۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۵۷۸۷
آیت الله نوری همدانی:

همه باید قدردان و حافظ انقلاب اسلامی باشیم / ولایت فقیه شعاعی از امامت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: همه باید قدردان و حافظ این نعمت بزرگ باشیم و بدانیم که انقلاب زمینه ساز قیام حضرت ولی عصر(عج) است.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردمی در سخنانی به بررسی علل عقب ماندگی مسلمانان در طول تاریخ پرداخت و گفت: قبل از پیروزی انقلاب، مردم دچار فقر مادی و فرهنگی بودند اما به برکت پیروزی انقلاب مردم به خودباوری رسیده اند و جوانان ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای فراوانی را کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگ الهی است تصریح کرد: همه باید قدردان و حافظ این نعمت بزرگ باشیم و بدانیم که انقلاب زمینه ساز قیام حضرت ولی عصر(عج) است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب، بر ضرورت توجه بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به اندیشه های این یار سفر کرده تاکید کرد و گفت: امام راحل با اخلاص، شجاعت و تدبیری که داشتند در برابر تمام قدرت های استکباری و استبدادی ایستاده و با همراهی مردم انقلاب را به پیروزی رساندند و جامعه بویژه جوانان باید به اندیشه های الهی و سیاسی ایشان توجه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی، بیداری ملت های آزاده را مدیون انقلاب دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران محرومان و مستضعفان را بیدار، و مستکبران را مستاصل و هیمنه آنها را درهم شکسته است.

این مرجع تقلید حاکمیت ولایت فقیه و ارزش های اسلامی را از جمله مهم ترین دستاورد های معنوی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم حق شناس و بیدار ایران امروز صدایی را که از حلقوم ولی فقیه می شنوند، همان ندایی است که از حلقوم مبارک پیامبر(ص) و ائمه بیرون می آمد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را شعاعی از امامت دانست و تاکید کرد: بر اساس تعالیم غنی اسلامی در راس حکومت باید نبی، امام و یا ولی فقیه حاکم باشد و غیر از این هر حکومتی نامشروع است.

وی با اشاره به نقش مردم درانقلاب اسلامی بر ضرورت قدرشناسی از مردم تاکید کرد و گفت: مردم ایران همیشه و در هر هنگام که لازم بوده در صحنه حاضر شده اند و از انقلاب و آرمان های والای آن دفاع کرده اند و مسؤولان باید سعی کنند با رفع مشکلات همیشه آنها را در صحنه نگه دارند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات