۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۵۵۰۱۱
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی در گفت‌وگو با رسا:

قدرت موشکی امروز ایران، نتیجه عمل به توصیه های رهبر انقلاب است

قدرت موشکی امروز ایران، نتیجه عمل به توصیه های رهبر انقلاب است
نماینده مجلس خبرگان رهبری قدرت موشکی امروز ایران را نتیجه راهبرد صحیح رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به توصیه های ایشان در خصوص مقابله دولت های اسلامی با رژیم صهیونیستی، عملیات «وعده صادق» را آغازگر این مقابله دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: عملیات بامداد امروز نیروهای مسلح سبب رفع خطر از کشور شد و امنیت پایدار را آورد زیرا وقتی موجودی به خود جرأت می دهد به سرزمین ما حمله کند، باید گوشمالی داده شود تا کسی دیگر چنین جسارتی نکند؛ کنسولگری در عرف جهانی مانند خاک سرزمین ما است.

وی در ادامه با بیان اینکه این عملیات امنیت کامل ایجاد کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام خود را به بهانه پاسخ تکرار کند، پاسخ ما ده برابر خواهد بود و این مهم به همگان نشان داده شده است. ما عملا نشان دادیم «اگر یکی بزنید، ده تا می خورید» که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، وعده ای حقیقی است. جمهوری اسلامی عملا نشان داد که بمباران کنسولگری مساوی با انهدام یک پایگاه هوایی است. بسیاری از هواپیماهای پیشرفته رژیم در این پادگان هدف نگهداری می شد و حمله به کنسولگری نیز از این پایگاه هوایی صورت گرفته بود.

این استاد حوزه علمیه کرمان علت مؤثر بودن عملیات وعده صادق را عدم عبور هواپیماهای جنگی از آسمان نوار غزه دانست و بیان داشت: در طول 190 روز گذشته این مهم بی سابقه بوده است. این امر نشان می دهد که ما ده برابر یا بیشتر زده ایم. بعید است به خود چنین اجازه ای بدهند که پاسخ دهند اما می دانند که پاسخ ایران نیز ده برابر خواهد بود. این عملیات یک بازدارندگی را ایجاد کرد. کسی جرأت اقدام ندارد با اینکه پایگاه های آمریکایی در منطقه به شدت مجهز هستند اما ما کشتی امریکایی را توقیف می کنیم و کسی جرأت پاسخ ندارد.

وی با بیان اینکه بازدارندگی اسرائیل با گنبد اسرائیل از بین رفت و نشان داد توان مقابله با حجم بالای موشک و پهپاد را ندارد، تأکید کرد: مظلومیت مردم غزه که قدرت ها حاضر نبودند به آن اعتراف کنند، در پی این عملیات مورد توجه همگان قرار گرفت. آن هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده بودند جرأت نمی کنند این حمایت را ادامه داده یا حداقل تقویت کنند مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس که مسیر امن برای کالاهای اسرائیلی درست کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص قطع ارتباط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی و تحریم مسیرهای ترانزیتی و منع صادرات بیان داشت: دولتمردان اسلامی به این توصیه ها گوش نکردند اما از این به بعد تلاش می کنند این رابطه را کم کرده و قطع کنند؛ این عملیات سبب شد این سران اسلامی جرأت کمتری برای عرض اندام به کشورهای کوچک همسایه که سامانه های قوی اسرائیل را ندارند می دهد و باعث می شود از خود پررویی نشان ندهند.

وی با بیان اینکه این عملیات بسیاری از اختلاف نظرهای داخلی را از بین می برد، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشاطی در داخل ایجاد کرد همانند وضعیتی شبیه عملیات فتح المبین و بیت المقدس را من در این عملیات دیدم. وقتی مارش نظامی در آن زمان زده می شد، روح به پرواز در می آمد حتی اگر در عملیاتی پیروزمندانه شهید زیادی تقدیم می شد اما نشاط آور بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با تأکید بر انیکه نباید پس از این عملیات مغرور شد، تأکید کرد: مسائلی در داخل داریم و باید مراقبت کنیم که شیاطین و وسوسه گرها دوباره فعال نشوند؛ باید بر روی مبانی دینی و اسلامی تأکید کنیم زیرا اکنون دنیا ما را راستگو، امین، مستقل و پیشرفته می بیند که ما در عین تحریم ها چنین پیشرفت هایی به دست آوردیم که با تکنولوژی غرب مقابله می کند.

وی در پایان با بیان اینکه تأکید رهبری در تقویت بنیه موشکی کشور سبب خلق عملیات های بزرگ موشکی شده است، خاطرنشان کرد: در طول 45 سال گذشته هر جا به بیانات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب عمل کرده ایم، پیشرفت داشته ایم؛ لازم است به توصیه های ایشان در زمینه تولید و افزایش جمعیت عمل کنیم تا مشکلات خود را کم کنیم.

ارسال نظرات