۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۵۵۸۳۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دانشگاهیان به مسئله «جهاد علمی» توجه داشته باشند

دانشگاهیان به مسئله «جهاد علمی» توجه داشته باشند
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه جهاد علمی یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است، گفت: دانشگاهیان باید این موضوع را مورد توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست مجری طرح جهاد علمی ستاد کل نیرو‌های مسلح در دانشگاه کاشان گفت: جهاد علمی یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است.

وی به لزوم تامین سرمایه اولیه و واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود را دو مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: جهاد علمی یکی از توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب در گام دوم انقلاب است که دانشگاهیان باید این موضوع را مورد توجه داشته باشند.

سرهنگ اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیزدر این نشست ارتباط این مجموعه با دانشگاه را مثبت دانست و افزود: با حمایت‌های این دانشگاه از جشنواره فردخت با رویکرد پوشش اسلامی می‌طلبد از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر استفاده شود.

وی به ایجاد معاونت علمی و پژوهشی، دفتر پژوهش، و دفتر نخبگان بسیج در ناحیه مقاومت بسیج کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جنگ نرم دشمن و فضای سایبری و رسانه ای، امید است با تعاملات با دانشگاه بتوانیم نقش مهمی را در زمینه مواجهه با دشمن ایفا نمائیم.

عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه گفت: انجام عملیات افتخار آمیز وعده صادق، قدرت ایمان، اراده و توان علمی و فناوری جمهوری اسلامی را به مردم دنیا نشان داد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بخشی مهمی از اعتبار جهانی جمهوری اسلامی مدیون دانشگا‌ها می‌داند، افزود: دشمن به دنبال تضعیف دانشگاه‌ها است، چرا که علم و دانش سبب عزت و اقتدار است و مسیر پیشرفت علم و فناوری در دانشگاه‌ها باید با قدرت و قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

کتابی ایجاد طرح جهاد علمی در مجموعه نیرو‌های مسلح را مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها توجه به حل مشکلات است که امید است اعضای هیات علمی با استفاده از ظرفیت طرح جهاد علمی بتوانند در رفع نیاز‌ها و حل مشکلات کشور مشارکت کنند.

رئبس دانشگاه کاشان به بیش از ۹ هزار دانشجو و ۳۱۰ عضو هیات علمی در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: افتخارات دانشگاه کاشان مدیون تلاش و توان علمی اساتید و دانشجویان و یاوران علمی است.

وی به حضور ۲۸ پژوهشگر دانشگاه در جمع دو درصد پراستناد جهان و حضور ۷ استاد دانشگاه در جمع دانشمندان در استان یک درصد بین المللی اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان در نظام‌های مختلف بین المللی رتبه‌های برتر را از جمله رتبه چهارم در بین دانشگاه‌های جامع در نظام رتبه بندی تایمز و کسب رتبه نخست در نظام رتبه بندی گرین متریک بین تمام دانشگاه‌های کشور است.

کتابی همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان را یکی از افتخارات منطقه کاشان دانست و اظهار داشت: سال گذشته پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در بین ۴۵ پارک علم و فناوری سراسر کشور، رتبه چهارم را بر اساس اطلاعات سامانه جریان اقتصادی نوین کسب کرد.

دکتر کتابی ارتباط دانشگاه با صنعت را یکی از رویکرد‌های اصلی این دانشگاه دانست و ابراز داشت: حجم قرارداد‌های دانشگاه با صنعت در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۷ برابر شده که امید است تا با ارتباط با طرح جهاد علمی ستاد کل نیرو‌های مسلح، میزان حجم قرار داد‌ها افزایش یابد.

در این نشست دکتر قاسمی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان نیز گزارشی از میزان حجم قرارداد‌های این دانشگاه با موسسات و شرکت‌ها ارائه کرد و افزود: حجم قرارداد‌ها در سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که این میزان به ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات