۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۷۵۴۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

هیچ یک از مراکز علمی و پژوهشی کشور سهم قرآن را ادا نکرده اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم خواستار توجه بیشتر نهادها و مؤوسسات عملی و پژوهشی کشور نسبت به قرآن کریم شد.
حجت الاسلام بهجت پور

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور از اساتید حوزه علمیه قم و پژوهشگر برتر قرآنی در سال 88، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی خود از فعالیت های قرآنی در کشور و همچنین حوزه های علمیه گفت: بحمدلله رویکرد خوبی نسبت به فعالیت های قرآنی در کشور ایجاد شده است اما باید اذعان کرد که هیچ یک از مراکز علمی و پژوهشی کشور سهم قرآن مجید را ادا نکرده اند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیان داشت:با عنایت و توجه مقام معظم رهبری و دولت کریمه، روند فعالیت های قرآنی کشور شکل بهتری به خود گرفته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله های بسیاری وجود دارد و باید سعی کرد با برنامه ریزی مناسب به این موضوع توجه بیشتری بشود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: توجه همگانی به قرآن این بشارت را می دهد که در صورت استفاده از این موقعیت، ظرف مدت کوتاهی بسیاری از ناگفته های قرآن کریم استخراج و در اختیار جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام بهجت پوربا اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت استخراج علوم اننسانی از قرآن تصریح کرد:استخراج مبانی، اصول و قواعد دانش های مختلف علوم انسانی از قرآن کریم، بسیار مهم است و خوشبختانه در این راستا نیز فعالیت های مناسبی شکل گرفته است اما انتظار می رود مجموعه نهادهای علمی و پژوهشی کشور بیشتر به این موضوع توجه کنند.
است.

وی تصریح کرد: البته ما در عرصه فعالیت های عمومی و ترویجی قرآن کریم دچار مشکل کشف روش هستیم و نتوانسته ایم بگونه ای عمل کنیم که جامعه به سمت قرآن حرکت کند.

پژوهشگر برتر قرآنی کشور در سال 88 خواستار توجه بیشتر مراکز فرهنگی و پژوهشی در راستای این موضوع شد و بیان داشت: ما باید بگونه ای برنامه ریزی و جهت دهی کنیم که عموم جامعه به سمت فعالیت های قرآنی حرکت کند.

حجت الاسلام بهجت همچنین در خصوص اثر قرانی خود که به عنوان اثر برتر قرآنی در سال جاری انتخاب شده است اظهار داشت: کتاب تفسیر همگام با وحی که جلد اول آن به چاپ رسیده است، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان اثر برگزیده هیات داوران، رتبه اول این نمایشگاه قرآنی را از آن خود کرد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های کتاب خود تصریح کرد: ما در حوزه فعالیت های قرآنی عموما به سمت کشف محتوای دین رفته ایم و در کتاب تفسیر همگام با وحی سعی شده است که با رویکرد جدید توجه به سمت فهم و تفسیر قرآن کریم حرکت شود.

پژوهشگر برتر قرآنی سال 88 تصریح کرد: وقتی قرآن کریم را با همان شیوه ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است بتوان به جامعه منتقل کرد، متوجه می شویم که چگونه می توان یک محتوای دینی را به بهترین شکل ممکن به مردم انتقال داد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات