۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۷۵۰۰۵۸
نامه ۱۰۰ استاد حوزه به رؤسای قوا:

وضعیت فرهنگی کشور زیبنده نظام نیست/ لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

وضعیت فرهنگی کشور زیبنده نظام نیست/ لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
یکصد نفر از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به سران قوا، جدیت در مقابله با پدیده کشف حجاب بدون توجه به هیاهوی رسانه ای دشمنان را مطالبه کرده و اوضاع فرهنگی کشور را زیبنده جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ندانستند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکصد نفر از استادان سطوح عالی حوزه علميه قم، در نامه‌ای به رؤسای سه قوه خواستار جديت در مقابله با پديده کشف حجاب شدند و وضعیت فرهنگی کشور را شایسته و زیبنده نظام اسلامی ندانستند.
 
در این نامه ضمن اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت و اظهار امیدواری نسبت به تداوم روند کاهشی مشکلات اقتصادی و دعوت نخبگان برای زمینه سازی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از عدم اهتمام مسرولان به مسائل فرهنگی بویژه موضوع مهم حجاب و عفاف به صراحت انتقاد شده است.
 
به باور اساتید امضا کننده این نامه، بی حجابی پروژه ای چند وجهی و مرتبط با عناصر هویتی است که می تواند با هدایت دشمنان و در فرآیند جنبش اجتماعی فمینیستی، به تدریج به وضعیت وخیمی منتهی شود که افزون بر مفاسد دینی و اخلاقی گسترده، کشور را دچار بی هویتی و استحاله نماید.
 
بخش‌هايی از نامه استادان حوزه علمیه قم که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:
 
وضعيت فرهنگی کشور، به هيچ‌وجه شايسته نظام جمهوری اسلامی نيست و فاصله معناداری با کشوری که داعيه‌دار اجرای احکام اسلام است دارد. 
 
در بخش دیگری از این نامه با تاکید بر این که آنچه وضعيت وخيم فرهنگی را تشديد کرده است، معضل رهاشدگی بی حجابی است، آمده است: برداشت اذهان عمومی، عدم اراده جدی حضرات عالی به عنوان سران سه قوه در مقابله با کشف حجاب است. 
 
در ادامه این نامه ادعا شده که بخشی از عدم قاطعيت، به برخی مسئولان، مشاوران و باصطلاح کارشناسانی باز می گردد که دچار التقاط فکری يا تشخيص و مصلحت‌سنجی نابجا و يا ضعف نفس و ترس از فضاسازی مخالفان و دشمنان هستند. 
 
اساتید امضا کننده این نامه تاکید کرده اند: بی حجابی، پروژ‌ه‌‌ای چند وجهی و مرتبط با عناصر هويتی است. اگر به دنبال تحقق «ايران مقتدر» هستيم، بايد بدانيم که اقتدار ايران در سايه «اسلاميت» محقق می شود، نه در پيروی از «سکولاريسم».
 
ما اساتيد سطوح عالی حوزه قم، از جنابان عالی خواستاريم در موضوع مقابله با کشف حجاب، جديت (همراه با تدبير) داشته باشيد. از توصيه‌های بدون عمل، پاسکاری به يکديگر و اقدامات موقت و کم‌خاصيت در اين زمينه پرهيز نماييد. 
 
از فضاسازی رسانه‌ای جبهه استکبار نهراسيد. اجرای قانون و جلوگيری از فساد، البته هزينه دارد. اگر می خواهيم اسلام را پياده کنيم، بايد هزينه بدهيم. به اين فرمايش مقام معظم رهبری توجه اکيد داشته باشيم که فرمودند: «امام در مقابل يک منکر واضحی که بوسيله پهلوی و دنباله‌های پهلوی درکشور به وجود آمده بود، مثل کوه ايستاد [و] گفت بايد حجاب وجود داشته باشد».
 
متن پی دی اف و اسامی اساتید حوزه به سران سه قوا را می توانید  اینجا مشاهده کنید.
حسین عجمی
ارسال نظرات