۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۵۶۳۲۰

ماجراهای گل آقا و شهید رجایی

ماجراهای گل آقا و شهید رجایی
از مهمترین فعالیت‌های سیاسی کیومرث صابری پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور در دفتر روابط عمومی نخست‌وزیری در دوران شهید رجایی بود. سید محمد صدر از اعضای دفتر نخست‌وزیری در آن سال‌ها در خاطرات خود روایت‌های جالبی از ماجراهای گل آقا و شهید رجایی دارد.

کیومرث صابری فومنی مشهور به گل آقا روزنامه‌نگار و و طنزپرداز مشهور در 11 اردیبهشت 1383 دار فانی را وداع گفت.
از مهمترین فعالیت‌های سیاسی کیومرث صابری پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور در دفتر روابط عمومی نخست‌وزیری در دوران شهید رجایی بود. سید محمد صدر از اعضای دفتر نخست‌وزیری در آن سال‌ها در خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است روایت‌های جالبی از ماجراهای گل آقا و شهید رجایی دارد.

صدر در بخشی از خاطرات خود می‌گوید: « حقیقتا جو بسیار سنگین و اعصاب خردکنی در زمان نخست‌وزیری شهید رجایی حاکم بود چون مشکلات مملکت از یک طرف و مسائل جنگ و فشارهای سیاسی و همه جور از طرف دیگر و در نهایت توهین‌هایی که آقای بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور به ایشان می‌کرد... در این شرایط انصافا وجود گل آقا یا آقای کیومرث صابری در آن زمان در دفتر روابط عمومی [نخست‌وزیری] شهید رجایی خیلی غنیمت بود و واقعا نعمت بسیار بزرگی بود. به خاطر اینکه گل آقا در درجه اول یک شخصیت فرهنگی بود که البته مسائل سیاسی را هم خوب درک می‌کرد . در عین حال بسیار به شهید رجایی نزدیک بود چه به لحاظ دوستی و رفاقت و همفکری و چه به لحاظ سنی... شوخی می‌کرد با شهید رجایی. حتی جوک می‌گفت برای شهید رجایی.
خیلی از این نظر نعمت بود و آن زمان هایی که فشار به حد انفجار میرساند واقعا شهید رجایی رو گل آقا به داد ایشان میرسید و ... با آن ملاحت ها و خوشمزگی‌ها ... آرامش را به شهید رجایی هدیه می‌کرد.»

ارسال نظرات