۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۵۷۵۹۲

نبراس؛ مجمعی نخبگانی به وسعت یک شهر

نبراس؛ مجمعی نخبگانی به وسعت یک شهر
مجمع نبراس یکی از تشکل‌هایی است که به همت اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را از پاییز سال گذشته آغاز کرده است و اهداف بلند مدت و بنیادی در خود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نشست نبراس، روز‌های گذشته به همت اداره بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی تهران با دختر خانم‌های نوجوان در شهر تهران برگزار شد؛ بنفشه فارسی، مسئول نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی تهران در گفتگویی با اشاره به نبراس و معنی آن گفت: نبراس به معنی مصباح و چراغ هستش که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند مانند یک چراغ باشید و اطراف خود را روشن کنید؛ به این موضوع هم در بحث جهاد تبیین میتوان خیلی جدی نگاه و توجه کرد و هم در فضای نخبگانی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در این نشست‌ها جمعی از نخبگان علمی، اجتماعی و فرهنگی جامعه حضور دارند؛ نخبه را نه به معنای صرفا علمی، بلکه به معنی صاحب اثر و تاثیرگذار تعریف کردیم؛ افرادی که توانستند در جمع‌هایی که حضور دارند، امور را به دست بگیرند و شاخص باشند.

فارسی درباره نحوه انتخاب و حضور افراد در نبراس عنوان کرد: انتخاب افراد از بین مجموعه‌های مردمی مانند مساجد، مدارس، کانون‌های فرهنگی و... صورت گرفته است؛ پس از انتشار فراخوان و جذب افراد، حدود ۸۰ نفر از افراد جذب اولین نشست نبراس شدند که در این نشست درباره کلیت نبراس و نقش آن در تمدن نوین اسلامی صحبت کردیم؛ وی ادامه داد: پس از اولین نشست، نفراتی که جذب شده بودند، نفرات دیگری را همراه خود آوردند و جمعیت نبراس به حدود ۳۰۰ نفر رسید.

مسئول نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی تهران درباره اهداف نبراس اظهار کرد: هدف ما این است که نفرات در عرصه‌های مختلف با توجه به فعالیت‌ها و تخصصی که دارند دسته بندی می‌شوند که قرار است نفرات در این جمع هم خودشان توانمند شوند و هم نفراتی شبیه خودشان را شناسایی و به توانمند سازی آنان کمک کنند و هر کدام از این افراد قرار است به نفراتی تبدیل شوند که نفرات زیادی را تحت تاثیر قرار میدهند و قرار است هر کدام از این گروه‌ها به حلقه‌های میانی در سطح شهر تهران تبدیل شوند و آینده این افراد جایی است که هر کدام از این افراد میتوانند در فضایی که فعالیت می‌کنند، می‌توانند تبدیل به اثرگذارترین‌ها شوند.

فارسی با اشاره به ساز و کار فعالیت این مجموعه در سطح شهر تهران عنوان کرد: در چارتی که طراحی شده است، در سطح شهر تهران که ۲۲ منطقه وجود دارد، ۲۲ مسئول عرصه داریم که در هر منطقه ۴ مسئول محله نیز در کنار مسئولین عرصه فعالیت میکنند که جمعا ۱۱۰ نفر، مشغول مدیریت عرصه هستند و در کنار این افراد ممکن است هزاران نفر در زمینه‌های مختلف ورود و خروج داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت حرکت در راستای جهاد تبیین افزود: برای همه عرصه‌ها ۲ اتفاق باید رخ دهد؛ یکی اینکه افراد از نظر مبنای فکری باید با هم شباهت داشته باشند؛ مسئله دیگر اینکه افراد باید روایتگر خوبی از جریانی که رقم میزنند باشند؛ مسئول نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی تهران تصریح کرد: برای نبراس ۱۲ گام تعریف شده است که در حال حاضر در گام دوم این مراحل هستیم.

ارسال نظرات