۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۵۶۸۹۵
گزارش رسا از دیدارهای رییس جمهور با علما؛

حمایت و قدردانی مراجع تقلید از دولت و تاکید بر حل مشکلات معیشتی

حمایت و قدردانی مراجع تقلید از دولت و تاکید بر حل مشکلات معیشتی
آیت الله رئیسی در دومین سفر به استان قم در دیدار با مراجع تقلید به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته در مواجهه با مشکلات و دشواری‌های اداره کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرهای استانی به شهر مقدس قم، در روز پنج شنبه و جمعه ضمن افتتاح طرح های مصوب شده سفر اول و تصویب مصوبات جدید با مراجع تقلید و اعضای جامعه مدرسین دیدار و گفتگو کرد.

حمایت و قدرانی مراجع تقلید و تاکید بر حل مشکلات معیشتی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: 

اجارۀ مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مسألۀ مسکن و اجاره بهای سنگین را از مشکلات مهم مردم برشمرد و افزود: اجارۀ مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می کند که دولت باید این مسأله را کنترل کرده و راهکاری برای آن بیابد چراکه مسکن نقش مهمی در رضایت مردم دارد.

این مرجع تقلید نوسانات نرخ ارز را نیز یکی دیگر از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: این نوسانات بر اقتصاد کشور تأثیر می گذارد و دولت باید نسبت به تأثیرگذاری آن در مسائل اقتصادی برنامه ریزی داشته باشد.

حمایت و قدرانی مراجع تقلید و تاکید بر حل مشکلات معیشتی

حضرت آیت الله نوری همدانی:

اقتصاد و معیشت مردم در سختی بسیار است

آیت الله نوری همدانی گفت: اینکه شما شبانه روز خدمت می‌کنید و با اخلاص در حال فعالیت هستید شکی نیست؛ اما امروز اقتصاد و معیشت مردم در سختی بسیار است و هر کجا قدم می‌گذارید مردم‌ از گرانی و سختی زندگی می‌گویند. بر این اساس باید توجه کرد که همه فعالیت ها برای رفاه مردم‌ باشد، خصوصاً فرهنگ و اقتصاد؛ باور داشته باشیم ستون دین همین مردم هستند.

وی پایین بودن ارزش پول ملی را یک مشکل اساسی دانست و اظهار کرد: امیدوارم با تلاش شما که انصافا هم مشغول خدمت هستيد و با سابقه ای که از شما سراغ دارم میدانم تلاش شما این است که این مشکلات را حل کنید و ما هم دعا می‌کنیم با همان اخلاص برای خدمت به نظام و انقلاب و مردم موفق باشید و این خدماتی که انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنید.

حمایت و قدرانی مراجع تقلید و تاکید بر حل مشکلات معیشتی

حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

تاکید آیت الله شبیری زنجانی بر تقویت معیشت مردم

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم دعا کرد.
 
رئیس جمهور نیز در این دیدار گرم و صمیمی ضمن تشکر از توجهات حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی نسبت به دولت مردمی و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد.
 
حمایت و قدرانی مراجع تقلید و تاکید بر حل مشکلات معیشتی
 
حضرت آیت الله سبحانی:
 
بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم‌زا و سرعت در ساخت مسکن را در دستور کار قرار دهید
 
حضرت آیت الله سبحانی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی آیت الله  رئیسی را نمود برجسته این تلاش‌ها توصیف و تصریح کرد: تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدیدها به فرصت سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید، خواستار توجه بیشتر به مسائلی از جمله بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد.

حمایت و قدردانی مراجع تقلید از دولت و تاکید بر حل مشکلات معیشتی

آیت‌الله جوادی آملی:
عملیات وعده صادق همراه با عقلانیت بود
حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار با آیت الله رئیسی ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها تاکید کرد.
 
همچنین حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از بیانات خود، عملیات غرورآفرین وعده صادق را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد.

حمایت و قدرانی مراجع تقلید و تاکید بر حل مشکلات معیشتی

حضور رئیس‌جمهور در جلسه جامعه مدرسین

رئیس جمهور در جلسه جامعه مدرسین به تشریح اقدامات دولت در عرصه های مختلف پرداخت و گزارش جامعی از فعالیت ها و برنامه های دولت خدمت علما و اعضای جامعه مدرسین ارائه کرد.

رییس جمهور حضور در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع و علما و اعضای جامعه مدرسین و بهره مندی از رهنمودهای آنان را فرصتی مغتنم برای دولت دانست و از حمایت های آنان قدردانی کرد.

وی همچنین به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته در مواجهه با مشکلات و دشواری‌های اداره کشور در آغاز به کار دولت مردمی و دستاوردهای دولت از جمله در زمینه‌های مهار شیوع گسترده کرونا، مهار و کاهشی شدن نرخ تورم، نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی، تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل، احیای روابط و تجارت خارجی با محوریت تقویت تعاملات با کشورهای همسایه، مسلمان و همسو و تلاش برای ارتقای امید، اعتماد و سرمایه اجتماعی پرداخت.

ارسال نظرات