۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۵۷۳۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

بیش از هزار مسجد در گلستان مرمت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان از مرمت و بازسازی 1200 باب مسجد در استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد ناصر انتصاری، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که برای تعمیر، مرمت و ساخت این مساجد امسال، مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است، گفت: با این اعتبار تخصیصی یک هزار و دویست مسجد در گلستان مرمت و بازسازی می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 2500 مسجد اهل سنت و شیعه ثبت شده در استان افزود: بر خلاف آنچه در اذهان عمومی رواج دارد اوقاف عهده‌دار مدیریت مساجد است و هیأت امناهای مساجد امین اوقاف هستند و تمامی وجوه مساجد با نظر اوقاف و توسط هیأت امنا هزینه می شود، به نوعی می توان گفت؛ هیأت‌های امنا نیروهای غیر رسمی اوقاف هستند.

وی از ساماندهی هیأت امنای مساجد استان با تشکیل کمیسیون تعیین صلاحیت هیأت امنای مساجد و اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: ساماندهی هیأت امنا با نگاه جوان‌گرایی از وظایف و برنامه‌های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در سال جاری بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در سال آینده با برگزاری همایش هیأت امنای مساجد در استان، هیأت امنای مساجد با رویکرد جوان گرایی و جایگاه مسجد در مسائل مختلف اجتماعی و عبادی ساماندهی خواهند شد و در صورت داشتن هیأت امنای فعال و پر تلاش، مساجد ما نیز فعال خواهند شد.

وی با اظهار تأسف از این که مساجد ما از جوان گرایی دور شده اند، تأکید کرد: مساجد به تعبیر امام راحل سنگر ماست و این سنگر وظیفه دفاعی در برابر تهاجم دشمنان و برنامه ریزی برای حمله دشمن دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات