۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۵۵۵۴
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

دبیرستان علوم و معارف قرآن کریم در کشور تاسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور از تاسیس دبیرستان علوم و معارف قرآن کریم با هدف ترویج آموزه های قرآنی خبر داد.
قرآن كريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام محمد علی راغبی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور امروز در گردهمایی روسای دانشکده های علوم قرانی سراسر کشور که در دانشکده علوم قرآنی شاهرود برگزار شد، از تاسیس دبیرستان علوم و معارف قرآن کریم با هدف ترویج آموزه های قرآنی در کشور خبر داد.

وی افزود: مجوزهای لازم برای تاسیس این دبیرستان اخذ شده است و به زودی اقدامات اجرایی برای راه اندازی آن شروع می شود.

 حجت الاسلام راغبی همچنین از پذیرش دانشجو به روش دانشگاه امام صادق (ع) در دانشگاه علوم قرآنی خبر داد و اظهار داشت: در این روش به دانشجویان خوابگاه رایگان، و سایل کمک آموزشی همچون لب تاپ، کامپیوتر و بن کتاب داده می شود.

ویبا بیان اینکه روسای دانشکده های علوم قرآنی باید تمام تلاش خود را در راستای رسیدن به وضعیت مطلوب در کشور به کار بگیرند افزود: در تلاش هستیم تا سال آینده ردیف بودجه مستقل جهت افزایش بودجه این دانشگاه بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: در این زمینه نیز تا کنون رایزنی های فراوانی بامسؤولان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

حجت الاسلام راغبی تصریح کرد: دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم سعی دارد تا از توانمندی های دانشکده های قرآنی در سراسر کشور جهت تقویت خود آنها در بحث های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کند.

وی گفت: توقعات و انتظارات مسؤولان از دانشکده های علوم قرآنی بالا است و وظیفه ای نیز که بر عهده این دانشکده ها گذاشته شده منحصر به فرد و وظیفه سنگینی است.

حجت الاسلام راغبی با تاکید بر پرداختن به امور فرهنگی در دانشکده های علوم قرآنی اظهار داشت: در بعضی از دانشکده ها طبق پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه، روحانیان مسؤولیت امور فرهنگی را جهت اقامه نماز و کارهای فرهنگی برعهده خواهند گرفت و به همبن منظور تا سال آینده تمامی دانشکده ها از نعمت روحانی در این بخش برخوردار خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از روسای دانشکده های قرآنی کشور خواست که با جدیت و تلاش با نگاهی به گذشته دانشکده و در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت های موجود برای آینده برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام راغبی در پایان خاطر نشان کرد: همه مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآنی و روسای دانشکده ها در سراسر کشور باید تلاش کنیم تا دانشگاه علوم قرانی را به جایگاه اصلی خود رسانده و تمامی کانون ها و دارالقران ها به این مرگز وصل و از آن تغذیه کنند.

در این جلسه روسای دانشکده های علوم قرآنی شهرستانهای زاهدان، خوی، ملایر، مراغه، میبد، مشهد، آمل، زابل، شیراز، تهران، قم، کرمانشاه وبجنورد حضور داشتند.

گفتنی است، هم اکنون 14 دانشکده علوم قرآنی در 13 استان کشور با بیش از سه هزار دانشجو در هشت رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت هستند./960/پ202/ص

ارسال نظرات