۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۵۷۰۵۹
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله رئیسی در فضایی صمیمی به دغدغه های مراجع و حوزویان پاسخ داد

آیت الله رئیسی در فضایی صمیمی به دغدغه های مراجع و حوزویان پاسخ داد
آیت الله رجبی با بیان اینکه از مهمترین نگرانی های مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی دغدغه‌های فرهنگی و دینی جامعه است، تصریح کرد: آیت الله رئیسی در فضایی صمیمی توضیحاتی از وضعیت موجود و موانع را ارائه داد و از اقداماتی که تا کنون برای حل مشکلات فرهنگی صورت گرفته، سخن گفت.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای سفر دو روزه رئیس جمهور به استان قم گفت: سفرهای استانی دارای برکاتی است زیرا زمانی که مسؤولان از نزدیک مشکلات و نیازهای استان را مشاهده می کنند و با خود مردم ارتباط داشته باشند بهتر می توانند برای مشکلات آن استان تصمیم گیری کنند.

سفرهای استانی سبب ایجاد ارتباط عاطفی مثبتی میان مردم و مسؤولان خواهد شد

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی جلسات و دیدارهای متعددی با مسؤولان و مردم قم داشتند، تصریح کرد: مردم و مسؤولان شهری نیازها و مشکلات شهر قم را مطرح کردند و دولتمردان از نزدیک مسائل و مشکلات این شهر را مشاهده کردند، از این رو زمانی که مردم، مسؤولان در جمع خود و در خدمت به خود مشاهده می کنند، نوعی ارتباط عاطفی مثبت میان مردم و مسؤولان به وجود می آید. 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت سبب می شود که مردم با نشاط تر و امیدوارانه تر فعالیت های اقتصادی و معیشتی خود را ادامه دهند، ابراز کرد: ارائه میزهای خدمت در سفرهای استانی سبب می شود که مشکلاتی که تا کنون در پیچ و خم اداری بوده پرشتاب تر جلو برود و موانع اداری برطرف شود.

وی از دستاوردهای سفرهای استانی دولتمردان را رشد و پیشرفت فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: افتتاح پروژه های مسکن ملی که نیمه کاره مانده بود در این سفر و به همت مسؤولان شهری افتتاح شد و شتابی در انجام کارهای عمرانی و معیشتی شهر قم صورت گرفت.

آیت الله رئیسی در فضای صمیمی توضیحاتی به دغدغه های مراجع و حوزویان ارائه داد

حضور میدانی دولتمردان سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان می شود

آیت‌الله رجبی با اشاره به اینکه در فضای مجازی که از سوی دشمنان نظام مدیریت می شود بسیار سیاه نمایی علیه نظام و دولت صورت می گیرد، تصریح کرد: زمانی که دولتمردان و مسؤولان از نزدیک واقعیت ها را برای مردم تبیین می کنند جلوی این توطئه دشمنان گرفته خواهد شد و القای یأس آفرینی و ناامیدی مردم که دشمنان ما در پی آن هستند خنثی خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: متاسفانه در فضای رسانه ای و خبری شایعاتی منتشر می شود؛ اما زمانی که مسؤولان زوایای آن را شفاف سازی می کنند، شایعات غلطی که ریشه آن دشمنان نظام هستند برطرف خواهد شد و مردم نیز به فعالیت های دولتمردان امیدوارتر خواهند شد.

آیت الله رئیسی در فضای صمیمی توضیحاتی به دغدغه های مراجع و حوزویان ارائه داد

دغدغه های فرهنگی و دینی جامعه؛ نگرانی مراجع و حوزویان

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در این سفر دیدارهایی صمیمی با روحانیت، مراجع تقلید و اعضای جامعه مدرسین داشتند، تصریح کرد: نظام ما براساس تحقق فرهنگ دینی صورت گرفته است؛ از این رو مهمترین نگرانی های مراجع تقلید و حوزویان دغدغه های فرهنگی و دینی جامعه بوده که در این عرصه به دولتمردان پیشنهادات و انتقادات از سوی شخصیت های حوزوی مطرح شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار کرد: آیت الله رئیسی در فضای صمیمی توضیحاتی از وضعیت موجود و موانع را ارائه داد و از اقداماتی که تا کنون برای حل مشکلات فرهنگی صورت گرفته یا رسانه ای نشده یا دستگاه اطلاع رسانی خوب تبیین نکرده، سخن گفت و همچنین رئیس جمهور از پیشنهادات شخصیت های شاخص حوزوی استقبال گرمی را انجام داد و بیان کرد که این مسائل به بهترین وجه مرتفع خواهد کرد.

آیت الله رئیسی در فضای صمیمی توضیحاتی به دغدغه های مراجع و حوزویان ارائه داد

جهش و رونق تولید؛ بهترین راهکار برای حل مشکلات معیشتی

آیت الله رجبی با بیان اینکه مشکلات معیشتی یکی از مسائلی بود که در این دیدارها مطرح شد، بیان کرد: رئیس جمهور راهکارهای مختلفی که برای حل این معضل را در دستور کار خود قرار داده، تبیین کرد و گفت که مهمترین راهکار حل مشکلات معیشتی مردم در واقع رونق و جهش تولید است و عزم دولت سیزدهم این است که به بهترین وجه آن را اجرا کنند که شاید کوتاه مدت نتایج ملموس نباشد؛ اما از نظر کارشناسان در میان مدت اثر گذار خواهد بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن تقدیر از زحمات آیت الله رئیسی و دولتمردان، گفت: به نظر بنده باید دولتمردان مسیر جهش تولید را جدی پیگیری کنند و اقداماتی در این عرصه برای حل مشکلات معیشتی انجام بگیرد که ثمره آن زودتر در بطن و زندگی مشاهده شود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات