۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۵۴۶۰۴

نامه جمعی از گروه‌های تبلیغی حوزه علمیه قم به سران قوا درباره حجاب

نامه جمعی از گروه‌های تبلیغی حوزه علمیه قم به سران قوا درباره حجاب
هفتاد و دو گروه فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رؤسای سه قوه حرمت‌شکنی نسبت به امور دینی و عادی‌سازی گناه آشکار را پروژه چند‌وجهی دشمن برای گسترش فرهنگ فاسد غربی، تضعیف اعتقادات دینی، حصول یأس در میان متدینین، ایجاد شکاف اجتماعی و استحاله هویتی جامعه دانستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هفتاد و دو گروه‌ فرهنگي ‌تبليغي حوزه علميه قم در نامه‌اي به رؤساي سه قوه، ضمن بيان اين مطلب که در ماه مبارک رمضان خيل عظيمي از مردم دين‌دار ايران به انجام وظايف ديني خود پرداخته‌اند، حرمت‌شکني نسبت به امور ديني و عادي‌سازي گناه آشکار را پروژه چند‌وجهي دشمن براي گسترش فرهنگ فاسد غربي، تضعيف اعتقادات ديني، حصول يأس در ميان متدينين، ايجاد شکاف اجتماعي و استحاله هويتي جامعه دانستند. 

از منظر نويسندگان و امضا‌کنندگان نامه، نفوذ تفکر ليبراليسم در برخي مسئولان، علاوه بر مشکلات معيشتي، معضلات فرهنگي را بيشتر نموده است» و البته «آنچه در اين ميان، وضعيت فرهنگي و اجتماعي کشور را وخيم و غير‌قابل تحمل کرده، معضل رو به گسترش بي‌حجابي است که از زمان فتنه سال 1401 به بعد تشديد شده است.

در اين نامه، به صورت صريح خطاب به رؤساي سه قوه آمده است:

«از حضرات عالي مي‌خواهيم با نصب‌العين قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري، هر چه سريع‌تر اقدامات جدي و قاطع در مقابله با معضلِ رو به گسترش و هويت‌ستيز بي‌حجابي انجام دهيد. لطفا با توصيه‌هاي بدون عمل، پاسکاري امور و انجام اقدامات موقت و کم‌خاصيت فرصت‌سوزي نکنيد؛ از فضاسازي رسانه‌اي جبهه استکبار نهراسيد که اجراي قانون و جلوگيري از فساد هزينه دارد و البته بي‌تفاوتي و تسليم در برابر هجوم دشمن، هزينه بيشتري خواهد داشت».

متن کامل نامه، به شرح ذيل است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحيم

مسئولان محترم قواي سه‌گانه؛

جناب حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر ابراهيم رئيسي

جناب حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي

جناب آقاي دکتر محمدباقر قاليباف

 سلام عليکم

در روزهاي ماه مبارک رمضان که خيل عظيمي از مردم دين‌دارِ ايران به انجام وظايف ديني خود پرداخته‌اند، متأسفانه در کنار مشکلات اقتصادي، با وضعيت نامناسب فرهنگي کشور مواجهيم و امواج فتنه و تباهی، ساحل فرهنگ کشور را به مخاطره انداخته است. حرمت‌شکني نسبت به امور ديني و عادي‌سازي گناهِ آشکار، پروژۀ چند‌وجهيِ دشمن براي گسترش فرهنگ فاسد غربي، تضعيف اعتقادات ديني، حصول يأس در ميان متدينين، ايجاد شکاف اجتماعي و استحالۀ هويتي جامعه است.

با اين وجود شاهديم دستگا‌ه‌هاي مسئول از انجام وظايف شرعي و قانوني خود به شدت کوتاهي مي‌کنند که بخشي از اين امر، نشأت گرفته از نفوذ تفکر ليبراليسم در ميان برخي مسئولين است: رها‌ کردن فضاي مجازي با وجود تحميل مصائب فراوان بر کشور، عدم نظارت صحيح بر حوزه چاپ و نشر کتب و نشريات، و چراغ سبز براي بازگشت برخي هنرمندان فاسد قبل از انقلاب بدون اظهار ندامت آنان، از جمله شواهد کوتاهي متوليان امور و نفوذ تفکر ليبراليسم در ميان برخي مسئولان است؛ تفکري که هم اقتصاد و هم فرهنگ کشور را از اسلاميت دور کرده و علاوه بر مشکلات معيشتي، معضلات فرهنگي را بيشتر نموده است. سزاوار نيست غالب مردم دين‌‌مدار ايران، علاوه بر مشکلات اقتصادي، شاهد فاصله‌گرفتن کشور از فرهنگ اسلامي و گسترش فرهنگ فاسد غربي باشند.

آنچه در اين ميان، وضعيت فرهنگي و اجتماعي کشور را وخيم و غير‌قابل تحمل کرده، معضل رو به گسترش بي‌حجابي است که از زمان فتنه سال 1401 به بعد تشديد شده است. پرسش ما از متوليان امور و در رأس آنها حضرات عالي به عنوان مسئولان سه قوه اين است که: آيا تمرکز دشمن بر استحاله هويتي، شکاف اجتماعي و دوري مردم از نظام اسلامي از طريق گسترش بي‌حجابي را نمي‌بينيد؟! آيا نمي‌بينيد که کوتاهي صورت گرفته در مقابله با وضعيت بغرنج بي‌حجابي، زمينه فاصله‌گيري جامعه از ايمان و سبک زندگي اسلامي، ايجاد نااميدي در ميان متدينين و شکل‌گيري تنش‌ها و از بين رفتن وحدت اجتماعي مردم شده است؟! اين درحالي است که مقام معظم رهبري مکررا در سخنان خود بر تقويت ايمان ديني، اميد مردم به آينده و وحدت اجتماعي تاکيد کرده‌اند؛ چنانکه در سخنان مهم نوروزيشان، منافع ملي و آينده کشور را وابسته به ايمان و اميد و وحدت مردم دانستند.

تعدد فرمايشات مقام معظم رهبري دربارۀ لزوم مقابلۀ مسئولين با پروژۀ بي‌حجابي و تأکيد ايشان بر اين، بسيار حائز اهميت است. رهبري در طول ساليان گذشته، از جمله يک سال و نيم پس از فتنه 1401 مکرراً به صورت علني و غير‌علني مسأله بي‌حجابي و لزوم جلوگيري از آن را مطرح کردند. در اين ميان، فرمايش اخير ايشان در 15 فروردين در ديدار با مسئولان، حجت را کاملاً بر همه تمام کرد.

بر اين اساس ما جمعي از گروه‌هاي فرهنگي تبليغي حوزه علميه قم، ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته و در حال انجام همه مسئولان کشور و در ادامه مطالبات گسترده مردم در زمينه اصلاح رويکردهاي اقتصادي و فرهنگي بويژه مطالبات حوزويان (و بالاخص بيانيه يک‌سال قبل «مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم» و نيز نامه چند ماه قبل «صد استاد سطوح عالي حوزه علميه قم» به رؤساي سه قوه درباره حجاب)، از حضرات عالي مي‌خواهيم: با نصب العين قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري، هر چه سريع‌تر اقدامات جدي و قاطع در مقابله با معضل رو به گسترش و هويت‌ستيز بي‌حجابي انجام دهيد. لطفا با توصيه‌هاي بدون عمل، پاسکاري امور و انجام اقدامات موقت و کم‌خاصيت فرصت‌سوزي نکنيد؛ از فضاسازي رسانه‌اي جبهه استکبار نهراسيد که اجراي قانون و جلوگيري از فساد هزينه دارد و البته بي‌تفاوتي و تسليم در برابر هجوم دشمن، هزينه بيشتري خواهد داشت.

جمعی از گروه‌های فرهنگي ‌تبلیغی حوزه علميه قم

علاقه مندان برای دریافت متن کامل نامه و اسامی گروه های تبلیغی  اینجا را کلیک کنند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات