمیت دارد این است که روندی چند ساله ازسوی رژیم صهیونیستی نمایانگر رفتارهای زیاده خواهانه و متجاوزانه است و این رژیم زائیده مناسبات پس از جنگ جهانی اول و اعلام فلسطین به قیمومیت انگلیس است.
 
جلیلی خاطر نشان کرد : جوانان ما به جهان نشان دادند نه تنها می‌توان تسلیم مناسبات استکباری دنیا نشد بلکه می‌توان آرمان‌ها را محقق و اهداف را در برابر استکبار عملی کرد.
 
وی اهمیت امروز و امسال روز قدس را در این دانست که این قدرتها دیده‌اند که به رغم تمام زور و تزویری که به کار می‌گیرند؛ اشغال فلسطین دیگر نمی‌تواند امکان داشته باشد زیرا حرکت جدیدی شروع شده و در برابر این مناسبات تجاوزگرانه و استکباری ایستاد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جهان امروز شاهد آن است که معادله بازدارندگی در لبنان را دیگر رژیم صهیونیستی تعیین نمی‌کند، افزود: امروز حزب الله لبنان با قدرت، پاسخ دندان شکن را به هر تحرک رژیم صهیونیستی می دهد.
 
جلیلی با بیان اینکه از بین بردن و خاموش کردن تفکر مقاوت بزرگترین تلاش قدرتهای بزرگ و متجاوزان است، بیان کرد: هیبت کذایی و پوشالی این قدرتها در جریان "طوفان الاقصی" فرو ریخت و نه تنها نشان داد قدرت نظامی این کشورها پوشالی است بلکه از سوی دیگر به جهانیان نشان داد، حامیان حقوق و آزادی زنان، رویکردی چنین متجاوزکارانه دارند.
 
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اشغالگران در این مدت 70 هزار تن بمب را بر سر مردم این منطقه ریخته‌اند، گفت: امروز دومین روز از ماه هفتم این جنایت است که طبق گفته خودشان حتی به یکی از اهدافشان دست نیافته‌اند ، امروز در صحنه مقاومت و فلسطین همان «تفکر مقاومت» است که ایستاده، همچنان مقاومت می کند و تمام توان خود را به کار می‌برد.
 
جلیلی اذعان کرد: رژیمی که در جنگ 6 روزه به ادعای خود سه ارتش عربی را با تمام نیروهایشان شکست داد، امروز وارد هفتمین ماه مقاومت مردم غزه شده و به بیان خودش بعد از 6 ماه بالاترین فشارهای نظامی، هیچ موفقیتی به دست نیاورده اند.
 
وی تأکید کرد: این وضعیت نماد و علامتی از نظام استکباری و فروپاشی شعارهای دروغین آن است که سالها پیش از این به جهان اعلام می کرد و این درحالی است که حمله به بیمارستان با موشک و به خون کشیدن دهها هزار زن و کودک همه و همه معرف دیدگاه جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و قدرتهای استکباری است.
 
جلیلی بیان کرد : آنچه امروز این قدرتها را نگران کرده، شکل گیری قدرت جدیدی است که برهم زننده مناسبات رژیم اشغالگر و حامیانش خواهد بود و همین امر موجب جلب توجه جهانیان است.
 
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: آثار این تفکر دیگر محدود به ایران نیست بلکه در تمام کشورهایی که مورد تجاوز اشغالگران قرار گرفته، ترویج یافته و به تعبیری الهام بخش سایر ملتهای منطقه نیز شده است.
 
جلیلی تصریح کرد: تضعیف گفتمان قدرت، گفتمان عزت و در کنار آن ضعیف نشان دادن جایگاه مقاومت و پیشرفت اندیشه اسلامی، مهمترین تلاش اشغالگران و حامیان آنان است.
 
وی گفت: اشغالگران در تمامی برنامه‌ریزی‌های خود و برنامه‌های تروری که برای پیشبرد اهداف خود داشتند، قدرت «فرهنگ شهادت» را حساب نکرده بودند و همین شد که در مدت هفت ماه اخیر با ریختن 70 هزار تن بمب بر سر مردم هنوز به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند و حتی شاهد تکثیر فرهنگ شهادت و مقاومت هستیم.
 
جلیلی عنوان کرد: اشغالگران، امروز شاهد شکل گیری مناسبات جدید در دنیا هستند و به خوبی می بینند در روندی که فکر می‌کردند با برخی امکانات نظامی، اقتصادی و رسانه ای بتوانند به اهدافشان برسند، دیگر کارایی ندارد زیرا جهان بیدار شده و در خیابانهای آمریکا ، فرانسه و انگلیس فریاد آزادی قدس سر داده می‌شود.
میثم صدیقیان
ارسال نظرات