۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۵۵۸۷۳
آیت الله خاتمی:

دشمنان انقلاب را براساس اصول قرآنی تنبیه می کنیم

دشمنان انقلاب را براساس اصول قرآنی تنبیه می کنیم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق نتیجه عملکرد رژیم صهیونیستی در گذشته بود، گفت: آنها زدند و ما محکم‌تر زدیم، اگر دوباره بخواهند این غلط را تکرار کنند، سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،  آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه و سفارش امیر مؤمنان به تقوای الهی، گفت: مولا سفارش می‌کنند که نعمت‌های خدا را شاکر باشید «آلَاء» را تفسیر به نعمت‌های معنوی و «نَعْمَاء» را تفسیر به نعمت‌های مادی کردند، مومنین و مومنات و نمازگزارن نماز جمعه باید بر داده‌های ذات مقدس ربوبی شاکر باشیم و فراوان شکر او را به جا بیاوریم. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه خداوند ارحم الراحمین است اما در جای خود مجازات و حسابرسی هم دارد، عنوان کرد: انتقام خداوند غیر از انتقام بشر است، انتقام بشر برای آن است که دل خنک شود، اما انتقام خداوند مجازات او است.

وی با بیان اینکه ۵ بار خداوند به صفت «اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ» وصف شده است، افزود: در قرآن ۱۷ بار واژه انتقام آمده است؛ بخشی از انتقام‌ها، انتقام‌هایی است که از سوی دشمن گرفته می‌شود، ولی بسیار زیادی از آنها انتقام‌های خداست.

آیت الله خاتمی ادامه داد: قرآن در سه آیه تاکید صریح می‌کند که «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ»، تحقیقاً تردید نکنید که ما به حساب مجرمان می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم؛ سوره سجده آیه ۲۲ سوره، زخرف آیه ۴۱، سوره دخان آیه ۱۶. ما انتقام می‌گیریم.

تنبیه رژیم صهیونیستی برگرفته از اصول و قوانین قرآنی بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آنچه را که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد را براساس فرامین قرآنی برشمرد و ابراز کرد: تنبیه رژیم غاصب اسرائیل کار الهی بود، کاری که بر اساس قرآن صورت گرفت. 

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: بخشی از این حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق مربوط به گذشته است، آنها زدند و ما محکم‌تر زدیم و یک بخش دیگر آن نیز مربوط به آینده است و آنچه مربوط به آینده است، این است که اگر دوباره بخواهند این غلط را تکرار کنند، سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام ما نظامی قرآنی است و ما قرآنی عمل خواهیم کرد، تصریح داشت: ما نظامی برخاسته از اسلام ناب محمدی هستیم و براساس فرامین کتاب و سنت اسلامی عمل خواهیم کرد، حتی عملیات تنبیهی نیز در چارچوب قوانین اسلام صورت گرفت و تنها به دنبال تنبیه بودیم نه اینکه همانند آنها آدم کشی راه بیندازیم و ناجوانمردانه بجنگیم.

نیروهای مسلح؛ بازوان پرتوان ملت

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته نیروهای مسلح این نیرو را بازوان پرتوان ملت دانست و گفت: مولا امیرالمؤمنین، پنج تعبیر را در رابطه با نیروهای مسلح در عهدنامه مالک اشتر دارند، یک، نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت‌اند و نخواهند گذاشت که دشمن کمترین تعرضی به ملت داشته باشد.

وی ادامه داد: دو، نیروهای مسلح «زَین الوُلاةِ» (زینت زمامداران‌اند)؛ دیدید که چه تعابیر زیبایی رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته راجع به نیروهای مسلح داشتند. سه، این‌ها مایۀ عزت دین‌اند؛ عزت نظام اسلامی، عزت دین است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چهارم، نیروهای مسلح «سُبُل الأَمن» هستند؛ اگر این‌ها نبودند و با داعش نمی‌جنگیدند، اگر حاج قاسم ما نبود و با داعشی‌ها نمی‌جنگید، ما باید با آن‌ها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم، اگر دانشگاه ما، حوزه علمیۀ ما، آموزش و پرورش ما، کشاورزی ما و...، همه چیز با آرامش اداره می‌شوند، در سایه خدمات این عزیزان است.

 

دشمنان انقلاب را براساس اصول قرآنی تنبیه می کنیم

 

مسئله امنیت رکن و زیربنای همه توسعه‌ها است

وی با اشاره به پنجمین تعبیر اضافه کرد: مردم نیاز به این عزیزان دارند که به آن‌ها خدمت کنند، مسئله امنیت رکن و زیربنای همه توسعه‌ها است، اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند، امنیت است. این افتخاری برای نیروهای مسلح ما است که چنین تعابیری را مولا در رابطه‌شان داشته باشد. جداً تمام نیروهای مسلح ما، شایسته تقدیر و تکریم‌اند؛ ارتش ما، سپاه ما، نیروی انتظامی ما، وزارت دفاع ما و بسیج ما، بحمدالله این ویژگی‌های ذکر شده مولا علی را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران بیان کرد: کارتر می‌گوید ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه کردم، تعدادی هواپیمای نظامی، ۲۰ بالگرد حامل موتورسیکلت‌ها و جیپ های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل فرستادم، هیچکس هم نمی‌دانست، عملیات شروع شد و استارت عملیات را زدند؛ هواپیما سقوط کرد و عملیات این‌ها را ناکام گذاشت.

فرمایشات حضرت آقا دستورالعمل اجرایی است

آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد، مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آنها هستند و اگر حال این جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید. 

وی افزود: حضرت آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است، به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و بایدهای آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید، فرمایشات حضرت آقا وعظ و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

نتیجه200 روز مقاومت مردم غزه؛ بیداری وجدان های خواب رفته دنیا بود

آیت الله خاتمی ماجرای غزه را جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت قلمداد و اظهار کرد: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخاسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد. 

وی در پایان گفت: استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات