۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۵۶۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

امام خمینی به خوبی نقش ولایت را در بین جوانان تبیین کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام راحل تنها فردی بود که توانست نقش ولایت را در بین جوانان تبیین کنkد، گفت: ایشان توانستند جوانانی مقاوم، تکامل یافته و جبهه ساز در مقابله با عوامل طاغوت تربیت کنند.
ولايت فقيه
حجت الاسلام سید حسن سعیدی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در اولین یادواره 515 شهید اصناف استان مازندران که در ساری برگزار شد، با اشاره به اخلاص و مقام ‌معنوی شهدای خطه مازندران ‌افزود: شهدای اصناف استان بیش از این تعدادی است که مورد تجلیل قرار گرفته‌اند که باید با کمک دستگاه های مرتبط دیگر شهدای این بخش شناسایی شوند تا شاهد مجالس باشکوه‌تر در این خصوص باشیم.

وی تصریح کرد: امام راحل درباره با مطالعه وصیت نامه شهدا تأکید داشتند و فرمودند، شهدا حامیان ولایت بوده و بازماندگان باید با خون و جان خود مانع از تضعیف شدن ‌ولایت در جامعه اسلامی باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه، صیانت از ولایت را وظیفه همگان دانست و ابراز داشت: هیچ گونه عذر و بهانه ای در این خصوص پذیرفتنی نیست و ولایت مهندسی بشریت است و ولایت تنها اصلی است که انسان را به رشد و سعادت می‌رساند.

وی افزود: تنها کسانی که توانستند بشریت را بشناسند و به اصل ولایت اهمیت دهند؛ ائمه اطهار‌(ع) بودند که با تکیه بر همین اصل دین مبین اسلام را ترویج دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه‌ یادآور شد: علم، مکاتب و احزابی که فاقد روح باشند، نمی‌توانند معرفت و کمال حقیقی را به وجود آورند.

حجت الاسلام سعیدی‌ با بیان این که امام راحل تنها فردی بود که توانست نقش ولایت را در بین جوانان تبیین کنند، خاطر‌نشان کرد: ایشان توانستند جوانانی مقاوم، تکامل یافته و جبهه ساز در مقابله با عوامل طاغوت تربیت کنند.

وی‌ هنر امام راحل را در روحیه استقلال‌طلبی جوانان تأثیر‌گذار دانست و خاطر‌نشان کرد: ‌اکنون ما شاهد افزایش ارزش‌های مسلمانان هستیم و با نبوغ و بلوغ فکری جوانان در عرصه‌های علمی شاهد پیشرفت 150 برابری علم و تکنولوژی روز دنیا هستیم./950/پ202/س

ارسال نظرات