۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۴۷۹
آیت الله رئیسی:

مردم انتظار دارند تحولی در اقتصاد و معیشت آنان رخ دهد

مردم انتظار دارند تحولی در اقتصاد و معیشت آنان رخ دهد
رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: مردم انتظار دارند با اولویت بندی مسائل مهم اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی، تحولی در اقتصاد و معیشت آنان رخ دهد.

به گزارش سرویس سیاسی  خبرگزاریی رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر اجرای اقدامات اثر گذار برای ثبات در بازار و کنترل قیمت و تامین مواد اولیه مورد نیاز تاکید کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ضمن اصلاح فرایندها برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

وی با تاکید بر همکاری همه اعضای دولت به ویژه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات اقتصادی از وزرای مربوطه و دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خواست طرح‌ها و برنامه‌های تحولی را با مشارکت صاحبنظران و فعالان اقتصادی تهیه و پس از تصویب، ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

رییس جمهور همچنین به معاون اول ماموریت داد سامانه جامع تجارت را در یک زمان بندی مناسب پیگیری و  به نتیجه برساند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دولت ناظر اصلی در بازار است و مردم انتظار دارند با اولویت‌بندی مسائل مهم اقتصادی و با تلاش شبانه‌روزی، تحولی در اقتصاد کشور و معیشت آنان، به صورت ملموس رخ دهد.

در این جلسه موضوع «سیاست تجاری و ارزی» و «راه‌های افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی» مورد بررسی قرارگرفت. براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش صادرات غیرنفتی از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده که لازمه آن اصلاح ساختار و مقررات صادراتی و افزایش سبد کالاهای دانش‌بنیان، پیشرفته و اشتغال‌زا در صادرات و نیز تقویت بازارچه‌های مرزی است.

در این جلسه همچنین برای اجرایی شدن این طرح‌ها، ۱۴ پروژه زیرساختی و نیز مسیرهای ویژه تجاری بین ایران و کشورهای هدف بررسی و الزامات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظرات